×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مخترع پفک نمکی - مخترع پفک نمکی را ببینید - مخترع پفک

مخترع پفک، موری یوهایی که فرزند یک زوج مهاجر ترک بود در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی اولین کارخانه پفک نمکی یا “چیز دودلز” را در محله برونکس نیویورک احداث نمود.

محصول او به چنان محبوبیتی دست یافت که کمپانی غول پیکر تولید تنقلات “بوردن” در آمریکا در سال ۱۹۶۵ کارخانه سازنده “چیز دودلز” موری یوهایی را از صاحبش خریداری کرد.

پفک نمکی عمدتاً با طعم پنیر در بازار عرضه می گردد. بلغور ذرت وآب در داخل دستگاهی به نام اکسترودر پف کرده و پس از عبور ازخشک کن روی آن با مخلوطی از روغن گیاهی ، پودر پنیر ویا سایر طعم دهنده های مناسب ، رنگ مجاز خوراکی ونمک پوشش داده می شود.”چیز دودلز” در اواخر دهه ۱۹۶۰ به ایران آمد. در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی با شکوفایی انفجار آمیز اقتصاد ایران که سرمایه گزاران خارجی و داخلی را تشویق به سرمایه گذاری در کشور کرده بود تولید “چیز دودلز” نیز به خیل عظیم محصولات تولیدی کارخانه های تازه تاسیس در ایران اضافه و نام “پفک نمکی” از سوی شرکت “مینو” بر روی آن نهاده شد.

موری یوهایی خالق “چیز دودلز” یا پفک نمکی در روز ۲۷ ژوئیه سال ۲۰۱۰ بدنبال ابتلا به بیماری سرطان در سن ۹۰ سالگی در منزل مجلل خود واقع در لانگ آیلند نیویورک درگذشت.


منبع: برنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.