×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

76

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مناسبات سیاسی و بین المللی در سال های اخیر، گفت: دانشگاه باید تصویری صحیح و بدور از توهم از مناسبات سیاسی عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری بامردم؛ سعید جلیلی در ویژه برنامه روز فناوری هسته ای در دانشگاه گیلان، اظهار کرد: امروز مناسباتی در سال  ۲۰۱۶ میلادی در جهان وجود دارد که نحوه شکل گیری آن ها و بازخوردشان مهم است.

وی با بیان اینکه مهم توصیف صحیح ار این مناسبات می باشد، گفت: دانشگاه وظیفه دارد یک تصویر صحیح و نگاهی عقلانی و بدور از توهم ارائه دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در تشریح این مناسبات در عرصه بین الملل، گفت: برخی کشورها که دم از دموکراسی می زنند انحصاراتی برای خودشان در نطر گرفته اند و با ابزاری مانند حق وتو خود را با بقیه کشورها برابر نمی دانند.

جلیلی در ادامه این مطلب ادامه داد:  به طور مثال اگر ۴کشور یک موضوع را قبول داشته باشند اما مورد موافقت یک کشور باشد رای مورد نظر صادر نمی شود.

وی تصریح کرد: کشورهای مدعی دموکراسی در mptصراحتا می گویند کشوری حق داشتن صلاح هسته ای را ندارد اما خودشان از این اصل مجزا هستند و در بین خودشان هم درجه بندی وجود دارد.

وی با بیان اینکه درسال ۲۰۱۵ اوباما سندی به نام استراتژی امنیتی امریکا ارائه کرده است، گفت: در این سند آمریکا رهبر جهان است و این رهبری تا یک قرن دیگر  هم باید ادامه داشته باشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس، تصریح کرد: در این سند اوباما می گوید فاصله ما با بقیه کشورها باید حفظ شود و هرجا احساس کردیم منافع ما در خطر افتاده است مقابله می کنیم و هرجا لازم شد حتی از سلاح هسته ای استفاده می کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: دانشگاه باید این موضوع را  بررسی کند که آن چیزی که روی کاغذ می آید با آن چه که در واقع وجود دارد فرق دارد.

کاسپین

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.