جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دستگیری باند شکارچیان غیر مجاز مرال در شفت
    14 مهر 1395 - 17:26
    شناسه : 20660
    0

    رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شفت از دستگیری باند شکارچیان غیر مجاز مرال در این شهرستان خبر داد رضا زمانی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شفت در گفت و گو با خبرنگار «بامردم» گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره در هنگام گشت و کنترل زیستگاه های شهرستان، پس از […]

    پ
    پ

    رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شفت از دستگیری باند شکارچیان غیر مجاز مرال در این شهرستان خبر داد

    رضا زمانی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شفت در گفت و گو با خبرنگار «بامردم» گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره در هنگام گشت و کنترل زیستگاه های شهرستان، پس از تعقیب و گریز موفق به دستگیری چهار نفر از متخلفین شکار غیر مجاز مرال  همراه با امکانات و تجهیزات کامل شدند.

    وی با بیان اینکه این افراد به دنبال شکار مرال بودند که دستگیر شدند، اظهار کرد: از این افراد چهار قبضه سلاح شامل، دو قبضه اسلحه دولول ته پر، یک قبضه اسلحه تک لول ته پر غیر مجاز و یک قبضه اسلحه پنج تیر غیر مجاز به همراه فشنگ چهار پاره ویژه شکار پستانداران کشف و ضبط شد.

    زمانی با اشاره به اینکه محل دستگیری این افراد زیستگاه اصلی مرال در شهرستان می باشد، افزود: همزمان با فصل گاوبانگی (جفتگیری مرال) امکان شکار این گونه بسیار آسان است و در زمان دستگیری این افراد صدای مارال شنیده شد که با حضور و اقدام غافلگیرانه ماموران از شکار حتمی این مرال جلوگیری به عمل آمد.

    وی تصریح کرد: اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شفت با نصب دوربین های تله ای و استفاده از مشارکت همیاران محلی، هرگونه حضور شکارچیان غیر مجاز را با دقت رصد کرده و برخورد قاطع را انجام خواهد داد.

    رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شفت گفت:  درحین دستگیری یکی از مامورین این اداره مورد جراحت و آسیب واقع شد که به بیمارستان رستم آباد منتقل و پس از مداوای اولیه ترخیص شد.

    وی ادامه داد: پرونده متهمین دستگیر شده جهت طی مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان شفت ارسال شده است.

    فصل گاوبانگی مرال با نام علمی cervus elaphus که به زبان محلی “گونج” گفته می‌شود از تاریخ 15 شهریور تا 15 مهر ماه می باشد و سرشماری از این گونه توسط کارشناسان محیط زیست در سطح استان در این زمان انجام می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.