پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41355 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سد سفیدرود به‌طور کامل آب‌گیری و سرریز شد
    03 اردیبهشت 1398 - 9:25
    شناسه : 150448
    0

    مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: آب‌گیری سد سفیدرود به حد نرمال خود رسیده و با حجم یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب و به طور کامل آب‌گیری شده است.

    پ
    پ

    سفیدرود - سد سفیدرود به‌طور کامل آب‌گیری و سرریز شد - سفیدرود

    وحید خرمی اظهار داشت: هرساله برای اینکه بتوانیم سیلاب‌ها را در فصل بهار مدیریت کنیم، برای رهاسازی آب سد برنامه‌ریزی می کنیم که امسال با توجه به سیلاب های اخیر در کشور ۲۰درصد از ظرفیت سد را برای مدیریت سیلاب بهار نگه داشته ایم.

    وی خاطرنشان کرد: آبگیری سد سفیدرود به حد نرمال رسیده یعنی به میزان حجم یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب آب آبگیری شده است.

    مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود: با مدیریت صورت گرفته امسال، سال کشاورزی سختی را در مسیر سد سفید رود نخواهیم داشت و این ظرفیت را در رودخانه داریم که سیلاب را کنترل کنیم.

    خرمی همچنین در خصوص سدهای لاستیکی گیلان گفت : هر جایی در استان که سدهای لاستیکی احداث شده جواب گرفته ایم و در حال حاضر ۱۱ سد لاستیکی در استان داریم که چهار مورد از آنها به اتمام رسیده و بقیه نیز از پیشرفت خوبی برخوردارند.

    سد سفیدرود آب مورد نیاز ۱۷۱ هزار هکتار از ۲۳۸ هزارهکتار شالیزار گیلان را تامین می‌کند؛ بر این اساس آب بقیه شالیزارهای استان از محل رودخانه‌ها، آب‌بندان‌ها و چاه‌های موجود در استان تامین می‌شود.

    استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که هر ساله از کشت آنها حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید.

    سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود، در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده و ظرفیت فعلی آن، یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب است.

    ایرنا

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.