×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

خدایگانی گفت: درکشور سوئد از زباله ها استفاده های بسیار خوبی می کنند؛ ولی درکشور ما زباله ها بهترین و سرسبزترین استانها را نابود می کنند.

به گزارش «یاورمردم»؛ خدایگانی رئیس شورای اسلامی استان گیلان در نشست مشترک روسای شورای اسلامی استان ها و مدیران کل محیط زیست استان ها که با حضور روسای شورای عالی استان ها و سازمان محیط زیست کشور در مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد، بابیان اینکه استان گیلان با مساحت تقریبی ۱۴۷۱۱ کیلومتر مربع و دارابودن اکوسیستمهای متنوع دریایی ، تالابی، رودخانه ای ،جنگلی ومرتعی از تنوع زیستی بالایی برخوردار است و علیرغم مساحت کم یکی از متنوع ترین استانهای کشور از لحاظ تنوع زیستی محسوب می گردد افزود : تولید بیش از ۴۴ تن زباله صنعتی ، ۲۰۰۰ تن زباله عادی ، ۷ تن زباله بیمارستانی در روز و تولید سالانه ۱۳۵۰۰۰۰ تن زباله کشاورزی و ۲۵۰۰ تن زباله ویژه که بخشی از آن با مدیریت صحیح دفع میگردد و بخش عمده آن که در دفن گاه های رو باز دپو میگردد صدمات جبران ناپذیری را بر پیکره آب های سطحی و زیر زمینی استان وارد نموده است .
خدایگانی گفت : عدم وجود سیستم های تصفیه پساب های صنعتی و یا ناکار آمدی سیستم های موجود بار آلودگی مضاعفی را بر پیکره محیط زیست این استان وارد ساخته است که آمار بالای انواع بیمارهای صعب العلاج مانند انواع سرطان نسبت به متوسط کشوری گواه این مدعا است .
رئیس شورای شهر لاهیجان و رئیس شورای استان گیلان گفت : در شورای شهر لاهیجان در حدود هفده سال پیش هیئتی را از سوئد به این شهر دعوت کردیم که با مراجعه به دپوی محل زباله، آب یک رودخانه را که به دریا متصل می شد مورد آزمایش قرار داد و آن را فاجعه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه به پیشنهاد این هیات سوئدی چند نفر را به این کشور برای آموزش نحوه دفن زباله فرستادیم، گفت: درکشور سوئد از زباله های استفاده های بسیار خوبی دارند ولی درکشور ما زباله ها بهترین استانهای کشور را در حال نابود کردن هستند.
رئیس شورای اسلامی استان گیلان ادامه داد: برای رسیدگی به این مشکلات باید دستوری صریح صادر شود و در این مدت زمان باقی مانده از عمر دولت و شوراها هم می شود به خوبی به این مشکلات رسیدگی کرد.


 منبع: روابط عمومی | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.