×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

C:\Users\pc\Desktop\سایت\blog\new\Laser-Hair-Removal-Face-1536x1024.jpg

در این مقاله سعی کرده ایم راه های از بین بردن موهای زائد از اصلاح با تیغ و ژیلت، اپیلاسیون و لیزر را بررسی کنیم، این برای آماده شدن برای فصل تابستان است، پس تا دیر نشده از همین حالا شروع کنید و با ما همراه باشید.
سعی کردیم مزایا و معایب روش های مختلف رفع موهای زائد را بررسی کنیم و در نهایت بررسی کنیم که آیا برای از بین بردن موهای زائد خود باید لیزر موهای زائد را در خانه بخرید یا به مراکز زیبایی مراجعه کنید.

موهای کمتر بدن برای مردان و زنان به طور فزاینده ای مطلوب و جذاب است. بنابراین حذف موهای زائد با روش های مختلف برای از بین بردن موقت یا دائمی موهای زائد بسیار رایج است. اما روش و هزینه مورد نیاز متفاوت است و میزان موفقیت در حذف مو نیز متفاوت است.

محصولاتی وجود دارند که موها را از بین می برند و سایر محصولاتی که رشد مو را کاهش می دهند. در حالی که برخی از محصولات را می توان در فروشگاه ها خریداری کرد، برخی دیگر توسط متخصصان پوست تجویز می شوند و تحت نظر پزشک استفاده می شوند. لیزر موهای زائد برای مردان و زنانی تجویز می شود که از اصلاح مداوم یا اپیلاسیون خسته شده اند و به دنبال راه حلی طولانی مدت برای از بین بردن موهای زائد هستند.

اصلاح با کرم های موبر

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که محصولات و کرم های رفع موهای زائد چگونه عمل می کنند؟ مواد شیمیایی موجود در کرم پیوندهای پروتئینی و کراتین را در هر فولیکول مو ضعیف می‌کند و حذف مو را آسان‌تر می‌کند. این برای از بین بردن موهای زیر سطح پوست مفید است، بنابراین اگر از کرم موبر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده می کنید، چند روز قبل از رشد مجدد موها از پوست صافی برخوردار خواهید بود. پس چرا این محصولات در حمام هر دختری وجود ندارد؟ این محلول رفع موهای زائد می تواند نامرتب و بدبو باشد و همیشه بهترین و سریع ترین راه برای شروع روز شما نیست!

اصلاح با نخ

در روش رزوه کشی یک نخ نازک (از پنبه یا پلی استر) طول آن را دو برابر کرده و سپس می پیچند. سپس بر روی نواحی از موهای ناخواسته صورت که موها را در سطح فولیکول جمع می کند، اعمال می شود. نخ کشیدن ممکن است دردناک تر از اپیلاسیون باشد، اما اثرات آن بین ۶ تا ۱۰ هفته باقی می ماند.

اصلاح با تیغ و ژیلت

اصلاح با تیغ یا تیغ می تواند یک راه حل سریع و آسان برای موهای ناخواسته روزمره باشد. قبل از اصلاح زیر بغل و سایر نواحی، همیشه ناحیه مورد نظر را با یک کرم یا ژل قبل از اصلاح مرطوب کنید تا میزان اصطکاک بین تیغ ​​و پوست شما کاهش یابد تا از سوختگی و جراحت و بریدگی ناشی از تیغ یا تیغ جلوگیری شود.
برای خانم ها توصیه می شود از تیغ های مخصوص زنانه استفاده کنند که برای دور زدن انحنای بدن طراحی شده اند تا بتوانید کوچکترین موها را نیز از بین ببرید. موها می توانند در جهات مختلف در ناحیه رشد کنند، پس حتما از بالا به پایین تراشید، یعنی. خلاف جهت رشد مو به طوری که مو از پایین ترین نقطه برداشته شود.

اصلاح با تیغ یا ژیلت محبوب ترین روش حذف موهای زائد در بین خانم ها و آقایان است. این یک روش ارزان، سریع، راحت و نسبتا بدون درد است. با این حال، امکان ترک یا ایجاد موهای زائد، کوتاه کردن، رشد مجدد و رشد سریع موهای زائد باعث شده است تا مصرف کنندگان روش های راحت تر و دائمی تری را درخواست کنند. در صورت امکان از تیغ یک تیغه استفاده کنید و در یک جهت اصلاح کنید. از حرکت به جلو و عقب در دو یا چند جهت در نواحی تراشیده شده خودداری کنید.

