جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • در لاهیجان راز و رموز زیاد داریم | بنده از منتقدین کحالی بودم | به توانمندی ندیمی در بعد ملی اعتقاد دارم
    12 بهمن 1395 - 18:54
    شناسه : 32386
    0

    قطعا یک قهرمان فقط یکبار بر اساس شهرت مورد اقبال قرار می گیرد و برای دفعات بعدی باید دارای کارنامه باشد با این توضیحات آیا ورود ورزشکاران در حوزه شهری عجیب تر است یا ورود سیاسیون در راس ورزش کشور!؟ «بامردم» به نقل از تدبیر شرق/علیرضا پرندوش: حدود چهارماه از عمر چهارمین دوره شورای اسلامی  […]

    پ
    پ

    قطعا یک قهرمان فقط یکبار بر اساس شهرت مورد اقبال قرار می گیرد و برای دفعات بعدی باید دارای کارنامه باشد با این توضیحات آیا ورود ورزشکاران در حوزه شهری عجیب تر است یا ورود سیاسیون در راس ورزش کشور!؟

    مهربان 1 - در لاهیجان راز و رموز زیاد داریم | بنده از منتقدین کحالی بودم | به توانمندی ندیمی در بعد ملی اعتقاد دارم - آگشته

    «بامردم» به نقل از تدبیر شرق/علیرضا پرندوش: حدود چهارماه از عمر چهارمین دوره شورای اسلامی  شهر و روستا باقی مانده است، بر این شدیم تا با انجام مصاحبه اختصاصی با سخنگوی شورای شهر لاهیجان عملکرد شورای اسلامی لاهیجان را مطرح کرده و چالش ها و مشکلات موجود را بررسی کنیم.

    شورای شهر مجلسی محلی در سطح شهر هاست، که نمایندگان آن توسط مردم همان شهر انتخاب می‌شوند. وظیفه اصلی این مجلس انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری هاست.

    مصاحبه ذیل گفتگوی تفصیلی است با ابراهیم مهربان سخنگوی شورای اسلامی شهرلاهیجان که دغدغه ها، برنامه ها و نظرات خاص خودش را با مخاطبین این مصاحبه در میان گذاشته است

    جناب آقای مهربان لطفا عملکردشورای شهر در دور چهارم را به طور خلاصه بیان کنید

    در زمان آغاز فعالیت شورای چهارم شرایط خاصی حاکم بود، شورای چهارم همزمان با دولت جدیدفعالیت خود را آغاز کرد و متاثر از شرایط اقتصادی کشور و رکود شدید بازار مسکن و ساخت و ساز وارث بسیاری از مشکلات بود، ضمن اینکه به صورت سنتی درصد بسیار بالایی از درآمدهای شهری از محل ساخت و سازها و موارد مرتبط با آن تامین می گردید

    در دوره چهارم شورای شهر لاهیجان شاهد دو دوره مدیریتی با مدیریت شهردار سابق و مدیریت شهردار جدید بوده ایم و در مجموع با توجه به مشکلات فوق الذکر و حجم بسیار بالای بدهی های قبلی فکر می کنم شورا دوره چهارم کارنامه قابل قبولی را از خود برجای گذاشته است.

    شاخص ترین اقدامات و عملکرد های دوره چهارم شورای شهر لاهیجان را در کدام حوزه ها می بینید؟

    از جمله پژوه های شاخص می توان به مواردی همچون سنگ فرش بسیاری از خیابان های شهر، پرداختن به محلاتی که کم تر مورد توجه قرار گرفته بودند، پرداختن به حوزه فرهنگ و هنر و ورود به حوزه حقوقی جزیره اشاره کرد، ورود به بحث جزیره خودش جرات و جسارت خاص خود را می طلبید، هر چند در میانه راه برخی خواستند سوار بر موج و استفاده از احساسات پاک شهروندان  این حرکت  را به نام خود مصادره کنند و بر روی آن مانور تبلیغاتی دهند، در حالی که این مهم محصول تیم مدیریت شهری در دو سال دوم این دوره شورای شهر لاهیجان می باشد.

