×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

 

مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم شهرستان املش 7 - برخی دین و ایمان را می دهند تا نام و نانشان را حفظ کنند | آیت الله هاشمی با مقدس سازی اشخاص و افراد مخالف بود + تصاویر - آیت الله ربانی املشی

 

مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم شهرستان املش با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

بامردم| حسین قاسمی: بر اساس این گزارش حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب در ماه رمضان مبلغ مساجد این منطقه بود و شهید آیت الله ربانی املشی دادستان کشور در دوران انقلاب نیز از یاران و دوستان نزدیک آیت الله هاشمی بود.

رییس شورای اصلاح طلبان رامسر در این مراسم با بیان اینکه اهالی املش صاحب عزا هستند گفت: املش زادگاه و محل پرورش شخصیت نامدار انقلاب اسلامی همچون شهید آیت الله ربانی املشی و محل رفت و آمد شخصیت های بزرگ قبل و بعد انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ صفر قاسمی افزود : شخصیت هایی چون شهید مفتح و آیت الله محمد گیلانی قبل از انقلاب در این شهر به امر تبلیغ میپرداختند.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از شکل گیری انقلاب ، دوران انقلاب ، دوران سازندگی و دوران غربت در این شهرستان رفت و آمد داشت اظهار داشت: ایشان با شهید آیت الله ربانی املشی دادستان و مرحوم رهبری املشی امام جمعه فقید املش ارتباط نزدیکی داشت بطوری که املش را وطن خود میدانست.

قاسمی مرور زندگی حضرت آیت الله هاشمی را مصداق آیه ۲۰۷سوره بقره دانست و اظهار داشت: آرمان و اندیشه انقلابیونی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی این بود که همه چیز را بدهیم اما دین و انقلاب را حفظ کنیم.

*برخی دین و ایمان را می دهند تا نام و نانشان را حفظ کنند | برخی ها در زمان بحران فرمان رهبر را بایگانی کرده و برای فشار به رهبری قهر می کنند

وی افزود : متاسفانه در زمان حال شاهدیم برخی ها دین و ایمان را میدهند تا به نام و نان و نشان برسند و این در حالی است که آیت الله هاشمی رفسنجانی نام و نشان و نانش را در خدمت انقلاب و تقویت باورهای دینی قرارداد.

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه متاسفانه دین برای برخی ها مغازه دونبشی برای تجارت است تصریح کرد: برخی ها تا زمانی که پست و مقام و حقوقشان تامین میشود حرف از دین ، انقلاب ، شهدا و ولایت بر زبان می آورند ولی در زمان بحران دینداران انقلابی کم می شوند و فرمان رهبر را بایگانی کرده و برای فشار به رهبری قهر میکنند و با نهایت تاسف باید گفت دلواپسان عزیز در مقابل این اتفاقات تلخ مهر سکوت بر لب زده بودند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه امروز برخی هتاکان به آیت الله هاشمی برای ایشان گریه میکنند گفت:امیدواریم آن هتاکان توبه کرده باشند و این گریه و ندامت هایشان تاکتیکی نباشد و در آینده با نبش قبر بر بی حرمتی های خود نیفزایند.

قاسمی گفت:حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مفسر قرآن و تحلیلگر سیاسی بود و بر چالش ها و قدرت های جهان اشرافیت کامل داشت و بسیاری از تحلیلگران به آراء ونظرات و مواضع ایشان توجه داشتند.

رییس شورای اصلاح طلبان رامسر در بخش دیگر این مراسم به توانمندی های اقتصادی خانواده آیت الله هاشمی در قبل از انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت آیت الله هاشمی سرمایه خود را در راه کمک به خانواده زندانیان سیاسی مبارزین نهضت امام خمینی خرج کرد اظهار داشت: آیت الله هاشمی به دعوت امام (ره) در خانه ای استیجاری رفت و تا آخر عمر نیز در آنجا زندگی کرد.

امام جمعه نمیتواند هر سخنی را بگوید | مقام معظم رهبری فرمودند که ریالی به سرمایه های آیت الله هاشمی پس از انقلاب افزوده نشد

رییس سابق ستاد دکتر روحانی در رامسر با بیان اینکه خطبه نماز جمعه حکم دو رکعت نماز را دارد و امام جمعه نمیتواند هر سخنی را بگوید گفت: مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه فرمودند که ریالی به سرمایه های آیت الله هاشمی پس از انقلاب افزوده نشد.

قاسمی افزود:براساس اسناد ساواک آیت الله ربانی املشی، آیت الله منتظری و آیت الله هاشمی از جمله مبارزینی بودند که بیشترین و سخت ترین شکنجه ها را در زندان ها برای شکل گیری نظام و انقلاب تحمل کردند.

وی گفت: حضرت آیت الله هاشمی قبل از انقلاب یار امام و پس از انقلاب نیز امین امام و یاور مقام معظم رهبری بود.

 شیخ صفر قاسمی به فعالیت بدخواهان جهت به تصویر کشیدن چهره ای دیگر از آیت الله هاشمی اشاره و اظهار داشت: آیت الله هاشمی در زمان حضرت امام نیز گاهی با ایشان اختلاف نظر داشت اما مشی وی این بود که نظرات را به امام و مقام معظم رهبری انتقال میدادند اما هرچه امام و رهبری صلاح میدانستند عمل میکرد و ایشان در مقام اجرا ملتزم به نظرات امام و مقام معظم رهبری بودند.

رفتار آیت الله هاشمی با مخالفان و منتقدان پدرانه بوده است

وی با ابراز تاسف از تندروی جناح ها گفت: افراطیون و تندروهای هردو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در دوره ای به آیت الله هاشمی تاختند اما او همیشه مانند پدر با مخالفانش رفتار میکرد.