اصلاح با نور پالسی شدید یا IPL

دستگاه های نور پالسی شدید (IPL) لیزر نیستند. این دستگاه ها از یک پرتو نور بسیار متمرکز استفاده می کنند که اغلب از کرم یا ژل برای سوزاندن مو استفاده می کنند. IPL ها باند فرکانسی وسیعی از نور ایجاد می کنند که می تواند تمام بافت های اطراف را گرم کند که می تواند رشد مو را مختل کند و خطر سوختگی را به خصوص برای پوست های تیره افزایش دهد. خطرات IPL شامل آسیب چشم، تغییر رنگدانه های پوست، زخم و تحریک مو می باشد. با توجه به خطر قابل توجه آسیب، توصیه می شود این روش پس از مشاوره با متخصص پوست و یا زیر نظر متخصص پوست انجام شود.

شوگرینگ

از نظر روش، شکرک زدن شبیه اپیلاسیون است. این روش از یک خمیر نرم تشکیل شده است که برای رفع موهای زائد روی پوست در ناحیه مورد نظر مالیده و سپس برداشته می شود. هر دو روش را می توان در خانه با استفاده از کیت های فروخته شده در فروشگاه ها یا سالن ها انجام داد.

از بین بردن موهای زائد با الکترولیز

الکترولیز تنها روش حذف موهای زائد است که می تواند موها را برای همیشه از بین ببرد. این روش از بین بردن موهای زائد به رنگ مو یا پوست صورت بستگی ندارد. این فرآیند شامل وارد کردن یک سوزن کوچک در فولیکول مو و سپس استفاده از جریان الکتریکی کوچک برای آسیب رساندن و سپس تخریب فولیکول است. دو روش اصلی الکترولیز وجود دارد:

الکترولیز گالوانیک از جریان الکتریکی مستقیم برای ایجاد یک واکنش شیمیایی استفاده می کند که فولیکول مو را از بین می برد.
ترمولیز، یک جریان متناوب با فرکانس بالا، ارتعاشات آنقدر قوی ایجاد می کند که فولیکول های مو را گرم کرده و از بین ببرد.

گاهی اوقات ترکیبی از این دو رویکرد استفاده می شود. اثربخشی به مهارت تکنسین بستگی دارد. هر روش بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. این روش می تواند دردناک باشد. کرم بی حس کننده موضعی یک ساعت قبل از عمل می تواند ناراحتی را کاهش دهد.

الکترولیز می تواند باعث قرمزی نواحی تحت درمان و همچنین ایجاد اسکار و افزایش یا کاهش رنگدانه شود.این روش نباید توسط افرادی که دارای ضربان ساز هستند استفاده شود.

اپیلاسیون

در طول اپیلاسیون، موم گرم روی پوست اعمال می شود و به هر رشته می چسبد تا زمانی که خشک شود، سپس یک پارچه روی آن ناحیه فشار داده می شود تا هر فولیکول پوشیده از موم را در یک زمان بیرون بکشد. چه در خانه و چه در سالن، این فرآیند می تواند در ناحیه حساسی مانند زیر بغل بسیار دردناک باشد.

اپیلاسیون شامل اعمال لایه ای از موم ذوب شده روی پوست و سپس کشیدن سریع در جهت مخالف رشد مو است. این کار موها را از ریشه می کشد و در نتیجه رشد مجدد را به تاخیر می اندازد که بسته به نوع صورت ممکن است بعد از دو تا سه هفته رخ دهد. هر دو روش اپیلاسیون گرم و سرد در دسترس هستند. مراقبت بیشتری در مورد موم داغ لازم است تا اطمینان حاصل شود که آنقدر داغ نیست که پوست را بسوزاند. قرمزی و حساسیت ناشی از آن می تواند تا ساعت ها پس از برداشتن مو باقی بماند. برخی معتقدند آسیب مکرر به فولیکول های مو در نهایت می تواند منجر به کاهش رشد مو در محل اپیلاسیون مکرر شود. عوارض جانبی شامل درد هنگام کندن مو و همچنین فولیکولیت، زخم، هایپرپیگمانتاسیون و درماتیت است. از اپیلاسیون روی پوستی که تحریک شده، آفتاب سوخته یا دارای خطوط و ترک است خودداری کنید. در صورت استفاده از انواع خاصی از کرم های آکنه یا ایزوترتینوئین (دارویی برای درمان آکنه های شدید) از اپیلاسیون خودداری کنید. موم می تواند پوست را از بین ببرد.

اپیلاسیون و از بین بردن موهای زائد نه تنها موقتی است، بلکه می تواند برای نواحی ظریف دردناک و تحریک کننده باشد. لیزر موهای زائد یک راه حل طولانی مدت است که می تواند ۹۰ درصد موهای زائد شما را در حداقل ۶ جلسه از بین ببرد.

