جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • محور توسعه استان گیلان گردشگری است
    04 بهمن 1395 - 9:17
    شناسه : 30463
    0

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: محور توسعه این استان با توجه به مواهب خدادادی نظیر دریا و جنگل، بر پایه گردشگری بنا شده است. به گزارش «بامردم»،  رضا علیزاده افزود: توسعه استان بر پایه گردشگری مورد تاکید استاندار گیلان است تا از این طریق به منظور تامین معیشت مردم گام […]

    پ
    پ

    علیزاده - محور توسعه استان گیلان گردشگری است - اخبار گیلان

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: محور توسعه این استان با توجه به مواهب خدادادی نظیر دریا و جنگل، بر پایه گردشگری بنا شده است.

    به گزارش «بامردم»،  رضا علیزاده افزود: توسعه استان بر پایه گردشگری مورد تاکید استاندار گیلان است تا از این طریق به منظور تامین معیشت مردم گام های اساسی برداشته شود.
    وی با اشاره به اینکه روستای عنبران آستارا به عنوان پایلوت صنایع دستی در استان گیلان معرفی شده است، اضافه کرد: مطابق تفاهمنامه بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق کارآفرینی امید استان، چهار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح های پشتیبان، کارآفرین و خوداشتغالی برای فعالان صنایع دستی روستای عنبران در نظر گرفته شده است.
    وی با بیان اینکه با توسعه گردشگری در روستاها می توان معضل بیکاری را در مناطق مختلف استان گیلان ریشه کن کرد، گفت: در ماه های اخیر با حمایت صندوق کارآفرینی، روستای اسطلخ جان رودبار با اجرای طرح های مختلف گردشگری به عنوان روستای بدون بیکار معرفی شد.
    علیزاده با بیان اینکه روستای عنبران آستارا نیز از قابلیت فوق العاده ای در زمینه صنایع دستی برخوردار است، گفت: مسئولان این شهرستان باید از فرصت های بومی و محلی برای اشتغالزایی بهره ببرند.
    او گفت: علت اصلی مغفول ماندن برخی از مناطق گردشگری استان گیلان نامناسب بودن زیرساخت و راه های دسترسی به آنهاست و آبشار لاتون آستارا نیز از این قاعده مستثنی نیست.
    استان گیلان با دارا بودن مناطق مختلف گردشگری سالیانه پذیرای میلیونها گردشگر داخلی و خارجی است.
    شهرستان آستارا در شمال غرب مرکز استان گیلان واقع شده و به واسطه جاذبه های گردشگری طبیعی، دریا و بازار ساحلی در ردیف 20 شهر گردشگر پذیر کشور قرار دارد.


     منبع: ایرنا| انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.