پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41355 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ۶ راه برای پیشگیری از چین و چروک اطراف چشم
    19 آذر 1395 - 1:39
    شناسه : 24526
    0

    با استفاده از این نکات ضروری از چین و چروک شدن اطراف چشمتان جلوگیری کنید. امروزه با داشتن انواع محصولات و کرم‌هایی که روی آنها نوشته شده ضدپیری و چیزهای مشابه حتما فکر می‌کنید که کاملا مانع چین و چروک شدن پوستتان شده‌اید. اما اگر ناحیه اطراف چشمانتان را فراموش کرده‌اید، ممکن است سنتان زودتر […]

    پ
    پ

    چشم

    با استفاده از این نکات ضروری از چین و چروک شدن اطراف چشمتان جلوگیری کنید.

    امروزه با داشتن انواع محصولات و کرم‌هایی که روی آنها نوشته شده ضدپیری و چیزهای مشابه حتما فکر می‌کنید که کاملا مانع چین و چروک شدن پوستتان شده‌اید.

    اما اگر ناحیه اطراف چشمانتان را فراموش کرده‌اید، ممکن است سنتان زودتر از آن زمانی که فکرش را می‌کنید خودش را نشان دهد. ایلدی پِکار، یک زیبایی‌شناس نیویورکی می‌گوید: “این ناحیه بیشتر از هر جای دیگری سن شما را نشان خواهد داد.” ما از او خواستیم که نکات مورد علاقه خودش را برای جلوگیری از ظاهر شدن یا پیشرفت کردن چین و چروک اطراف چشم با ما در میان بگذارد.

    استفاده از کرم ضدآفتاب

    ما باز هم دوباره و دوباره به شما می‌گوییم که: هر روز کرم ضدآفتاب با اس پی اف بیشتر از ۳۰ استفاده کنید. پِکار می‌گوید که در برابر نور آفتاب قرار گرفتن باعث ایجاد چین و چروک مانند چروک‌های اطراف چشم می‌شود. با محافظت از پوستتان، شما نه تنها مانع ظاهر شدن نشانه‌های اولیه این چروک‌ها خواهید شد، بلکه حتی احتمال ابتلا به سرطان پوست را هم در خود کاهش می‌دهید. به هر حال این یک بازی برد- برد است.

    استفاده از عینک‌های آفتابی محافظ در برابر اشعه “UV”

    هر وقت شک داشتید، بیشتر احتیاط کنید. این قانون کلا قانون خوبی است، به خصوص وقتی در مورد پیشگیری از چروک‌های دور چشمتان باشد.

    پِکار پیشنهاد می‌دهد که علاوه بر استفاده از کرم ضدآفتاب بهتر است که هروقت در آفتاب بیرون می‌روید از عینک‌های محافظ در برابر اشعه UV استفاده کنید. او اضافه می‌کند که این عینک‌ها علاوه بر جلوگیری از نور آزاردهنده آفتاب، مانع از این می‌شود که شما مدام چشمتان را در حالت جمع شده و نیمه‌باز نگه دارید که خود باعث چروک اطراف چشم می‌شود.

    استفاده از کرم مرطوب‌کننده و سفت‌کننده چشم

    پکار بر این باور است که یک راه ساده برای پر کردن چروک‌های ریز اطراف چشمتان و پیشگیری از ایجاد خطوط جدید استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده چشم شب و روز است. وقتی که سلول‌های پوست با آب‌رسانی سفت می‌شوند، ظاهر چروک آنها کمتر خود را نشان می‌دهد. او می‌گوید باید به دنبال کرمی باشید که دارای مواد آبرسان مانند هیالورونیک اسید، عصاره خیار و عسل باشد.

    پِپتید‌ها را امتحان کنید

    پکار اشاره می‌کند که “پپتید‌ها زنجیره‌ای کوچک از پروتئین‌ها هستند که روی پوستتان اثر می‌گذارند و پوست جوان را بهتر می‌کنند.”

    اگر بخواهیم مانند او بگوییم، باید گفت پپتید‌ها مانند بوتاکس طبیعی عمل می‌کنند، کلاژن طبیعی در پوستتان تولید کرده و در حالی ‌که رشد سلول‌های جدید را تحریک می‌کنند، چروک‌های صورتتان را محو می‌کنند. این راهی عالی است هم برای پیشگیری و هم برای پوشاندن چروک‌ها (ممکن است که چروک‌های اطراف چشمتان برای همیشه از بین نروند، ولی مطمئنا تشخیصشان سخت‌تر خواهد شد).

    اطراف چشمتان را ماساژ دهید

    وقتی شما ناگهان به هر دلیلی می‌خندید اطراف چشمتان چروک می‌شود؛ این‌ها خطوط ابراز احساسات شما هستند که بر اثر تکرار بر روی پوست شما نقش می‌بندند. پکار می‌گوید “این ناحیه خیلی زود چروک می‌شود چون فعال‌ترین عضلات را دارد.” او پیشنهاد می‌کند که هر شب وقتی کرم دور چشمتان را می‌زنید، اطراف چشمتان را به آرامی ماساژ دهید تا عضلات خود را رها کنند.

    وقت ماساژ و مراقبت از پوست برای صورتتان بگیرید

    اینکه با یک جلسه پاکسازی و مراقبت از پوست به خودتان حال دهید ممکن است به نظر عالی بیاید، اما پکار اصرار می‌کند که برای سالم و جوان نگه‌داشتن پوستتان چنین کاری ضروری است. او می گوید “رفتن ماهیانه یا هر دو ماه یک بار به این جلسات می‌تواند گردش خون را در صورت شما تحریک کند و افزایش دهد.” اگر حس ولخرجی کردن به شما دست داده است، او پیشنهاد می‌دهد که یک جلسه هیدرودرم انجام دهید.

    منبع: سلامتی

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.