    دستاورد دیگری که می توان از آن به نیکی نام برد احداث باغ نارنج است، بعد از گذشت بیش از 80 سال یک پارک را به مجموعه پارک ها وباغات تفریحی شهر اضافه کردیم. ایجاد  یک قطب جدید گردشگری و اقتصادی در منطقه حاجی آباد با استفاده از امکان خدادادی تالاب آن منطقه که مطالعات امکان سنجی برای سرمایه گذاری توسط یک تیم کاملا دانشگاهی صورت گرفته و انشاالله در روزهای آتی اخبار مرتبط با سرمایه گزاری چند صد میلیاردی بخش خصوصی که با استفاده از پتانسیل شهردار، معاونت سرمایه گذاری و شورا میسر گردیده با مستندات اعلام می شود.

    ساخت سالن پینگ پنگ، خانه کشتی، مشارکت با سرمایه گذاران و تعریف پروژه های همچون چمن مصنوعی عاقلیه، پروژه شهر الکترونیک و برگزاری روز لاهیجان و جشنواره فرهنگی اقتصادی لاهیجان در کلان شهر تهران از دیگر عملکرد های دور چهارم شورای شهر لاهیجان می باشد اما در کل پروژه های عمرانی انجام شده و توزیع عادلانه آن در مناطق مختلف شهری و حاشیه شهر را می توان نقطه بارز مدیریت شهری دانست.

    مهربان 2 - در لاهیجان راز و رموز زیاد داریم | بنده از منتقدین کحالی بودم | به توانمندی ندیمی در بعد ملی اعتقاد دارم - آگشته

    به نظر شما دلیل به سرانجام نرسیدن مسئله جزیره استخر چیست؟

    صادقانه اگر بگویم، اصلا اتفاقی نیافتاده بود که بخواهد به نتیجه برسد در طول سالیان گذشته بیشتر حرف زده شد، عمل در کار نبود و کسی وارد بحث حقوقی جزیره نشده بود، قرار داد جزیره هم آنقدر محکم و قانونی است که به سادگی نمی توان آن را انکار کرد و این قرار داد هم قبل از شروع به کار شوراها در کشور منعقد گردیده بود و پیشتر هیچ کس وارد بعد حقوقی قضیه و استفاده از وکیل و قانون برای ورود به مسئله جزیره نشده بود و شروع پی گیری ها از آغاز دور چهارم شورا بوده و با ورود آقای آگشته جدی تر و اجرائی تر شده است.

    آیا مسئله جزیره لاهیجان در پایان این دوره از شورا به سرانجام خواهد رسید؟

    قطعا بنده نمی توانم جواب مشخصی بدهم، چرا که در مورد مسائل حقوقی اطلاعاتی ندارم و نمی توانم در خصوص مسایل حقوقی ابراز نظر کنم، اما رای بدوی آمده است و طرفین نیز اعتراضات و نظرات خود را ارائه داده اند و امیدواریم هرچه زود تر مسئله جزیره از لحاظ حقوقی به نتیجه مطلوب برسد.

    یکی از مسائلی که توسط شما در مصاحبه ای مطرح شد، بحث مونوریل در لاهیجان بود، این طرح به کجا رسید؟

    در همان ابتدای ورودم به شورا، در دفترچه بودجه که از سال قبلش  تنظیم شده بود اعتباری به جهت مونوریل پیش بینی شده بود تاکید می کنم پیش بینی یعنی این پروژه کد دار شده بود که در صورت تامین اعتبار و تخصیص آن اجازه شروع پروژه به لحاظ قانونی داده شده بود فکر کردم که می تواند برای لاهیجان و جذب توریست موثر واقع شود و با شهردار وقت نیز مذاکراتی در این خصوص داشتم، اما ظاهرا هیچ کار کارشناسی بر روی آن انجام نشده بود و صرفا یک کد در دفترچه بودجه بود.

    در آن زمان با مدیر عامل وقت  شرکت های حمل و نقل ریلی کشور جناب آقای مهندس فایقی که سالها معاون سازمان تربیت بدنی در دوره ملی پوش بودنم بودند دیداری داشتم و ایشان چند متخصص این کار را به لاهیجان فرستادند و یک سری موارد کارشناسی بررسی و حتی ایستگاه ها و … آن نیز در طرح آنها تعیین  اما پس از ارزیابی و مهندسی متاسفانه هزینه های طرح آنقدر زیاد پیش بینی شد که نمی توانستیم این اعتبار را تامین و آن را در لاهیجان اجرائی کنیم بنابراین این طرح مسکوت ماند، اما اگر سرمایه گذاری بیاید و بر روی طرح سرمایه گذاری کند قطعا از آن حمایت خواهیم کرد.

