×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

رضا اسلامی

فرماندار سیاهکل با اشاره به دلایل عدم قطعی برق در شهرستان سیاهکل در بحران برف اخیر، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین زیر ساخت ها در هر حوزه ای وجود برق است.

به گزارش «بامردم»، مهندس رضا اسلامی با اشاره به دلایل عدم قطعی برق در شهرستان سیاهکل در بحران برف اخیر، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین زیر ساخت ها در هر حوزه ای وجود برق است.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه دلیل قطعی های برق در سال های گذشته را مورد بررسی قرار داده ایم، افزود: بررسی ها نشان داد که به طور معمول حدود ۳ الی ۴ بار در سال برق فوق توزیع شهرستان دچار قطعی می شود.

وی درخصوص مشکل در خط توزیع فشار قوی، بیان کرد: بازدیدی که از مسیر خطوط انتقال برق داشتم خیز سیم ها در بعضی مناطق بیش از حد مجاز بود که این افزایش خیز ها موجب می شود، سیم ها کمانه کرده و با تجمع برف، آب و تبدیل آن به قندیل های یخ و با کوچکترین وزش باد تعادل سیم بر هم خورده و وارد فلوی مغناطیسی یکدیگر می شود که ذوب شدن سیم ها را در پی دارد. همچنین ورود توده هوای سرد انقباض ناشی در طول سیم ها در کل شبکه دچار اختلال و منجر به سقوط دکل های برق خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه برق فوق توزیع مربوط به شرکت توزیع برق منطقه ای استان می شود و ارتباطی به برق ۲۰ کیلو ولت شهرستان ندارد، گفت: چند ماه گذشته و پس از بارش برف حدود ۲۰ سانتی در شهرستان، جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد و لذا اقدام برق منطقه ای با اعزام نیروهای متخصص به شهرستان سیاهکل و اورهال کردن خطوط انتقال فوق توزیع در اواخر پاییز سال جاری، خطوط ما را پایدار کرد و مشکل قطعی برق را در سطح شهرستان نداشتیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.