×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

رضا علیزاده - نوروز نزدیک است | آگاهی بخشی برای حفاظت از میراث فرهنگی افزایش یابد - مدیرکل میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بر لزوم تقویت قوا و بهره گیری از مشارکت اجتماعی و مدنی در امر حراست از بناها و میراث تاریخی تاکید کرد و گفت: باید آگاهی بخشی برای حفاظت از میراث فرهنگی در نوروز ۹۶ افزایش یابد.

به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده با تقدیر از فعالیت های انجام شده از سوی کارکنان یگان حفاظت این اداره کل و کیفیت خدمات این حوزه، کسب عنوان برتر یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان را مهر تاییدی بر این ادعا دانست.
وی یگان حفاظت را بازوان حمایتی این اداره کل توصیف کرد و افزود: امنیت افزایی در امر گردشگری ، حفاظت از بناهای تاریخی و توسعه صنعت گردشگری را در پی دارد.
علیزاده بر لزوم تقویت قوا و بهره گیری از مشارکت اجتماعی تاکید کرد و با اشاره به اینکه یگان حفاظت این اداره کل نقش مهمی در تأمین امنیت و حفاظت از آثار باستانی و تاریخی این استان دارد، خواستار جدیت بیشتر در وظایف محوله و تکریم ارباب رجوع شد.
وی با اشاره به این موضوع که فضای نا امنی در استان برای حفاران غیر مجاز ایجادشده، فضای گردشگری گیلان را امن توصیف کرد و این موضوع را موهبتی در اثر تلاش جمعی مردم و مسئولان دانست.
وی ادامه داد: به جز حرکت های سلبی، مشارکت مدنی و اجتماعی در راستای حراست از بناها و میراث فرهنگی و تاریخی می بایست تقویت شود و ارتقاء آگاهی بخشی در این زمینه، در آستانه نوروز ۹۶ می بایست مورد اهتمام قرار گیرد.
یک هزار و ۵۰ اثر تاریخی در استان گیلان به ثبت رسیده است.


 منبع: ایرنا | انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.