جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • حیات اقتصادی گیلان در گرو توسعه گردشگری است
    02 آبان 1395 - 0:14
    شناسه : 22336
    0

    استاندار گیلان گفت: حیات اقتصادی  گیلان در گرو توسعه گردشگری است که در این راستا از سرمایه گذارانی که با شفافیت و صداقت آماده سرمایه گذاری در گیلان باشند استقبال و حمایت می شود. به گزارش «بامردم»، راهکارهای سرمایه گذاری هلدینگ رفاه و گردشگری تأمین اجتماعی کشور با حضور استاندار گیلان و اعضای هیئت مدیره […]

    پ
    پ

    استاندار گیلان گفت: حیات اقتصادی  گیلان در گرو توسعه گردشگری است که در این راستا از سرمایه گذارانی که با شفافیت و صداقت آماده سرمایه گذاری در گیلان باشند استقبال و حمایت می شود.

    به گزارش «بامردم»، راهکارهای سرمایه گذاری هلدینگ رفاه و گردشگری تأمین اجتماعی کشور با حضور استاندار گیلان و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل این هلدینگ برگزار شد.

    در این دیدار محمدعلی نجفی استاندار گیلان با اشاره به برخورداری گیلان از ۱۰ فرصت سرمایه گذاری حیطه هتل سازی در بسته سرمایه گذاری  «صد هتل- صد کسب و کار» ؛ اظهار داشت: در بسته جدید این طرح امکان معرفی فرصتهای بیشتر سرمایه گذاری نیز وجود دارد .

    وی  افزود : با توجه به توان و پتانسیل موجود در بخش گردشگری گیلان لزوم سرمایه گذاری‌های بیشتری احساس می شود که اثین مهم در صورت تحقق موجبات حضور هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را فراهم می آورد.

    استاندار گیلان با تاکید بر تسریع اقدامات لازم برای اجرایی شدن این برنامه‌ها اذعان داشت : حیات اقتصادی  گیلان در گرو توسعه گردشگری است که در این راستا از سرمایه گذارانی که با شفافیت و صداقت آماده سرمایه گذاری در گیلان باشند استقبال و حمایت می شود.

    وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۰ هتل و مجتمع اقامتی پذیرایی در گیلان با استفاده از تسهیلات مصوب در سفر دکتر روحانی به گیلان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت و اجرا است.

    این مسئول بیان داشت: ساخت این طرح ها ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت کار دارد و برای اجرای آنها پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات سفر کاروان تدبیر وامید مصوب شده است.

    دکتر نجفی در پایان با بیان اینکه در دولت یازدهم فضا برای سرمایه گذاری خارجی فراهم شده است بر لزوم بهره گیری از این فرصت برای توسعه صنعت گردشگری در گیلان تاکید کرد.

    در ادامه رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر گیلان جایگاه مناسبی در حوزه جذب گردشگر را به خود اختصاص داده، این مهم را مرهون حضور سرمایه گذاران و نیز حمایت های نهادهای دولتی این استان خواند.

    وی به ظرفیت های فراوان حوزه گردشگری گیلان اشاره نمود و بر لزوم رفع موانع موجود در مسیر توسعه استان ، بهبود وضعیت زیرساخت پروژه ها و نیز فراهم ساختن زمینه سرمایه گذاری های جدید تاکید کرد.

    این مسئول وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح ها و پروژه های گیلان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اقدامات و پیگیری های صورت گرفته می توان روند موفقیت آمیزی را برای گیلان در حوزه گردشگری متصور شد.

    ابراهیم بای سلامی مدیرعامل هلدینگ رفاه و گردشگری تأمین اجتماعی نیز در این دیدار با بیان اینکه رشت برند گردشگری کشور است ، اذعان داشت: با ارائه بسته سرمایه گذاری «صد هتل- صد کسب و کار» در ۳۱ استان به دنبال ایجاد نهضت هتل سازی در کشور هستیم و باید با فراهم کردن امکانات گردشگری لازم ، شرایطی را فراهم نماییم تا رشت و گیلان یکی از انتخاب گردشگران داخلی و خارجی باشد.

    عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: این بسته سرمایه گذاری که براساس آخرین مطالعات و ارزیابی ها ؛ رویکردهای نوین در توسعه گردشگری بویژه در صنعت هتل به عنوان یک پدیده اقتصادی با کارکردهای متنوع و چندگانه را  مدنظر قرار داده  با همکاری استانداران، شهرداران،مدیران مناطق آزاد و میراث فرهنگی استانها تهیه شده است.

    وی با بیان اینکه ساخت هتلها به صورت زنجیره‌ای در ایران سالهاست  که متوقف شده و هتلهای جدید به صورت انفرادی ساخته می شوند؛ گفت : طرح «صد هتل- صد کسب و کار» امکان ایجاد زنجیره‌ای معتبر از هتلها را در سطح سه تا پنج ستاره در سراسر کشور فراهم می کند تا عرضه تورهای متنوع برای ایرانگردان داخلی و خارجی با ساماندهی و تورگردانی منظم با کیفیت بهتر و قیمت مناسبتر ارائه شود.

    مدیر عامل هلدینگ رفاه و گردشگری تأمین اجتماعی افزود: تعریف مقاصد جدید و متنوع در سراسر ایران با ایجاد اقامتگاه‌ها و هتلهای مناسب، از اهداف اصلی این طرح هستند.

    وی تصریح کرد : طرح «صد هتل- صد کسب و کار» درهمایش دو روزه بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی که مهر ماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزارشد رونمایی و با استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی مواجه شد.

    حضور ۶۸ میهمان از ۳۲ شرکت عمدتا اروپایی صاحب برندهای مطرح جهانی در حوزه هتل‌سازی و هتلداری در کنار استقبال ۶۰۰ نفری فعالان هتلینگ داخلی از ۲۳۰ شرکت ، دیدار و گفت‌وگوی این سرمایه‌گذاران با مقامات و مسئولان بلند پایه دولتی، همگی از جمله مواردی بود که ابراهیم بای سلامی تحت عنوان مزایای برگزاری این همایش به آن اشاره نمود.


    منبع: روابط عمومی/انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.