×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

نجفی استاندار گیلان - اختصاص ۵۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت ناشی از بارش برف در گیلان -

استاندار گیلان گفت: ۵۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت ناشی از بارش برف و نوسازی شبکه‌های فرسوده برق به استان گیلان اختصاص یافت.

به گزارش «بامردم»، دکتر «محمدعلی نجفی»، استاندار گیلان عصر دیروز(دوشنبه دوم اسفند) در پایان نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونین وزیر نیرو که در تهران برگزار شد، با بیان این‌که ۵۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت ناشی از بارش برف و نوسازی شبکه‌های فرسوده برق در گیلان اختصاص یافته است، اظهار کرد: بر اساس جلسه بیستم بهمن با مدیرعامل توانیر در رشت برای کمک فوری به جبران خرابی‌های شبکه توزیع برق ۱۴٫۵ میلیارد تومان اختصاص یافت که بخشی از آن پرداخت شد.

وی افزود: این شرکت هم‌چنین متعهد شده بود که در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها ۴۰ میلیارد تومان برای تقویت شبکه توزیع و برق منطقه‌ای پرداخت کند که جلسه امروز با دکتر نوبخت هم در خصوص تسریع برای جذب این اعتبارات بود.

استاندار گیلان با قدردانی از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای برگزاری نشست دیروز و جلسه پنج‌شنبه گذشته در گیلان و دستور پرداخت ۴۰ میلیارد تومان، گفت: از این مبلغ ۳۰ میلیارد تومان متعلق به شرکت توزیع برق گیلان و ۱۰میلیارد تومان هم متعلق به شرکت
برق منطقه‌ای برای نوسازی، مقاوم‌سازی و ترمیم شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال برق است.

نجفی تصریح کرد: شرکت توزیع برق موظف است براساس برنامه ستاد مدیریت بحران استان، از هم‌اکنون ماهانه حداقل ۸۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده برق را از طریق تعویض با کابل‌های خودنگهدار نوسازی کند.

وی یادآور شد: شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق هم‌چنین موظفند پیشرفت اجرای این طرح‌ها را به مردم گزارش دهند.

استاندار گیلان با اشاره به خسارت دو برف سنگین نیمه و آخر بهمن ماه گفت: همانطور که به مردم قول دادیم بعد از عادی شدن شرایط حتی نباید یکروز جبران خسارت‌ها را عقب انداخت.


 منبع: ایسنا | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.