    مهربان 3 - در لاهیجان راز و رموز زیاد داریم | بنده از منتقدین کحالی بودم | به توانمندی ندیمی در بعد ملی اعتقاد دارم - آگشته

    بسیاری از مردم لاهیجان «مهربان» را دلیل برکناری «کحالی» می دانند، دلیل برکناری آقای کحالی چه بود؟

    ایشان در ابتدا دوره چهارم با رای اعضا شورا انتخاب و بعد از دو سال نیز با رای همین اعضا برکنار شدند بنده از منتقدین ایشان بودم و امروز با توجه به شرایط افسوس می خورم که ای کاش در ابتدا دوره چهارم با مهندس آگشته آشنا بودم و ایشان را در همان شروع به عنوان شهردار تعرفه میکردم تا امروز شاهد به سرانجام رسیدن بسیاری از پروژه های نیمه تمام می بودیم و به احتمال زیاد تکلیف جزیره هم در این زمان تعیین می شد

    آیا «مهربان» سعید آگشته را برای شهرداری تعرفه کرده است؟ نظرتان در رابطه با شهردار لاهیجان را بیان کنید

    بله ایشان را بنده به اعضا شورا معرفی کردم و همکارانم در پارلمان شهری بعد از تحقیق و بررسی، ایشان را انتخاب کردند به عقیده من لاهیجان نگین شهرهای گیلان و مازندران است و مردم با فرهنگ این شهر لایق بهترین مدیران می باشند تا بتوانند با استفاده از تخصص ،تعهد و ارتباطات ملی امکان استفاده از پتانسیل های کشوری و حتی بین المللی را برای شهرم به ارمغان بیاورد و جناب آگشته در حال حاضر این شرایط را دارد.

    اگر مهربان عضو دور پنجم شوری شهر لاهیجان نیز باشد، آگشته شهردار خواهد ماند؟

    اینکه ایشان علاقمند به ماندن باشد و یا شرایط بعد از تشکیل شورا دوره پنجم به این جمع بندی برسد که ایشان بماند مشخص نیست در خصوص خودم هم بقول شاعر تا یار که را خواهد و میلش به که باشد.

    راز بلوار مطهری و ساخت و ساز های در آن چیست؟

    متاسفانه در لاهیجان از این گونه راز ها زیاد داریم، راز هتل اعظم در خیابان شیخ زاهد! راز و رموز بستن حساب های شهرداری و

    کشور ایران قانون دارد و مدیریت شهری تابع قانون است، اینکه تفکرات اشتباه بر مدیریت شهری غالب شود دیگر در میان هیچ کس جایگاهی ندارد و مردم ما بسیار آگاه هستند و تفاوت تفکرات پوپولیستی و تفکرات سازنده را می دانند.

    در بلوار مطهری تخلفی در سنوات قبل  انجام گرفت و ساختمانی در آن نوسازی شد در حالی که باید گزارش می دادند و جلوی ساخت گرفته می شد، هم اکنون نیز مسیر قانونی در حال طی شدن است صاحب ملک نمی تواند از آن بهره برداری کرده و آن جا را تبدیل به یک فضای تجاری کند، قطعا ما نخواهیم گذاشت و این «ما» منظور اعضای شورا و شهردار است.

    گزارش این ساخت و ساز می بایست به کمیسیون ماده 100 ارجاع شود و مسیر قانونی خود را طی کند.مهربان 4 - در لاهیجان راز و رموز زیاد داریم | بنده از منتقدین کحالی بودم | به توانمندی ندیمی در بعد ملی اعتقاد دارم - آگشته

    در شورای شهر بیشتر به چه کسی علاقمند هستید؟

    بنده به همه ارادت داشته و با همه نزدیک هستیم، اما به لحاظ عاطفی با احترام به همه اعضا شورا به کارمندان و کارگران شاغل در شورا الفت بیشتری دارم.

