سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دانش آموزان گیلان به صحنه انتخابات آمدند
    03 آبان 1395 - 13:38
    شناسه : 22380
    0

    نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی گیلان روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان برگزار شد. به گزارش «بامردم»، این انتخابات با شعار شور و مشورت، فکر و اندیشه ، تفاهم و همدلی، مسوولیت پذیری و تصمیم گیری در بیش از سه هزار واحد آموزشی مقطع ابتدایی (سوم به بالا) و دوره دوم متوسطه […]

    پ
    پ

    نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی گیلان روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان برگزار شد.

    به گزارش «بامردم»، این انتخابات با شعار شور و مشورت، فکر و اندیشه ، تفاهم و همدلی، مسوولیت پذیری و تصمیم گیری در بیش از سه هزار واحد آموزشی مقطع ابتدایی (سوم به بالا) و دوره دوم متوسطه استان گیلان برگزار شد.
    تحکیم و تعمیق ارزش ها، باورهای دینی آموزه های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان، تکریم علمی شخصیت دانش آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان، توسعه و بهبود نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری از طریق مشارکت دانش آموزان، فراهم کردن زمینه مساعد برای تبادل تجریبات ، تعامل فکر و اندیشه، تفاهم و همدلی بین دانش آموزان و برقراری ارتباط صحیح و دو سویه بین آنان و اولیاء مدرسه از اهداف شورای دانش آموزی است.
    همکاری در تقویت هویت دینی، انقلابی و ملی دانش آموزان، ارایه پیشنهاد به مدیر مدرسه و مشارکت در فعالیت های آموزشی، پرورشی و اجرایی آموزشگاه، همکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبت های مذهبی و انقلابی در مدرسه و دعوت از دانش آموزان برای همکاری با شورا در پیشبرد فعالیت های پرورشی و آموزشی از وظایف شوراهای دانش آموزی است.
    دانش آموزان نامزد انتخابات شوراهای دانش آموزی پنج روز قبل از برگزاری انتخابات با تبلیغات در واحد آموزشی، خود را به سایر دانش آموزان معرفی کرده اند و امروز دانش آموزان کاندیدای خود را انتخاب می کنند.
    رئیس اداره فرهنگی، هنری و اردویی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: 320 هزار دانش آموز در این انتخابات شرکت می کنند.
    جمیل غریب روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی گیلان در مدرسه شهید دکتر علی شریعتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 22 هزار و 500 دانش آموز برای عضویت در شوراهای دانش آموزی استان انتخاب می شوند.
    وی در رابطه با ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در مدارس ابتدایی اظهار کرد: تا 100 دانش آموز پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر علی البدل، جمعیت دانش آموزی از 101 تا 150 نفر هفت نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل و از 151 دانش آموز به بالا نیز 9 نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر علی البدل انتخاب می شوند.
    رئیس اداره فرهنگی، هنری و اردویی آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: اعضای شورای دانش آموزی ابتدایی از بین دانش آموزان سوم، چهارم، پنجم و ششم انتخاب می شوند و دانش آموزان دوره سوم ابتدایی به بالا حق رای دادن در انتخابات شورای دانش آموزی را دارند.
    وی در رابطه با با ترکیب اعضای شورای دانش آموزی مقطع متوسطه نیز اظهار کرد: تا 250 دانش آموز پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر علی البدل، جمعیت دانش آموزی از 250 تا 350 نفر هفت عضو اصلی و دو نفر علی البدل، از 350 تا 550 دانش آموز به بالا 9 نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل و از 550 دانش آموز به بالا نیز 11 نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل انتخاب می شوند.
    غریب بیان داشت: پس از تشکیل شورای دانش آموزی در مدارس، دانش آموزان فعالیت خود را در انجمن هایی شامل انجمن نماز، قرآن و معارف اسلامی، فرهنگی و هنری، سیاسی اجتماعی، علمی و آموزشی، تعاون، پشتیبانی ، مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی، بهداشتی، تربیت بدنی، انضباطی ، صلح و دوستی، امور مناسبتها، امور خیریه و انفاق و انجمن انتظامات آغاز می کنند.
    بیش از 370 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل می کنند.


    منبع: ایرنا/انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

     

    انتهای پیام /

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.