×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

- یار و یاور جمهوری اسلامی بودم | دم من گرم که وام گرفتم و برای ورزش کشور هزینه کردم - با مردم

وی، از هدایتی پرسید: دفاعیات دیگری دارید؟

هدایتی پاسخ داد: بله

قاضی مسعودی مقام تاکید کرد: شما و آقای موسوی نژاد خطاب به هم مطالب را مطرح نکنید و سعی کنید به اختصار توضیحات خود را بیان کنید.

وی ضمن رد کیفرخواست، عنوان کرد: اینکه ادعا می‌شود پس از گذشت دو ماه، سپرده برداشته شده کذب محض است. در حالیکه سپرده یک ساله و قابل تمدید تا پنج سال بوده است. آقای موسوی نژاد شما باید پاسخگوی اقدامات قانونی و غیرقانونی خود باشند. هیچ مدرکی دال بر خرید غیرقانونی ملک از سوی من وجود ندارد. تبانی یعنی چه؟ اگر تبانی ثابت شود یعنی مجرمیت. اگر می‌گویید در سال ۹۴ تبانی کردم اسم از قائم مقام بانک آوردید که تنها دو ماه مسئولیت داشته است.

هدایتی، عنوان کرد: مدیران شرکت‌ها کارمندان آقای یقینی هستند و ارتباطی به بنده ندارند در جلسه اول بنده مستنداتی ارائه کردم که اسناد شرکت ها درشت هستند و حال که شما می گویید این اسناد درست نیستند حتما جعل شده است که یقینی خودش باید ییاید و جوابگو باشد.

وی گفت: ریاست محترم شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی! بنده حسین هدایتی دولابی، تولید کننده هستم و به نظر بنده اخلالگر در نظام اقتصادی کسی است که منابع ارزی کشور را به تاراج برده است. سکه، طلا و ارز گرفته و منابع کشور را از بین برده است. بنده نه ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتم و نه واردات داشتم. در ۴۰ سال فعالیت اقتصادی در حوزه کشاورزی، تولید، به ویژه پرورش میگو یار نظام بودم و در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضر داشتم. نماینده دادستان در جلسات گذشته گفته بود که بنده برای کسب شهرت دست به این اقدامات زده‌ام که باید پاسخ بدهد این شهرت به چه درد من می‌خورد؟ من اگر شهرت نداشتم نمی‌توانستم وام بگیرم؟ چه بسا افراد زیادی هستند که شهرت ندارند اما از بانک سرمایه وام گرفتند.

وی، افزود: بنده تنها یک ملک خریدم و وام گرفتم. در تاریخ ۱۵/ ۱۰/ ۱۳۹۵ بانک سرمایه درحالیکه هنوز سر رسید وامم نرسیده بود اقدام به تشکیل پرونده کرد. بنده استعلام کردم گرفتن وام از بانک جنبه کیفری ندارد و جرم نیست. اگر کارشناسی املاک نیز اشتباه بوده آن هم جرم نیست مگر اینکه تبانی رخ داده باشد.

هدایتی، بیان کرد: در تاریخ ۸/۳/ ۱۳۹۷ پرونده بنده در شعبه ۹ دادگاه کیفری تشدید شد و به اتهام مشارکت و اخلال در نظام اقتصادی به دادگاه ویژه جرایم اقتصادی ارسال شد. این پرونده قبل از استجازه از مقام معظم رهبری تشکیل شده و مشمول این استجازه نمی شود. من تلفنی از کمیسیون حقوقی مجلس استعلام گرفتم و آنها گفتند این پرونده مشمول استجازه رهبری نمی‌شود.

قاضی مسعودی مقام خطاب به هدایتی گفت: آقایان که این مطلب را بیان می‌کنند آیا آیین نامه استجازه را خوانده‌اند. آیا آقایان حاضر هستند مکتوب هم نظر دهند؟

حضور من در بخش ورزش ۱۲ سال قبل از آنکه وام بگیرم بوده است

هدایتی، گفت: از سال ۵۷ کارآفرین هستم و موجب اشتغال هزاران نفر شده‌ام. در بخش ورزش و کمک به پرسپولیس محبوبم از سال ۸۲تا ۹۴ اقدام به ورود به بخش ورزش کردم. نکته مهم این که حضور من در بخش ورزش ۱۲ سال قبل از آنکه وام بگیرم بوده است. توسعه بنگاه های اقتصادی اعم از تاسیس شرکت استیل اذین از اقدامات دیگر من بوده است. من اولین تولید کننده تزئینات ساختمانی هستم. راه اندازس دانشگاه علمی کاربردی استیل آذین، احداث کارخانه قیر در غرب کشور از اقدامات دیگر بنده است.

وی، افزود: ۲۰ سال است بزرگترین پرورش دهنده میگو هستم و به همین دلیل شرکت پست عکس بنده را به عنوان بزرگترین تولید کننده میگو تمبر کرده است. بنده اقدام به خرید ملکی از آقای سید مهدی موسوی نژاد کردم و تمام اقدامات کارشناسی ملک و اخذ تسهیلات توسط ایشان در سال ۸۹ و قبل از آشنایی بنده با ایشان توسط خودش انجام شده است.