    برخی از انتقادات راجع به شما وجود دارد، شما که قهرمان ملی، افتخار شهرستان  و عضو شورا و در واقع برندی برای شهرستان هستید، در انتخابات سال گذشته مجلس در ستاد یک کاندیدا فعالیت هایی داشته اید، آیا اینطور بوده است؟ قضیه از چه قرار است؟

    اینکه بنده را برند عنوان کنند اصلا قبول ندارم، بنده یک فرد عادی هستم که با تلاش های خودم و سرمایه گذاری خانواده ام توانستم در ورزش به موفقیت هایی دست یابم، اما بنده به شدت از چهره های برند شهرستان و افرادی که برای شهرستان افتخار محسوب می شوند حمایت می کنم، حمایت من می تواند به عنوان یک رای یا حتی یک حمایت ویژه باشد، حضور من در ستاد جناب آقای ندیمی کاندیدای رسمی مجلس شورای اسلامی و مورد تایید نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین موجود در کشور بوده و کوچک ترین سو استفاده ای از امکانات شورا نکرده ام، بنابراین حتی اگر فردا هم انتخابات برگزار شود بازهم رای و حمایت ام همان خواهد بود چرا که بنده به شدت به توانمندی ایشان در بعد ملی بر اساس مشاهدات عینی و گزارشات دوستان شاغل در سطح ملی اعتقاد دارم و این شجاعت و صداقت را در وجودم دارم که بگویم از چه شخصی حمایت کرده و خواهم کرد.

    اما وقتی انتخابات تمام شد، بر این باور بودم که باید هیجانات و اتفاقات دوره انتخابات را بایگانی کرد اما متاسفانه هنوز عده ای در فضای انتخابات به سر می برند و این امر زیبنده شهرستان نمونه گردشگری جهان اسلام نیست.

    اینکه در جایگاه مقدسی فرصت خدمتگزاری به کشور و مردم نصیبمان شود و متعهد گردیم که بدور از علایق شخصی و دنیوی به مردم خدمت کنیم آنوقت بجای حمایت از همشهری سعی در تخریب آن در نزد غیر همشهری کنیم برایم غیر قابل باور است ای کاش در خصوص این موارد کمی از هموطنان اصفهانی، آذری و حتی مازندرانی یاد می گرفتیم

    «مهربان» حامی دولت است؟

    بله حتما حامی دولت هستم، اما آدم سیاسی نیستم چرا که سواد سیاسی ندارم و به خاطر همین نمی توانم بگویم اصلاح طلب، اصولگرا و … هستم، اما وامدار نظامی هستم که در آن زندگی می کنم،  و به شدت بر روی کشورم تعصب دارم.

    مهربان 5 - در لاهیجان راز و رموز زیاد داریم | بنده از منتقدین کحالی بودم | به توانمندی ندیمی در بعد ملی اعتقاد دارم - آگشته

    به عنوان یک چهره ورزشی فکر می کنید چرا افکار عمومی از عملکرد ورزشی چند سال اخیر راضی نیست؟ چرا نتوانسته ایم چهره های مطرح ورزشی و قهرمانان را پرورش دهیم؟

    این مشکل متاسفانه  در همه جای ایران کم و بیش قابل لمس می باشد  و خیلی از مسائل دست به دست هم داده اند که وضعیت این گونه شود، جوان های دهه های گذشته متفاوت بوده اند، تفریحات امروزه بسیار متفاوت از تفریحات گذشته است و همه این ها نیازمند بررسی کارشناسی است

    اما در ارتباط با ورزش لاهیجان یکی از مشکلاتش این است که قسمتی سیاسی شده است، نه اینکه تفکرات سیاسی شده باشد نه اما عزل و نصب های افراد توسط افراد سیاسی انجام می شود.

    بنده در طول مدتی که رییس تربیت بدنی لاهیجان بودم به هیچ وجه سفارشات در عزل و نصب ها را قبول نمی کردم، چرا که بنده خودم را در ورزش  از افراد سیاسی صاحب نظر تر می دانستم.

    اداره ورزش و جوانان با یک حجم بسیار گسترده هیات های ورزشی معمولا مورد علاقه افراد سیاسی واقع می شود، چرا که با انتصاب افراد در این هیات ها، از حمایت های افراد و تبلیغات سیاسی و … برخوردار می شوند.