قاسمی افزود : آنهایی که درد دین و انقلاب داشتند در کنار آیت الله هاشمی بودند چرا که وی دغدغه آسایش و رفاه مردم را داشت.

آیت الله هاشمی معتقد به نقد حاکمیت بود

مسئول کمیته روحانیون ستاد انتخاباتی سابق آیت‌الله هاشمی در غرب مازندران به مواضع شفاف امیرکبیر زمان اشاره و با بیان اینکه آیت الله هاشمی مصلحت مردم را بر مصلحت خویش ترجیح میداد تصریح کرد: این عالم مجاهد به تخریبها توجهی نداشت و معتقد بر نقد حاکمیت و قدرت بدور از چاپلوسی بود.

قاسمی افزود: آیت الله هاشمی فردی مقاوم و صبور و صادق بود و هیچوقت سخنی به زبان جاری نکرد که منافع ملت را به خطر بیندازد.

برخی ها به نام دین و با تمام امکانات بداخلاقی میکنند و مروج دروغ و تهمت هستند | برخی ها چشمشان را بر واقعیت ها بسته اند و دست آوردهای غرور آفرین و آفتخار آفرین نظام و دولت رانادیده می گیرند 

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه برخی ها به نام دین و با تمام امکانات بداخلاقی میکنند و مروج دروغ و تهمت هستند اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به همت مردم و هدایت و حمایت مقام معظم رهبری دستاوردهای مهمی را کسب کرد اما برخی ها چشمشان را بر واقعیت ها بسته اند و دست آوردهای غرور آفرین و آفتخار آفرین نظام و دولت رانادیده می گیرند و در نهایت با بد اخلاقی فرود هواپیمای ایرباس پس از ۴دهه به کشور را فرود تحقیر آمیز می نامند.

قاسمی با بیان اینکه بدخواهان این دستاورد را فرود تحقیر آمیز نامیده اند اظهار داشت: چرا دلواپسان گم شدن دکل های نفتی و صدور قطع نامه های پی درپی علیه ایران و فرار مدیرعامل بزرگترین بانک دولتی و اختلاس های میلیاردی را هرگز تحقیر آمیز نخواندند و حرفی نزدند.

وی با بیان اینکه تاریخ نگاران باید به دور از تحریف به نگارش تاریخ انقلاب بپردازند گفت : انتظار داریم حقایق زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی که مخزن اسرار انقلاب اسلامی است را به درستی به نگارش درآورند

قاسمی افزود : ما معتقدیم حیات و ممات آیت‌الله هاشمی به یک اندازه مایه برکت و افتخار برای انقلاب اسلامی بوده است اگرچه ارتحال او یک ثلمه بزرگ و جبران ناپذیر برای نظام است.

 شیخ صفر قاسمی در پایان با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی گفت : بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است .

می خواستند هاشمی را محو و خاموش نمایند

وی تاکید کرد : عده ای با غبارآلود کردن فضای سیاسی کشور می خواستند هاشمی را محو و خاموش نمایند اما اندیشه و گفتمان اعتدالی و مردم مدارانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۴ به پیروزی رسید و به یاری خداوند مهربان و همت ملت فهیم و آگاه ایران بزرگ گفتمان قالب و پیروز انتخابات سال ۹۶ هم همین گفتمان خواهد بود.

مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم شهرستان املش 2 - برخی دین و ایمان را می دهند تا نام و نانشان را حفظ کنند | آیت الله هاشمی با مقدس سازی اشخاص و افراد مخالف بود + تصاویر - آیت الله ربانی املشی مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم شهرستان املش 10 - برخی دین و ایمان را می دهند تا نام و نانشان را حفظ کنند | آیت الله هاشمی با مقدس سازی اشخاص و افراد مخالف بود + تصاویر - آیت الله ربانی املشی مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم شهرستان املش 9 - برخی دین و ایمان را می دهند تا نام و نانشان را حفظ کنند | آیت الله هاشمی با مقدس سازی اشخاص و افراد مخالف بود + تصاویر - آیت الله ربانی املشی مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم شهرستان املش 8 - برخی دین و ایمان را می دهند تا نام و نانشان را حفظ کنند | آیت الله هاشمی با مقدس سازی اشخاص و افراد مخالف بود + تصاویر - آیت الله ربانی املشی مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم شهرستان املش 7 - برخی دین و ایمان را می دهند تا نام و نانشان را حفظ کنند | آیت الله هاشمی با مقدس سازی اشخاص و افراد مخالف بود + تصاویر - آیت الله ربانی املشی مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم شهرستان املش 6 - برخی دین و ایمان را می دهند تا نام و نانشان را حفظ کنند | آیت الله هاشمی با مقدس سازی اشخاص و افراد مخالف بود + تصاویر - آیت الله ربانی املشی مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم شهرستان املش 5 - برخی دین و ایمان را می دهند تا نام و نانشان را حفظ کنند | آیت الله هاشمی با مقدس سازی اشخاص و افراد مخالف بود + تصاویر - آیت الله ربانی املشی مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم شهرستان املش 4 - برخی دین و ایمان را می دهند تا نام و نانشان را حفظ کنند | آیت الله هاشمی با مقدس سازی اشخاص و افراد مخالف بود + تصاویر - آیت الله ربانی املشی مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم شهرستان املش 3 - برخی دین و ایمان را می دهند تا نام و نانشان را حفظ کنند | آیت الله هاشمی با مقدس سازی اشخاص و افراد مخالف بود + تصاویر - آیت الله ربانی املشی

مرجع خبری رامسر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.