×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نسل جدیدی از تست هوش در دنیا مطرح شده است که دیگر در آن تمرینات سخت و پیچیده ریاضی وجود ندارد و با دقت بسیار بالایی ضریب هوشی را اندازه می گیرد.


به گزارش «بامردم»، گروهی از محققان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند تنها یک شماره برای اندازه گیری ضریب هوشی افراد مقیاس درستی نیست و هر فردی باید از چندین جنبه برای میزان هوش و استعداد مورد بررسی قرار گیرد.
کارشناسان در این دسته بندی مواردی مانند هوش هیجانی، زبان بدن، استعداد موسیقی، هوش ریاضی و منطق، دانش روانشناختی، قدرت استدلال مسائل و خصوصیات درونی افراد را مورد مطالعه قرار داده اند.
در این پژوهش که در نشریه آنلاین journal Nature Neuroscien منتشر شده، تیم تحقیقاتی دکتر گاردنر به تحقیق درباره ابعاد هوش انسان ها پرداخته و دریافتند دسته بندی های مختلفی برای هوش انسان وجود دارد و هر شخصی می تواند در یک دسته بندی فردی نابغه محسوب شود.
بسیاری از معلمان و پژوهشگران علوم استعدادیابی اعتقاد دارند هر کودک مطالب درسی را به شیوه ای متفاوت از کودک دیگر می آموزد و هرکدام دارای سطح هوشی متفاوتی هستند و در یک زمینه خاص هوش و استعداد دارند.
کارشناسان اعتقاد دارند افرادی به عنوان نابغه و تیزهوش در دنیای امروز شناخته می شوند که خیلی زود و از سنین کودکی استعداد خود را در زمینه ای خاص شناسایی و بر روی آن تمرکز کرده اند.
از این شاخه به آن شاخه پریدن نتیجه ای جز اتلاف وقت و پنهان ماندن اصلی ترین زمینه استعدادی در افراد ندارد.
کارشناسان همچنین در یک پژوهش دریافتند به طور معمول افرادی که زیاد مرتب و منظم نیستند، به خوراکی های فاقد ارزش تغذیه ای چون پیتزا و همبرگر علاقه مند هستند، در رسیدگی به ظاهر خود بی توجه هستند، در دانشگاه نمرات متوسط اما خوب می گیرند و در صحبت کردن تکیه کلام های خاص خود را دارند جزو افراد بسیار باهوش و نابغه دسته بندی می شوند.
باشگاه خبرنگاران

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.