    در بحث ورزش و به خصوص رشته های المپیکی فکر می کنید چرا گیلان از مازندران عقب مانده است؟

    تا زمانی که مدیر نمونه را یک بنر به جامعه معرفی می کند، همین خواهد شد و مشکل همین است. باید یک سری فاکتور ها تعریف شود که مدیر نمونه می بایست حداقل این فاکتور ها را داشته باشد. وقتی بدون پیمودن مراحل رشد و ترقی جایگاه ها بر اساس ارتباطات مشخص می شود قطعا دچار ضعف مدیریتی خواهیم شد. بنده قضاوت در رابطه با ورزش گیلان نمی کنم چرا که دفعات پیش صحبت هایم را جور دیگر برداشت کردند، اما خوشبختانه آمار و ارقام قابل رصد و پی گیری است و نیاز به اظهار نظر بنده نیست، اما در مجموع همیشه از مازندان عقب تر بوده ایم و برنامه ریزی های مازندران را در گیلان هرگز نداشته ایم و سعی نکردیم که قهرمانان دیگری را پرورش دهیم.

    مهربان 6 - در لاهیجان راز و رموز زیاد داریم | بنده از منتقدین کحالی بودم | به توانمندی ندیمی در بعد ملی اعتقاد دارم - آگشته

    بعد از اتفاق تلخ و شهادت تعدادی از آتشنشانان تهران بسیاری به نوعی خواستند این اتفاق را به انتخاب ورزشکاران در شورا ارتباط دهند واقعا دلیل ورود ورزشکاران به پارلمان شهری منطقی است؟

    این حادثه تلخ را به همه ملت ایران تسلیت عرض می کنم و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو دارم بعد از این تراژدی ملی شاهد اتفاقاتی بودیم که واقعا قابل تامل و تالم می باشد، استفاده سیاسی از این اتفاق زشت ترین اینها بود امیدوارم با ریشه یابی آن در صدد رفع مشکلات و پیشگیری از موارد مشابه باشیم اما در خصوص سوال شما یک ورزشکار در جامعه ما به مانند همه شهروندان می تواند در فعالیت های مدنی مشارکت نماید مقوله مدیریت شهری حوزه بسیار گسترده ای می باشد و ترکیب پارلمان شهری می بایست تلفیقی از متخصصان شهر سازی، حوزه سرمایه گذاری، حوزه فرهنگی و زیر مجموعه های آن مانند ورزش و هنر و…. ،حوزه مالی و بودجه، مسایل حقوقی و حوزه های دیگر باشد اما رفتار یک ورزشکار وادبیات آن را نباید و نمی شود به یک جامعه قابل اعتنا مثل ورزش تعمیم داد. رفتار هر شخصی نشان دهنده نوع تربیت خانوادگی او می باشد قطعا یک قهرمان فقط یکبار بر اساس شهرت مورد اقبال قرار می گیرد و برای دفعات بعدی باید دارای کارنامه باشد با این توضیحات آیا ورود ورزشکاران در حوزه شهری عجیب تر است یا ورود سیاسیون در راس ورزش کشور که یک حوزه کاملا تخصصی است و اتفاقا متخصص تحصیلکرده قهرمان کم نداریم

    ما طبق روال همه مصاحبه ها ، چند عنوان را خدمت شما مطرح می کنیم ، در یکی دو کلمه توصیف بفرمایید

     مقام معظم رهبری: جانشین شایسته حضرت امام

     دکتر روحانی: اعتدال
    آیت الله هاشمی:  مظلوم

    سید حسن خمینی:  یادگار یادگار امام
    دکتر ظریف: دیپلمات خندان
    دکتر عارف:  منطقی
    دکتر نوبخت: فرصت
    دکتر نجفی : با اصالت
    احمدی پور معاون سیاسی: همشهری

    احمدی فرماندار لاهیجان: سید بزرگوار

    سعید آگشته:  متخصص و متعهد

    حسن خدایگانی:  تجربه

    ابوذر ندیمی:  تمام نشدنی

    ذبیح نیکفر: برادر خیر الله نیکفر

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.