برای کنترل رشد موهای خود می توانید اصلاح کنید، اپیلاسیون کنید یا از کرم های موبر استفاده کنید، اما همه این روش ها یک ویژگی مشترک دارند: موقتی هستند. شما باید موهای ناخواسته خود را بارها و بارها کوتاه کنید تا پوستتان صاف شود. پزشکان همچنین از یک سیستم خنک کننده طراحی شده ویژه در طول درمان های لیزر موهای زائد برای کاهش ناراحتی در طول عمل استفاده می کنند.

C:\Users\pc\Desktop\سایت\blog\new\OIP.jpg

دستگاه لیزر موهای زائد

در طول درمان با لیزر، موج به عمق فولیکول مو نفوذ می کند. سپس یک پالس الکتریکی سطح پایین موهای موجود را می شکند و کندن را آسان تر می کند. این فرآیند فولیکول به فولیکول برای تمام موهای ناحیه تکرار می شود. هر جلسه لیزر می تواند هزینه بیشتری نسبت به سایر درمان ها داشته باشد. در ضمن ۸ تا ۱۵ جلسه لیزر توصیه می شود.
لیزر برای از بین بردن موهای زیر پوستی و موهای تیره تر مناسب تر است. نور لیزر رنگدانه مو را جذب می کند و فولیکول ریشه را از بین می برد.
حال این سوال پیش می آید که برای از بین بردن موهای زائد باید از دستگاه لیزر خانگی استفاده کنیم یا به کلینیک زیبایی مراجعه کنیم؟ نظر شخصی ما مراجعه به کلینیک های زیبایی است زیرا از دستگاه های پیشرفته تری نسبت به لیزرهای خانگی استفاده می کنند و می توانند موثرتر باشند.
کدام کلینیک را برای لیزر موهای زائد انتخاب کنیم؟ پیشنهاد ما مراجعه به کلینیک هایی است که دستگاه لیزر تیتانیوم را از شرکت های معتبر خریداری کرده اند و از دستگاه آلما سوپرانو تیتانیوم استفاده کنید. شرکت کارمانیا تب یکی از شرکت هایی است که لیزر آلما تیتانیوم را با بهترین قیمت در ایران به فروش می رساند و کلینیک هایی که از دستگاه های زیبایی شرکت کارمانیا تب استفاده می کنند می توانند بهترین قیمت و کیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

لیزرهایی که برای کاهش دائمی موهای زائد طراحی شده اند، طول موج هایی از نور ساطع می کنند که توسط رنگدانه مو (ملانین) جذب می شود. اگر پوست اطراف روشن تر از رنگ مو باشد، انرژی لیزر روی ساقه مو متمرکز می شود و بدون آسیب رساندن به پوست یا فولیکول آن را از بین می برد. کلید درمان ایمن و موثر، توانایی دستگاه در ارائه نوار باریکی است که فولیکول مو را بدون آسیب رساندن به پوست اطراف از بین می برد. در حالی که لیزر پرتویی از خود ساطع می کند که فقط بدنه مو را گرم می کند، گرما از بدنه مو به بافت اطراف آن در عرض چند میلی ثانیه از پالس لیزر منتقل می شود. چندین مدل از دستگاه های لیزر دارای دستگاه های خنک کننده هستند که پوست اطراف را خنک می کند تا گرمای منتقل شده را به طور کامل جذب کند.

دو روش طبیعی برای از بین بردن موهای زائد

  1. موهای زائد را با ماسک زردچوبه از بین ببرید
    این ادویه طلایی و معطر یک ماده محبوب در میان سایر ادویه های خوشمزه است. برخی از افراد نیز از زردچوبه در روتین های زیبایی خود استفاده می کنند. خمیر یا ماسک زردچوبه به طور سنتی برای رفع موهای زائد و درمان پوست استفاده می شود. زردچوبه به عنوان یک ماسک گیاهی برای از بین بردن موهای زائد صورت و همچنین سایر قسمت های بدن استفاده می شود.
    برای از بین بردن موهای زائد با ماسک زردچوبه، مقداری زردچوبه را با آب مخلوط کنید تا خمیر صافی به دست آید. سپس این خمیر را روی نواحی از صورت یا بدن که می خواهید موهایتان ریزش کنند، بمالید. برای جلوگیری از لکه دار شدن انگشتان خود از یک برس آرایش تمیز استفاده کنید. بگذارید خمیر زردچوبه روی پوستتان بماند تا کاملا خشک شود.
    با خشک شدن ماسک، پوست شما سفت می شود، خمیر ترک می خورد و خرد می شود. پس از برداشتن ماسک از روی پوست، آن را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید.
  2. ماسک تخم مرغ و نشاسته ذرت
    یکی از راه های خلاص شدن از شر موهای زائد به طور طبیعی استفاده از ترکیب تخم مرغ و نشاسته ذرت است. نشاسته ذرت موجود در این ماسک به از بین بردن موهای زائد و سلول های مرده پوست کمک می کند و تخم مرغ دارای خواص مغذی برای پوست است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.