جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چهارشنبه سوری جان مردم را تهدید می کند
    20 اسفند 1394 - 13:04
    شناسه : 276
    1

    هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در بر پایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد. به گزارش خبرگزاری با مردم، با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و چهارشنبه سوری چند نفر از آتش نشانان شهر باران جهت […]

    پ
    پ

    هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در بر پایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

    به گزارش خبرگزاری با مردم، با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و چهارشنبه سوری چند نفر از آتش نشانان شهر باران جهت آموزش نکات ایمنی و آتش نشانی با محوریت پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال به مدرسه دخترانه اعزام شدند.56992t.jpg

    احمد احمد نیا سرپرست ایستگاه ۱۱ آتش نشانی در این باره در گفتگو با  با مردم  گفت: طی هماهنگی های به عمل آمده و با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال گروهی متشکل از آتش نشانان و متخصصان امر آموزش و ایمنی  بهمراه یکدستگاه خودروی اطفایی جهت آموزش اصول ایمنی و شناخت خطرات مواد معترقه برای استقبال از چهارشنبه سوری ایمن، اعزام شدند تا سهمی هرچند کوچک در کاهش خسارات ناشی از اینگونه مواد داشته باشیم.

     وی گفت: چهارشنبه سوری، رسم دیرینه است که ایرانیان در طول سالها با آتش بازی و رسومی مثل قاشق زنی و پریدن از روی آتش آن را حفظ کرده اند. این شب بر اساس سنت، شب گرفتن سرخی ها به عنوان سمبل نشاط و شادی و شب وا نهادن زردی های سستی و غم است.

    احمدنیا ادامه داد:با وجود اینکه جشن های همراه با آتش بازی در سایر ملل و فرهنگ ها نیز وجود دارد اما چند سالی می شود که براین سنت اصیل ایرانی، انفجار و نارنجک و مواد محترقه هم اضافه شده است و آنقدر فراگیر شده که لطافت و صمیمیت این سنت تاریخی را تحت الشعاع خود قرار داده است و می رود تا کم کم سنت دیرین ایرانی در هیایوی انفجارها از بین برود.

    وی با بیان اینکه خطرات جانی ناشی از استفاده مواد منفجره و محترقه و خطر از بین رفتن این سنت تاریخی از  جمله خطراتی هستند که  چهارشنبه سوری  را تهدید می کند، خاطرنشان کرد:هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در بر پایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.