×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

کارشناس ارشد امور اقتصادی برنج کشور گفت: چون برای بالا بودن قیمت برنج ایرانی مشتری وجود ندارد، قیمت افت خواهد کرد.

به گزارش «بامردم»، خانکشی‌پور گفت:پیش‌بینی می‌شود که قیمت برنج از روند کاهشی برخوردار باشد، چون با ورود برنج وارداتی واسطه‌ها مجبورند محصول خود را به بازار وارد کنند و چون برای بالا بودن قیمت برنج ایرانی مشتری وجود ندارد، قیمت افت خواهد کرد.

وی درباره واردات برنج با وجود ممنوعیت خاطر نشان کرد: زمانی که قیمت محصول ایرانی به این اندازه بالا باشد،دولت برای رفع نیازهای جامعه، چاره‌ای جز واردات ندارد و اقدامی که برای ایام تاسوعا و عاشورا انجام شد، عقلانی بود.

خانکشی‌پور ادامه داد:اگر واردات انجام نمی‌شد، قیمت برنج ایرانی بیش از این‌ها افزایش می‌یافت که این امر به صلاح نبود.

وی در ادامه افزود:بر اساس آمار،‌نیاز سالانه کشور به برنج سه میلیون تن است که دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن از تولید داخل تأمین شده و مابقی باید وارد شود.

استاد اقتصاد دانشگاه مجامع علمی کاربردی جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی در شمال کشور ۱۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با افزایش قیمت این محصول در سال‌های گذشته، رشد بالایی داشته است و باید دوهزار تومان ارزان‌تر از این می‌بود

خانکشی‌پور تصریح کرد: هرچند که برنجکاران محصول خود را امسال با قیمت بالا فروخته‌اند،اما دود آن در سال آینده به چشم خودشان خواهد رفت،چون ممکن است سود خوبی نصیبشان نشود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.