جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آغاز فعالیت ستاد اجرایی نوروزگاه در گیلان
    20 اسفند 1394 - 12:50
    شناسه : 266
    0

    آغاز فعالیت ستاد اجرایی نوروزگاه در گیلان  مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از آغاز فعالیت ستاد اجرایی نوروزگاه در استان خبر داد.   فرشید شهبازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ملی نوروزگاه با هدف معرفی، احیا و حفظ آیین ها، سنت ها […]

    پ
    پ

    آغاز فعالیت ستاد اجرایی نوروزگاه در گیلان

     مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از آغاز فعالیت ستاد اجرایی نوروزگاه در استان خبر داد.

     

    فرشید شهبازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ملی نوروزگاه با هدف معرفی، احیا و حفظ آیین ها، سنت ها و مراسم و برنامه های مرتبط با نوروز در استان 81997700-70582706های مختلف کشور و کشورهای حوزه نوروز در 12 استان اجرا می شود.
    وی طرح ملی نوروزگاه را گامی جدی در راستای اعتلای موضوع نوروز دانست و بیان کرد: نوروز با تمام زیبایی ها و جلوه های فرهنگی اقوام بعنوان میراث معنوی مردمان این دیار ثبت جهانی شده و حوزه معرفتی آن فرا تر از جغرافیای سیاسی ایران است.
    وی در پی انتخاب رشت و لاهیجان برای اجرای طرح نوروز گاه در گیلان، از تشکیل کمیته های پنجگانه برای برگزاری این طرح خبر داد.
    شهبازی بیان کرد: رونمایی از تمبر نوروزگاه ، تاریخ شفاهی ،نمایشگاه عروسک های محلی، کتاب ، اسناد ، غذاهای محلی، صنایع دستی، بازی ها و موسیقی محلی و تجلیل از پژوهشگران، هنرمندان و موسیقی دانان حوزه نوروزگاه از ویژه برنامه های این طرح ملی است.
    وی پژوهش و تحقیق در خصوص نوروز، اسناد مرتبط با این عید باستانی و اتفاقاتی که در سال های گذشته هنگام نوروز رخ داده را از جمله مواردی دانست که باید در برگزاری نوروز گاه بدان توجه شود.
    بازارهای نوروزی، تکم گردانی، خوراک های عیدانه و پیشکش های نوروزی در گیلان آیین هایی ریشه دار در فرهنگ غنی این استان است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.