پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41436 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • صادقی با بغض: ماموران مثل آدم ربایان می‌خواستند من را ببرند | أین تذهبون! چرا از شأن مجلس دفاع نمی‌کنی | لاریجانی:شما آبروی یک مسلمان را ریختید
    14 آذر 1395 - 14:44
    شناسه : 24261
    0

    رئیس مجلس پس از اظهارات محمود صادقی که با اشاره به ماجرای تلاش برای دستگیریش خواهان حمایت رئیس مجلس از شأن نمایندگان شد، گفت:من گفتم که این حرف نادرست است این پول‌ها به نام قوه قضائیه است و شخص نیست. چرا اصلاح نکردید؟ به گزارش «بامردم»، محمود صادقی نماینده مجلس دهم که به دلیل اظهاراتش […]

    پ
    پ

    رئیس مجلس پس از اظهارات محمود صادقی که با اشاره به ماجرای تلاش برای دستگیریش خواهان حمایت رئیس مجلس از شأن نمایندگان شد، گفت:من گفتم که این حرف نادرست است این پول‌ها به نام قوه قضائیه است و شخص نیست. چرا اصلاح نکردید؟

    به گزارش «بامردم»، محمود صادقی نماینده مجلس دهم که به دلیل اظهاراتش در رابطه با حساب های قوه قضائیه، اخیرا بسیار شناخته شده است، پس از تذکر محمد دهقان نسبت به اظهاراتش، گفت: با توجه اظهارت یکی از نمایندگان نسبت به بنده و با توجه به اینکه آقای لاریجانی نیز تلویحا بر این موضوع صحه گذاشتند،‌ بنده تذکر میدهم که جلب غیرقانونی این جانب برخلاف نص صریح اصل 86 قانون اساسی و قانون نظارت بر نمایندگان بوده است و صرفه به جهت تذکر اینجانب به وزیر اقتصاد برای ایجاد سپرده های بانکی قوه قضائیه بوده است.

    صادقی: کجای نطق بنده توهین است | ما کجا نشسته ایم؟ این تذهبون؟

    وی افزود: قوه قضائیه معتقد است که بنده درنطقم به این قوه تهمت زده ام. خواهش میکنم متن دقیق نطق بنده را مطالعه کنید کجای نطق بنده توهین است من از وزیر اقتصاد سئوال کردم که شما گفتنه اید که این حساب ها از مبانی قانونی و شرعی بوده است من سئوال کردم که  این مبانی قانونی و شرعی افتتاح حساب چیست؟ توضیح دهید با کدام موازین قانونی مطابق است.این تهمت است یا سئوال یا درخواست است؟ یک نماینده مجلس نمیتواند سئوال کند،‌به فرض هم تهمت باشد مگر آیین نامه اجازه نمیدهد به فردی که مورد تهمت قرار گرفته است،‌توضیحات خود را ارائه کند؟

    این عضو فراکسیون امید تصریح کرد:” آقای رئیس مجلس شما در مورد روز مجلس و شهید مدرس صحبت کردید چرا هیچ اشاره ای به تعرضی که به نماینده مجلس صورت گرفت نکردید.ماموران دادستانی مانند دزدان و آدم ربایان شبانه در جوار منزل بنده  کمین کرده بودند و میخواستند من را شبانه با زور  به دادستانی ببرند،‌ ما کجا نشسته ایم؟ این تذهبون؟

    چرا از شان مجلس دفاع نمیکنید | برای حفظ حریم مجلس و میراث مشروطیت و میراث خون پدر شهیدم تا آخرین قطره خون دفاع میکنم

    صادقی که ادامه تذکرش را با صدایی بغض آلود بیان کرد، خطاب به لاریجانی گفت: چرا از شان مجلس دفاع نمیکنید، تا کجا میخواهند به حقوق ما تعدی کنند و شما ساکت باشید. ما اجازه نمیدهیم به شان و اقتدار مجلس اهانت شود من برای خودم هیچ نمیگویم بلکه برای حفظ حریم مجلس و میراث مشروطیت و میراث خون پدر شهیدم تا آخرین قطره خون دفاع میکنم.

    وی افزود: آرامش را کسانی به هم میزنند که نیمه شب به حکم بازرس نابخرد نماینده مجلسی را جلب و افکار عمومی را دچار التهاب میکنند. اگر من دنبال ناآرامی بودم، ادامه میدادم با اینکه این احضار را برخلاف قانون میدانستم در روز سه شنبه در دادسرا حضور یافتم. برای اینکه به ساختار نظام احترام بگذارم. شما چرا دفاع میکنید؟ این رفتار قوه قضائیه ساختار شکنانه بود. من از شما میخواهم از شأن مجلس دفاع جانانه کنید.

    علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: عرض میشود که جناب صادقی عزیز، همین نوع صحبت هایی که عرض کردید متناسب با روابط بین قوا نیست اول که آن مطلبی که شما گفتید که تذکری در مجلس دادید و احساس میکنید که حق تان پایمال شده است،‌من گفتم  که مطالبی که شما گفتید را دیدم. بخشی را شما گفتید، فرمودید که خطابتان به وزیر اقتصاد بود و سئوال کردید که براساس کدام ماده قانونی این دخل و خرج ها قانونی است اما یک چیز اضافه کردید، گفتید که براساس کدام قانون به حساب شخصی این مبالغ داده میشود؟این جا نکته اتهام است.

    لاریجانی: پول هایی که در قوه قضائیه است،‌ به نام قوه قضائیه ثبت شده است

    رئیس مجلس افزود: وقتی رئیس اقتصاد میگوید که این نکته که سایت ضد انقلاب گفت دروغ است، این پول هایی که در قوه قضائیه است،‌ به نام قوه قضائیه ثبت شده است،‌ از برادر عزیزمان جناب دکتر صادقی، فرزند شهید صادقی، نماینده مجلس انتظار نبود که این را تأیید کنند. ضمنا به خاطر دارید که شما و آقایان مازنی و رحیمی تشریف آوردید، من گفتم که این حرف نادرست است این پول ها به نام قوه قضائیه است و شخص نیست. چرا اصلاح نکردید؟

    رئیس قوه مقننه با تأکید بر این نکته که اتهام زدن به افراد را اسمش را آزادی بیان نمی‌گویند،‌ افزود: ما مفتخریم که در مجلس مدرس هستیم که از حق باید دفاع کند نه از ناحق. وقتی شما آبروی یک مسلمان را میریزید. آبروی یک تشکیلات را  میریزید شما خودتان روحانی بودید، مگر در روایات و احادیث نداریم که حرمت یک مومن در حد  کعبه است. من انتظارم از شما که فرهیخته هستید این بود که شما حداقل بعد از حرف های من اصلاح میکردید،‌اما این کار را نکردید.

    در این حین صادقی خواهان بیان توضیحانی بود که لاریجانی خطاب به او گفت: شما عرض کردید و من هم توضیح میدهم. من شما را برادر خوب میدانم خیرخواهانه به شما میگویم.این عبارت بازرپرس بی خرد درست نیست نباید فضای قوه قضائیه و مجلس را تخریب کنیم، حتما قضات ما شریف هستند و اما ما معتقدیم اگر در شئونات نمایندگی کسی چیزی گفت باید در هیئت نظارت بررسی شود.

    در میان صحبت های لاریجانی کواکبیان با وجود آنکه میکرفونش خاموش بود،‌تلاش کرد تا نکاتی را بگوید که با منع لاریجانی مواجهه شد: اجازه دهید آقای کواکبیان من عرضم تمام نشده است. آن روز که شما این را گفتید، شما فرمودید  که فقط به خاطر مطالب مجلس من را احضار کردند. آقای ساداتی نژاد صبح آمدند و گفتند که این حرف که ازمن نقل کردند دروغ است و من شاکی از ایشان هستم. آقای وکیلی و محمدی روز آخر با من تماس گرفتند و گفتند که آقای صادقی مطلبی دارند که اینگونه است، من گفتم که بهتر است که قوه قضائیه صبر کنند که در هیئت نظارت مطرح شود،‌ اما اگر آنها اصرار دارند، آقای صادقی بروند. در سال های گذشته هم مواردی بود که خارج از حیطه نمایندگی پیش می آمد به نمایندگان میگفتیم بروند. مانند موردی که برای آقای مطهری پیش آمده بود، من به ایشان گفتم بروید در دادگاه شرکت کنید.

    وی افزود: من کسالت داشتم و نمیتوانستم در محل کار باشم، اما در جریان بودم. ما تلاش کردیم که این مسئله به این صورت که مطرح شده ادامه نیابد. شما کار درستی کردید که رفتید و هیئت نظارت باید جلسه بگذارد و موضوع حل شود. بگذارید همین روال ادامه یابد.

    در این حین صادقی پشت میکرفون خاموش نکته ای گفت که لاریجانی پاسخ داد: آن کار هم کار درستی نبود و ما هم پیگیری کردیم و براساس پیگیری ما مامورین هم  نایستادند و بازگشتند. تضادها را زیاد نکنید. من امروز در نطقم هم اشاره کردم که شرایط کشور ما شرایط حساسی است و میبینید که آمریکایی ها چه خباثتی انجام میدهند ما باید به اموری که منافع ملی کمک میکند برسیم،‌شرایط اقتضاء میکند که بر موضوعاتی که بر تشنج دامن میزند، تاکید نکنید. آنچه شما میگوید با بیان درست باید گفته شود نه اینکه اتهام نادرست بزنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.