×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

4269061_565-400x300

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به عواقب رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه‌های جاری هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری با مردم، علی تیموری به درخواست سازمان محیط زیست از خانواده های ایرانی برای جلوگیری از رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه ها و زیستگاه های اصلی گونه‌های بومی اشاره کرد و گفت: برخی شهروندان در ۱۳ فروردین‌ و پایان ایام نوروز با دلسوزی اقدام به رهاسازی ماهی قرمز خود در رودخانه‌ها می‌کنند تا حیات خود را ا ادامه دهد، در حالی که این گونه رشد می‌کند و باعث می‌شود گونه‌های بومی رودخانه تحت تاثیر قرار گیرند.
نگرانی سازمان محیط زیست در ایام نوروز
تیموری با تاکید بر اینکه ماهی‌های قرمز موجود در بازار رشد می‌کنند و باعث از بین رفتن گونه‌های نادر بومی می‌شوند، اظهار کرد: برای مثال گونه بومی رودخانه هراز، ماهی قزل آلای خال قرمز است؛ در حالی که ماهی قرمز به حدی رشد می‌کند که ماهی قزل آلا را می‌خورد و باعث از بین رفتن گونه بومی منطقه می‌شود. برهمین اساس این موضوع جزو نگرانی‌های سازمان محیط زیست نیز هست.
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان اگرچه بنابر سنت گذشته اقدام به خرید این ماهی‌ها می‌کنند که اگر نخرند و جایگزین داشته باشند، بهتر است، ولی از رهاسازی این گونه‌های مهاجم در رودخانه‌های جاری اجتناب کنند، تا گونه‌های بومی از بین نرود.
 ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.