در هفتمین روز از ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه محرم مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهداء در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد.

به گزارش «بامردم»، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در تشریح این خبر با بیان اینکه این مراسم طی سنتی همه ساله، به صورت دسته عزاداری در محوطه دانشگاه برگزار می شود، گفت: مراسم عزاداری امسال با حضور گسترده و موثر آحاد دانشگاهی، امام جمعه محترم لاهیجان، دکتر نیکفر نماینده محترم شهرستان لاهیجان، دکتر لاهوتی نماینده محترم شهرستان لنگرود و رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان، ریاست سپاه شهرستان لاهیجان، ریاست اطلاعات شهرستان و سایر مسئولین و نهادهای شهرستان برگزار شد.

سهراب کرد رستمی افزود: عزاداران حسینی پس از طی مسیر محوطه داخلی دانشگاه و حضور در مسجد این واحد دانشگاهی، نماز جماعت ظهر و عصر را با شکوه هرچه تمام‌تر اقامه کرده و پس از نماز نیز از بیانات ارزنده امام جمعه محترم شهرستان لاهیجان بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از شروع دسته عزاداری و سینه زنی، تئاتر خیابانی “کربلای آب” که توسط جمعی از هنرمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با موضوعیت شهدای غواص دوران دفاع مقدس تهیه شده است با استقبال پر شور عزیزان در مزار شهدای گمنام این واحد به اجرا در آمد.

سهراب کرد رستمی در پایان ضمن قدردانی از حضور همه عزیزان دانشگاهی و غیر دانشگاهی در این مراسم ماندگار، اظهار کرد: امیدواریم یاد و خاطره واقعه عظیم عاشورا همواره در جامعه اسلامی علی الخصوص دانشگاه‌ها زنده نگاه داشته شود و بتوانیم از درس‌های ارزنده این حماسه در زندگی خود استفاده بهینه کنیم.