هدایتی در بخش دیگری از اظهارات خود، عنوان کرد: من حسین هدایتی نقشی دز اخذ تسهیلات نداشتم بلکه تمام این موارد قبل از ورود بنده بوده است. من فقط سپرده به بانک آوردم و این کار هم جرم نیست. در توافق موسوی نژاد با بانک صراحتا قید شده تسهیلات یک ساله و قابل تمدید به ۵ سال هستند.

وی، ادامه داد: موسوی نژاد باید خودش پاسخگوی اقدامات قانونی و غیرقانونی خود باشد. بنده چندین بار گفتم کارشناسان را هم به دادگاه بیاورید. اما این کار انجام نشد و جرا فقط برای آقای فیروزگرانی که فوت کرده کیفرخواست صادر شده است. اگر تایید شود که کارشناسی‌ها درست بوده جرمی رخ نداده است و اگر تمام کارشناسی‌ها جعلی هستند افراد دیگر پاسخگو باشند. حتی موسوی نژاد هم بی گناه است و کارشناسان باید جوابگوی کارشان باشند.

هدایتی، خاطرنشان کرد: در کیفرخواست چندین بار آمده است که بنده و آقای موسوی نژاد تبانی کرده‌ایم. تبانی یعنی چه؟ یعنی ما با مدیران چایی و شیرینی خورده و رشوه داده ایم که این موضوع باید ثابت شود.

وی در بخش دیگری از آخرین دفاعیات خود، گفت: هیئت کارشناسی امروز قرار است نظر خود را در مورد ملک جاده مخصوص کرج بگوید. ملک جاده مخصوص را برای فروش گذاشتیم و کارشناسی آن بیش از اولین کارشناسی دادگاه بوده است. در جریان هستید که ملک دو یا سه برابر شده و مشمول ارزش افزوده شده است. شما بیش از ۵۰ مورد مطالب کذب به من نسبت دادید که من می توانم در دادگاه انتظامی قضات از شما شکایت کنم. اما ترجیح میدهم شما را به خدا واگذار کنم.

دم من گرم که وام گرفتم و برای ورزش کشور هزینه کردم

وی خطاب به نماینده دادستان، عنوان کرد: شما در مورد همسر و فرزند من در جلسات دادگاه مطالبی را بیان کردید و گفتید همسرم تابعیت کانادا دارد. قرار بود مدرک بیاورید، چه شد؟ باید آنها را ثابت کنید. ایشان گفتند من وام گرفتم و آن را در ورزش جهت کسب شهرت هزینه کردم. دم من گرم که وام گرفتم و برای ورزش کشور هزینه کردم.

هدایتی، گفت: ده‌ها بار آقای کیان پیشه به جهرم مراجعه کرده است و نامه نوشته که کارشناس تعیین شود. شما که اصل نامه را دارید اجازه می دادید ملک کارشناسی می شد و قیمت اصلی ملک مشخص می شد. گفته شده است ملک به قیمت ۶ سال پیش کارشناسی شود و بر اساس قیمت آن زمان ملک ۳۲ میلیارد کارشناسی شده. چرا ملک را زیر قیمت بازار کارشناسی کردند؟

وی ادامه داد: شما در جایی هم گفته‌اید شاید ما اصلا نخواهیم ملک را کارشناسی کنیم. آمدیم و مالک مرد، ورشکسته شد یا فرار کرد، آن زمان وثایق او را ضبط می کنند. من که زنده هستم. مدیران بانک باید…

قاضی مسعودی مقام صحبت‌های او را قطع کرد و واکنش نشان داد: رای مدیران بانک سرمایه صادر شده و امشب اعلام می‌شود.

رای مدیران بانک سرمایه صادر شده است

قاضی مسعودی مقام صحبت‌های او را قطع کرد و واکنش نشان داد: رای مدیران بانک سرمایه صادر شده و امشب اعلام می‌شود.

هدایتی در ادامه دفاعیات خود، عنوان کرد: من ۱۱۴۰ میلیارد تومان وثیقه نزد بانک داشتم اما بانک گفته بود وثیقه من صفر است.

قاضی مسعودی مقام، گفت: شما که مالک نبودید چطور نزد بانک وثیقه گذاشتید؟

هدایتی پاسخ داد: در ادامه دفاعیات خود به این موضوع هم می‌رسم.

وی افزود: ما بارها می‌رفتیم که با بانک توافق کنیم و ملک را فروخته و پولش را به بانک واریز کنیم. ۱۰۰ میلیارد واریز کردیم ولی نه در زمان خودش، باقی را هم وثیقه ملکی گذاشتیم.

هدایتی، ادامه داد: این شرکت‌ها و صورت‌های حسابرسی شده مالیات هم داده‌اند و سرمایه ثبتی هم داشتند. آقای وافی کارمند من و مدیرعامل شرکت من است و در دسترس و قابل رسیدگی است.

وی افزود: آقای وافی مدیرعامل شرکت من، در سال ۹۴ تمام اختیارات خود را به بانک تفویض کرد. من براساس قولی که در جلسه اول دادم قول می‌دهم که تسویه حساب ریالی و ملک در تهران، شمیران یا لواسان را انجام می دهم. بانک چرا با در دست داشتن اصل اسناد بلاعزل از ترهین ممانعت کرده است؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.