×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

استاندار گیلان گفت: پس از سالها نرخ بیکاری استان در فصل بهار امسال به زیر ۱۰ درصد رسید.

به گزارش «بامردم»، محمدعلی نجفی عصر امروز در همایش استاندارد در سالن غدیر استانداری گیلان در رشت گفت: استانداردها تلفیقی از علم،دانش و تجربه هستند و باید به استاندارد بودن کالا و خدمات بیشتر توجه کنیم.

وی اضافه کرد:تغییرات آب و هوایی و تخریب محیط زیست امروز یکی از معضلات دنیا محسوب می شوند که رعایت نکردن استانداردها یکی از دلایل ایجاد آنها است و باید استانداردهای زیست محیطی برای تحویل زمینی استاندارد به آیندگان رعایت شود.

عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی در گیلان منجر شده است که استان ما از وجود مناطقی چون جایگاه دفن زباله سراوان رنج ببرد و این مشکلات به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و چنین سختی هایی برایمان ایجاد کرده است.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه بیکاری زاییده سهل انگاری در رعایت استانداردها است ،خاطرنشان کرد: ما به ارتقای وضعیت استاندارد در استان اهمیت زیادی می دهیم و امسال برای اولین بار نرخ بیکاری در استان ما تک رقمی رسیده است و به ۳/۹درصد رسیده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رعایت استاندارها موجب حفظ بازارهای هدف و کسب بازارهای جدید می شود،تصریح کرد:ارائه کالا و خدمات استاندارد منجر به حفظ اشتغال موجود و افزایش طرح توسعه واحدهای تولیدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه گیلان استانی کشاورزی است و ارتقای کمیت و کیفیت این محصولات را در برنامه داریم،گفت:برنج محصول استراتژیک گیلان است و باید این برنج معتبر راه با مطابقت به استانداردهای بین المللی به دنیا معرفی کنیم.

نجفی با اشاره به اینکه برای ارتقای دیگر محصولات مهم کشاورزی استان چون زیتون،کیوی،بادام زمینی و… برنامه ریزیهای لازم صورت گرفته است،تصریح کرد:برای صادرات این محصولات و دیگر محصولاتی چون مرغ و لبنیات هم باید همتی مضاعف در استانداردسازی ها در سطح بین المللی انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.