سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41244 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • استاندارگیلان: از طریق فیلم می توان بسیاری از مشکلات را مطرح و فرهنگ سازی کرد | فرماندار لاهیجان: ساخت فیلم یکی از ابزارهای معرفی شهرستان و رشد صنعت توریسم است
    17 دی 1395 - 1:08
    شناسه : 26429
    1

    استاندار و مدیرکل صدا و سیمای گیلان به همراه فرماندار و امام جمعه لاهیجان، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، جمعی از مسئولین و دیگر افراد از مراحل فیلم برداری ساخت تله فیلم «قدم خیر» در روستای سوخته کوه لاهیجان بازدید کردند. (+گزارش تصویری) استاندار گیلان در بازدید از مراحل ساخت تله فیلم قدم خیر […]

    پ
    پ

    استاندار و مدیرکل صدا و سیمای گیلان به همراه فرماندار و امام جمعه لاهیجان، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، جمعی از مسئولین و دیگر افراد از مراحل فیلم برداری ساخت تله فیلم «قدم خیر» در روستای سوخته کوه لاهیجان بازدید کردند. (+گزارش تصویری)

    %d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%aa%d9%84%d9%87-%d9%81%db%8c

    استاندار گیلان در بازدید از مراحل ساخت تله فیلم قدم خیر با ابراز خرسندی از حضور در جمع دست اندرکاران ساخت این فیلم افزود : بسیار خوشحالم که هنرمندان و فرزندان گیلان در حوزه‌ی سینما، تئاتر، فیلم و قصه گویی با اندیشه و فکر بلند در سطح کشور حضوری قوی دارند.

    دکتر محمدعلی نجفی با بیان اینکه حل بسیاری از مسائل استانی و کشوری در گرو فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف است خاطر نشان کرد : یک سخنرانی را ممکن است ۱۰ هزارنفر یا ۱۰۰ هزار نفر گوش دهند اما یک فیلم وسریال را ممکن است حتی میلیون ها نفر ببینند.

    وی افزود : مخاطبین در برابر برنامه‌های تلویزیون با میل خود حضور پیدا می‌کنند و تاثیرگذاری آن نیز بالا است.

    نماینده عالی دولت در گیلان فرصت حضور مخاطبان در پای تلویزیون را بسیار ارزنده دانست و اظهار داشت : فرهنگ اصیل و بومی گیلان با پشتوانه بالای مذهبی با ظرفیت خوبی که دارد می تواند موجب به تصویر کشیدن قابلیتهای استان در صداوسیما شود.

    وی افزود : از طریق فیلم و تولیدات تصویری، می توان بسیاری از مشکلات را مطرح و در عین حال، فرهنگ سازی کرد.

    وی حلالیت را موضوع اصلی تله فیلم قدم خیر عنوان کرد و گفت : با نگاهی که دست اندرکاران این فیلم نسبت به مسائل ارزشی، اسلامی و فرهنگی داشته‌اند می‌تواند اهمیت رضایت و وجدان را در بین مردم ترویج دهد.

    دکتر نجفی با اشاره به اینکه حلال بودن محصولات و غذاها در تعیین محل سفر و اقامت مسلمانان نقش بسیار با اهمیتی دارد گفت : فرهنگ اصیل و ارزشی گیلان و نیز حلال بودن غذاها در جذب گردشگر بسیار حائز اهمیت است که پیگیر جدی این بخش هستیم.

    وی حضور مدیران در جمع دست اندرکاران ساخت این تله فیلم را نشان از حمایت آنان دانست و گفت : در بودجه‌های استانی و کشوری از این بخش باید حمایت خواهیم کرد.

    %d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%aa%d9%84%d9%87-%d9%81%db%8c
    فرماندار لاهیجان نیز در این بازدید ضمن خیر مقدم به استاندار گیلان، مسئولین، هنرمندان و سایر حاضرین، بیان داشت: هنرمندان با تاسی از علم و هنر ایرانی و تخصص خود نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ و کاهش بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه در همه حوزه ها دارند.

    سید محمد احمدی در اين بازدید در گفت و گو با واحد اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان لاهیجان ضمن ابراز خرسندي از انتخاب بافت روستایی این شهرستان براي فيلمبرداري اين مجموعه اظهار داشت: وجود طبیعت بکر و زیبا و همچنین بناها و بافت های تاریخی و … منحصر به فرد شهرستان لاهیجان ظرفيت و پتانسيل بسيار خوبي براي حضور گروه هاي هنري در اين منطقه مي باشد

    وی ساخت فیلم در شهرستان را یکی از ابزارهای معرفی شهرستان و رشد صنعت توریسم دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا پتانسیل های گردشگری و تاریخی شهرستان را به مردم معرفی نموده که ساخت فیلم یکی از این ابزارهاست.

    احمدی بر تقویت و حمایت از قشر هنرمندان و فیلمسازان و بازیگران و … تاکید کرد و افزود: حضور و وجود هنرمندان و بازیگران در شهر لاهیجان در ارتقای فرهنگ عمومی و شادابی ونشاط در شهر تاثیر بسیار دارد و ما به این افراد افتخار می کنیم.

    در این بازدید که در فضایی صمیمی و با هدف تشویق و ترغیب هنرمندان این پروژه صورت گرفت، بازدید کنندگان از نزدیک شاهد فیلم برداری چند صحنه از فیلم مذکور بودند.

    گفتنی است تله فیلم قدم خیر به مدت ۹۰ دقیقه با کارگردانی مسعود فرخنده در شهرستانهای لاهیجان ولنگرود در حال ضبط است .

    این تله فیلم درباره ماجرای پسر ۱۳ ساله ای است که به روستای ننه قدم خیر می آید تا وی را به روستای پدربزرگش که در حال مرگ است ببرد و از او حلالیت بطلبد. پدربزرگی که در گذشته موجب مصیبت و گرفتاری همسر و فرزندانش شد.

    فریده دریا مج ، میلاد حسین پور ، مجید پتکی ، مهرانه به نهاد و علی عیسی پور از بازیگران این فیلم هستند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.