شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • در تعطیلات نوروز چگونه مراقب سلامتی مان باشیم؟
    06 فروردین 1395 - 12:44
    شناسه : 1772
    1

    تغییر ناگهانی در برنامه زندگی و تغذیه ای در ایام نوروز می تواند به سلامتی افراد آسیب بزند و ضروری است با اصولی جهت حفظ سلامت در طول تعطیلات عید آشنا شویم به گزارش خبرگزاری «با مردم»،امینی دانشجوی کارشناسی ارشد در یادداشتی با موضوع سلامت بدن در تعطیلات نوروز توصیه هایی برای در امان ماندن […]

    پ
    پ

    n00023233-bتغییر ناگهانی در برنامه زندگی و تغذیه ای در ایام نوروز می تواند به سلامتی افراد آسیب بزند و ضروری است با اصولی جهت حفظ سلامت در طول تعطیلات عید آشنا شویم

    به گزارش خبرگزاری «با مردم»،امینی دانشجوی کارشناسی ارشد در یادداشتی با موضوع سلامت بدن در تعطیلات نوروز توصیه هایی برای در امان ماندن از آسیب های گوارشی، پوستی و … بیان کرده است که ذیلا مشاهده می کنید:

    عید نوروز که از اعیاد خاص و محبوب ما ایرانیان است، دارای سنت­های دیرینه و زیبایی چون صله رحم است و همه ما به خانه اقوام و بستگان خود سر خواهیم زد. خانه­ های که در کنار سفره هفت سین چشم نوازشان انواع شیرینی­ ها و شکلات­ها و آجیل های مختلف و رنگارنگ قرار گرفته و صاحب خانه برای ابراز مهمان نوازیش با آنها پذیرای شما خواهد بود و این چرخه در خانه های بعدی نیز ادامه پیدا خواهد کرد اما این همه خوراکی دلپذیر و خوشمزه که شما را وادار به خوردن می کند برای سلامتی مشکلی ایجاد نخواهد کرد؟                                                 بهتر است بدانید که این تغییر ناگهانی در برنامه زندگی و تغذیه ای در ایام نوروز می تواند به سلامتی افراد آسیب بزند و ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با اصولی جهت  حفظ سلامت در طول تعطیلات عید آشنا نماییم.

    مشکلات گوارشی

    متاسفانه در ایام عید یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها مشکلات گوارشی و مسمومیت‌های غذایی است که به‌خاطر رعایت نکردن بهداشت در طول سفر و یا پرخوری اتفاق می‌افتد. سعی کنید خیلی آجیل نخورید چرا که آجیل دیر هضم است و نسبت به خوراکی های دیگری که در عید استفاده می‌شود مثل میوه و شیرینی و شکلات، نیاز به زمان بیشتری برای هضم شدن دارد و وقتی بعد از آجیل، میوه و شیرینی بخورید و بعد از آن هم غذا که معمولا هم چرب و پر روغن هستند ، سوءهاضمه و دل درد ایجاد می‌کند.پس از پرخوری جلوگیری کرده و تا می‌توانید از غذا‌های سبک در این مدت استفاده کنید.

    مشکلات پوستی

    خوردن بیش از حد خوراکی‌های شیرین و دانه‌های روغنی در این ایام باعث ایجاد جوش‌ های پوستی خواهد شد و گاهی عارضه های شدیدتری چون آکنه که تا مدت ها آثار و بقایای آن باقی خواهد ماند و حتی ممکن است که بهبودی کامل نیز حاصل نشود.بنابراین در مصرف مواد شیرین و چرب مراقبت های لازم را مبذول فرمایید.

     اضافه وزن

    پرخوری و عدم رعایت رژیم غذایی علاوه بر مشکلات سیستم گوارشی می تواند باعث اضافه وزن نیز شود که خود مقدمه تنگی نفس، مشکلات قلبی و ریوی و فشارخون می­باشد همچنین در این ایام مراقب سطح قند و چربی خون خود نیز باشید تا از مرز طبیعی خود تجاوز ننماید.

    مراقب چشمانتان باشید

    فرصت های اضافه و وقت آزاد بیشتری که در این ایام تعطیل دارید می تواند باعث شود تا بیشتر وقت خود را مقابل تلویزیون، لپ تاپ و موبایل بگذرانید ولی بهتر است که به آثار مخرب صفحه های نمایشگر و سلامت چشم هایتان توجه کافی داشته باشید.

    تحرک را فراموش نکنید

    هوای دلچسب بهاری میتواند بهانه خوبی برای پیاده روی و در نتیجه سوزاندن کالری های جذب شده در طی این مدت باشد و هم چنین توانسته اید از این طریق به سلامت قلب و ریه و عضلات  خود کمک بسزایی نماید.

    در ذیل توجه تان را به جدول کالری موادی که بیشتر در ایام نوروز مصرف می شوند جلب مینماییم:

    مواد غذاییمقدارکالری
    پستهیک عدد درشت۸
    گردویک عدد۳۰
    فندقیک عدد۱۰
    بادام‌درختییک عدد درشت۱۰
    بادام‌زمینی۱۰۰ گرم۵۶۰
    تخمه‌آفتابگردان۱۰۰ گرم۵۸۰
    تخمه کدو۱۰۰ گرم۶۰۰
    توت خشک۱۰۰ گرم۳۶۰
    انجیر خشکیک عدد۲۵
    شیرینی۱۰۰ گرم۴۰۰
    شکلات۱۰۰ گرم۵۰۰

    انتهای خبر/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.