×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

انتخابات - یک پیشنهاد به وزرای احمدی‌نژاد؛ اول پاسخگوی آن ۸ سال باشید بعد کاندیدا شوید -

بخشی از مردم، بسیاری از بزرگان نظام و تحلیل‌گران سیاسی دوران احمدی‌نژاد را یکی از تلخ‌ترین دوران جمهوری اسلامی یاد می‌کنند. هشت سالی که باعث شد براساس آمارهای داخلی و خارجی ایران سخت‌ترین روزهای خود را سپری کند.

بعد از اعلام نامزدی حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی نژاد، رستم قاسمی وزیر نفت و حمیدرضا حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش احمدی نژاد نیز وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شدند. در کنار این سه شنیده‌ها حاکی از آن است که مسعود زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس‌جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد نیز آماده حضور در انتخابات است.

آنگونه که از شواهد پیداست اعضای دولت‌های نهم و دهم خود را آماده رقابت با حسن روحانی به عنوان رییس دولت یازدهم کرده‌اند. حضور این افراد و یا هر فرد دیگری که دارای کارنامه سیاسی است در انتخابات هیچ منعی ندارد. نه تنها همین چند نفر حتی کل کابینه محمود احمدی نژاد هم می‌توانند برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کنند.

مسئله مهمی که در این میان قابل توجه است این معناست که این وزرا به واسطه حضور در دولت احمدی نژاد به ویژه در دولت دهم باید پاسخگوی عملکرد خود در آن هشت یا چهار سال باشند. برخی از این افراد اعلام کردند مسیر آنها با مسیر احمدی نژاد در آینده یکی نیست. اما نباید فراموش کنیم که آنها در دولت نهم و دهم با احمدی نژاد یک مسیر را رفتند و از قطار او پیاده نشدند.

بخشی از مردم، بسیاری از بزرگان نظام و تحلیل‌گران سیاسی دوران احمدی نژاد را یکی از تلخ ترین دوران جمهوری اسلامی یاد می‌کنند. هشت سالی که باعث شد بر اساس آمارهای داخلی و خارجی ایران سخت ترین روزهای خود را سپری کند. هشت سالی که ایران را شاید به اندازه هشتاد سال به عقب راند.

ایران در این سال‌ها به جز تمام مشکلات اقتصادی که حاصل برخی بی تدبیری‌های داخلی و تحریم‌های خارجی بود. به شدت دچار ناهنجاری‌های سیاسی و اجتماعی شد. اتفاقاتی در این دوران افتاد که بازخوانی آن احتیاج به ده‌ها مقاله و یادداشت دارد.

در این دوران تنها احمدی نژاد مقصر نیست. تمام افرادی که با او کار کردند به ویژه وزرای دولت‌های نهم و دهم باید در مورد ۸ عملکرد احمدی نژاد به مردم توضیح دهند. آنها همچون احمدی نژاد مسئول خسارت‌های وارد شده به کشور هستند.

شاید آنها بگویند او رییس جمهور بود و نمی‌شد روی حرف و نظر او، حرف زد. اگر اینگونه باشد باید از آنها پرسید پس چرا حاضر شدید با احمدی نژاد کار کنید؟ چرا در برابر تصمیمات او مقاومت نکردید؟ چرا استفعا ندادید؟

تمام این وزرا که عزم حضور در انتخابات را دارند باید به تمام سوالات بی پاسخی که از زمان احمدی نژاد در ذهن مردم و رسانه‌ها وجود دارد پاسخ بدهند.

این افراد بدون پاسخ‌گویی در مورد عملکرد خود نمی‌توانند به راحتی از دولت روحانی انتقاد کنند و در مورد آینده حرف بزنند.

برای مشاهده سایر اخبار مربوط به «انتخابات ۹۶» کلیک کنید


 منبع: عصر ایران | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.