جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ساحل زیبای دریا زباله دانی نیست / گزارش تصویری پراکندگی زباله ها در ساحل کلاچای
    12 فروردین 1395 - 12:21
    شناسه : 2422
    0

    با مردم : متاسفانه بحران زباله در سواحل دریای خزر بیداد می کند و بسیاری از میهمانان دریا، رسم میهمانی را به راحتی فراموش کرده اند. به گزارش خبرگزاری با مردم، دریا هر آنچه که دارد از زیبایی و آرامش گرفته تا صفا و طراوت خود را به مهربانی تقدیم میهمانان خود می کند. برخی […]

    پ
    پ

    با مردم : متاسفانه بحران زباله در سواحل دریای خزر بیداد می کند و بسیاری از میهمانان دریا، رسم میهمانی را به راحتی فراموش کرده اند.

    به گزارش خبرگزاری با مردم، دریا هر آنچه که دارد از زیبایی و آرامش گرفته تا صفا و طراوت خود را به مهربانی تقدیم میهمانان خود می کند. برخی از این میهمانان قدرناشناس بدون توجه به عواقب کاری که انجام می دهند، هر آنچه را که دوست دارند از پوست میوه گرفته تا بطری آب و نوشابه و پس مانده های غذا و غیره را به ساحل دریا می ریزند.

    ساحل زیبای دریا زباله دانی نیست

    سواحل دریای خزر در حوزه گیلان نسبت به دیگر مناطق نوار ساحلی زیباتر و بکرتر است، ساحل شنی شهرهای چابکسر، رودسر، لنگرود، انزلی، آستارا و غیره این امکان را به گردشگران می دهد که لذت بیشتری از حضور در کنار ساحل ببرند اما آلودگی سواحل به مرز آزار دهنده ای رسیده به طوری که در حقیقت چهره سواحل دریا را زشت کرده است.

    در ادامه می توانید تصاویر اختصاصی خبرگزاری «با مردم» از پراکندگی زباله ها نزدیک به ساحل شهر کلاچای را که توسط شهروند خبرنگار به نام محمود ثبت شده است  مشاهده کنید.

    برای مشاهده تصاویر در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

    photo_2016-03-31_13-12-19 (Copy) photo_2016-03-31_13-12-22 (Copy) photo_2016-03-31_13-12-29 (Copy) photo_2016-03-31_13-12-32 (Copy) photo_2016-03-31_13-12-36 (Copy)


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم :انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “ساحل زیبای دریا زباله دانی نیست / گزارش تصویری پراکندگی زباله ها در ساحل کلاچای”
    1. به نظر می رسد که حل چنین مشکلی به راحتی میسر نباشد .
      نمی توان از گردشگری که یکی دو روز در محل حضور دارد انتظار رعایت نکات زیست محیطی را داشته باشیم بدون اینکه حداقل زیر ساخت های لازم را فراهم کرده باشیم برای مثال در خط ساحلی آیا سطل های زباله نصب شده است یا خیر ؟
      نکته دوم خود شهرداری ا ست که از ساحل به عنوان محل دفن زباله استفاده می کند وقتی خود در حیاط خانه خود زباله ریخته باشیم سرزنش مهمان برای همین عمل بی معنی است .
      بیشتر به نظر می رسد وضعیت ساحل های مختلف دریای دیدگاهی بوده که در سالیان نه چندان گذشته ساحل دریا رابه عنوان مکانی برای فساد می دید و تا حدی زیادی از این دیدگاه حمایت می شد که ساحل به شکلی باشد که مردم رغبت چندانی برای حضور در آن نداشته باشند و هنوز هم شاید این دیدگاه جندان کم رنگ نشده باشد .
      در بخش هایی از سواحل مازندران که توسط نهاد های مختلف و بخش خصوصی اشغال شده مدیریت زیست محیطی بهتر صورت می گیرد و حتی در بخش هایی که در تصرف بعضی شهر ک ها می باشد ظاهر نوار ساحلی و آزادی عمل افراد در حد سواحل خارج از کشور می باشد .
      در هر حال شورای شهر به عنوان پارلمان های محلی از نشر قانونی می تواند برای ساما ندهی ساحل اقدام کند و حتی جریمه های زیست محیطی برای ریختن زباله و حتی استفاده از دخانیات وضع کند
      بهر حال این مشکل یک شبه حل نخواهد شد و نیازمند عزم حمعی و نیز فرهنگ سازی است که متاسفانه شهرداری ها از جمله شهر داری رودسر از هزینه کرد قانونی در بخش فرهنگ طفره رفته و بیشتر در زمینه تخریب و باز سازی چندین و چند باره میدان ها و … فعال هستند که سود دهی آن بر هیچ کس پوشیده نیست . نمونه بارز آن اقدامات شهر داری رشت در محدوده میدان شهدای ذهاب می باشد که بدون در وجود مدیریت یک پارچه شهری جز اتلاف منابع مالی عمومی نتیجه دیگری ندارد . دو روز پیش در مرکز میدان شاهد خیلی از کارگران با لباس فرم بودند که تقریبا ول می گشتند و جند تن مشغول کندن سنگ فرش هایی بودند که کی دو روز پیش نصب شده بود و کلی هم بد و بیراه می گفتند . چرا راه دور برویم یکی دو سال پیش موازی با بلوار وسط روبروی شهربانی در دو طرف آسفالت را کندند و تعدادی چراغ نصب کردند و یک هفته بعد روی تعدادی از آنها را با اسفالت مجدد پوشاندند .

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.