×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر لاهیجان با تاثیر از حادثه پلاسکو تهران و تذکر چند عضو شورای اسلامی شهر در این خصوص برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر لاهیجان به  «بامردم»، حسینعلی خدایگانی، رئیس شورای شهر لاهیجان در جلسه شورای اسلامی شهرلاهیجان با عرض تسلیت شهادت آنش‌نشانان در حادثه ناگوار پلاسکو، اظهار داشت: این حادثه اهمیت مدیریت یکپارچه شهری را بیش از پیش مشخص نمود و ارتقا در نحوه پیشگیری و مدیریت حادثه و بحران هم در گرو یکپارچگی در ارائه خدمات به شهروندان است.
وی افزود : دولت می بایست به ایجاد مدیریت واحد شهری سرعت بیشتری ببخشد و سازمان های خدمات رسان زیر نظر شهرداری قرار گیرند تا مردم خدمات بهتری دریافت کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با تأکید بر توجه بیشتر به احیاء بافت فرسوده، افزود: در سالهای قبل، دولت تسهیلاتی برای ترمیم بافت فرسوده در نظر می گرفت که متأسفانه تاکنون در بسیاری از شهرها آنگونه که می بایست اجرایی نشد و نیاز به یک عزم ملی و همکاری دولت و مردم در این خصوص می باشد.
ابراهیم مهربان با اشاره به تخریب دیوار ساختمان میراثی واقع در پردسر، افزودند: با توجه به اینکه بیشتر از دو سال از تخریب قسمتی از این دیوار گذشته و منطقه خطرآفرین در آن محل ایجاد نموده ولی متأسفانه علیرغم قول مساعد مدیر کل میراث فرهنگی استان و پیگیری و مکاتبات شهرداری لاهیجان ، تاکنون اقدامی دراین خصوص صورت نگرفته است ، این در حالی است است که خدای ناکرده در صورت بروز حادثه همه نگاه ها به سوی شهرداری خواهد بود و این کار صحیح نیست؛ که از طرفی اجازه رفع خطر به شهرداری داده نشود و از طرف دیگر مسئولیت عواقب احتمالی را به شهرداری معطوف دارند .
ابراهیم مهربان گفت :با عنایت به اینکه اولویت وظیفه ما حفظ و حراست از جان شهروندان است ، لذا آسیب شناسی از ساختمان های فرسوده و بلند مرتبه و ساختمان های فاقد پله اضطراری و همچنین کمبودهای تجهیزات آتش نشانی صورت گیرد تا در صورت بروز حوادث حداقل اقدامات لازم انجام شده، باشد .
فرشید فقیه شجاعی دیگر عضو شورای لاهیجان نیز با تأکید بر حفظ هویت اصیل بافت‌های فرسوده و تاریخی لاهیجان ، از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان انتقاد کرد و گفت: هیچ اعتباری برای مرمت ساختمان های تاریخی لاهیجان تاکنون در نظر گرفته نشده و گامی نیز در جهت اجرایی شدن ترمیم و یا بازسازی آنها برداشته نشده است.
وی افزود: بیشتر مناطق تاریخی لاهیجان با مشکل مواجه اند و کوچه ها نیز بسیار تنگ و باریک است و در صورت بروز هر حادثه ای، خدمات رسانی به این مناطق دشوار خواهد بود.
سایر اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز درگذشت شماری از شهروندان و آتش نشانان فداکار در حادثه غمناک پلاسکو را تسلیت گفتند.

photo 2017 01 25 23 06 45 - پنجاه و یکمین جلسه شوراي شهر لاهیجان تشکیل شد + عکس - ابراهیم مهربان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.