×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: اساساً تبلیغات در جهان با هنر «بازبسته» است و نمی توانیم بگوییم که تبلیغات فقط گفتن است بلکه تفاوت در هنر و نحوه گفتن و اعلام است.

به گزارش «بامردم»، دکتر فیروز فاضلی، روز پنج شنبه ٢٩ مهرماه ٩۵ در نخستین کارگاه آموزشی مبادی ارتباط تصویری در تبلیغات تجاری که به مناسبت روز صادرات در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغات همیشه برجسته کردن یک چیز نیست بلکه گاهی اوقات ابلاغ پیام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هیچ چیز در جهان نیست که با تبلیغات عجین نشده باشد، گفت: وقتی که اسلام ظهور کرد، اولین جلوه برونی آن اذان است که خود نوعی تبلیغات است.

وی افزود: در جاهای زیادی از قرآن نیز از عبارات «بَلِّغ» و «قُل» استفاده شده است که این ها به معنای گفتن چیزهای تکراری نیست بلکه نحوه گفتن در آن بسیار مهم است.

فاضلی ادامه داد: برای همین اساساً تبلیغات در جهان باستان، اسلام و کنونی با هنر «بازبسته» است و نمی توانیم بگوییم که فقط گفتن بوده است بلکه تفاوت در هنر و نحوه گفتن و اعلان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: اساساً فرق انسان با دیگر موجودات این است که انسان روی چیزی به نام «پیام» و نحوه انتقال این پیام حساس است.

وی افزود: زمانی که تأکید بر پیام می شود گویی انسانیت انسان رقم می خورد و به همین سبب است که معجزه پیامبر اسلام نیز پیام است؛ پیامی که گوینده و فرستنده را با خود دارد.

این استاد دانشگاه با بیان این که زبان، «عادت شدگی» را برای ما می آورد، تأکید کرد: کانون های آگهی و تبلیغاتی باید ما را از این عادت شدگی بیرون بیاورند چرا که این حالت باعث کاهش تأثیر پیام در انسان می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان یادآور شد: هم اکنون ٣۵١ کانون آگهی و تبلیغاتی در استان فعالیت می کنند که ٢١٠ مورد آن در رشت استقرار دارند.

فاضلی اضافه کرد: بسیاری از این کانون ها فوق العاده فعال هستند و در بسیاری از کارهای فرهنگی و عام المنفعه در استان، بدون هیچ چشم داشتی به ما کمک می کنند.


منبع: روابط عمومی/انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.