چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • استقبال ستادکل از طرح‌های جدید برای سربازی
    26 مهر 1395 - 15:59
    شناسه : 21888
    0

     بعد از انتقاداتی که در ماه‌های گذشته به کیفیت خدمت سربازی شد و واکنش برخی نمایندگان مجلس را نیز در پی داشت، حالا رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح نیز بر حقوق قانونی سربازان تاکید کرده و خواهان استفاده از ظرفیت‌ها و تخصص سربازان برای محرومیت‌زدایی شده است. او گفته ستادکل از هر […]

    پ
    پ

     بعد از انتقاداتی که در ماه‌های گذشته به کیفیت خدمت سربازی شد و واکنش برخی نمایندگان مجلس را نیز در پی داشت، حالا رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح نیز بر حقوق قانونی سربازان تاکید کرده و خواهان استفاده از ظرفیت‌ها و تخصص سربازان برای محرومیت‌زدایی شده است.
    او گفته ستادکل از هر طرحی که در راستای محرومیت‌زدایی از کشور با استفاده از ظرفیت سربازان باشد، استقبال می‌کند. موسی کمالی افزود: «در اجرای اصل 147 قانون اساسی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری، دولت هم می‌تواند از سربازان در حوزه‌های آموزش، پژوهش، جهادکشاورزی، بهداشت و… استفاده کند.» او با بیان اینکه در راستای محرومیت‌زدایی از کشور توافقی هم با دولت داشتیم، گفت: «سربازی که از ما درخواست می‌شود باید در همین راستا باشد و ما سرباز را برای امور ستادی و اداری و… نمی‌توانیم استفاده کنیم.»
    کمالی با بیان اینکه طبق قانون، 50 درصد از نیروی انسانی موردنیاز خود را از طریق سربازان تامین می‌کنیم، ادامه داد: «در یکی، دو سال اخیر اقدامات خوبی هم انجام شده است، دستگاه‌ها باید ببینند که در حوزه آموزش، تحقیقات، پژوهش و… چه استفاده‌ای می‌توان از سربازان کرد، البته بعضی از طرح‌ها و صحبت‌ها ایده‌های خوبی است اما بعدا که در چارچوب نوشته درمی‌آید می‌بینیم نظرات ما را تامین نمی‌کند.»
    او با بیان اینکه ما برای واگذاری سرباز نمی‌خواهیم ماموریت یک‌ سازمان و وزارتخانه برایمان تشریح شود، گفت: «اهمیت یک سازمان بر همگان مشخص است اما اینکه سرباز آنجا چه‌کار می‌کند برای ما مهم است و باید اقدامات آن مشخص شود.» کمالی با اشاره به وضعیت آموزشی کشور گفت: «خوشبختانه با توجه به شمار دارندگان مدارک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ما می‌توانیم نیروهای موردنظر را در اختیار دولت قرار دهیم.» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر حقوق قانونی سربازان اعم از خوراک، پوشاک و… افزود: «توقع ما این است که حقوق سربازان رعایت شود. نکته دوم استفاده از ظرفیت سرباز است و باید از ظرفیت آنها بهره بیشتری برد.» کمالی با اشاره به موضوع آموزش و بیمه سربازان گفت: «بودجه و اعتباراتی که به نیروهای مسلح وارد می‌شود برابر موجودی و نیاز سازمان‌هاست. عزیزانی که دنبال سرباز بوده یا سرباز دارند باید به موضوع آموزش و بیمه او فکر کنند. این منطقی نیست که سربازی را به دستگاهی واگذار کنیم و بعدها آن سرباز دچار مشکل شود.» او افزود: «مقررات حاکم بین ستادکل، دستگاه‌ها و سربازان قانون خدمت وظیفه عمومی است. در فصل هشتم امکان استفاده از سرباز حرفه‌ای برای همه سازمان‌ها فراهم شده است.»

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.