×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

mohammadpoor3 - برگزاری جلسه مشترک هیات ایرانی و هیات اعزامی از اتحادیه اروپا در خصوص بررسی پتانسل های گیلان - پتانسل های گیلاندکتر محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از جلسه مشترک و تبادل اطلاعات هیات ایرانی و هیات اعزامی از اتحادیه اروپا در خصوص بررسی پتانسل های گیلان خبرداد.

به گزارش «بامردم»، دکتر محمدپور گفت:جلسه مشترک هیات اعزامی از کمیسیون اتحادیه اروپا به سرپرستی دانیل کالخا کرسپو ، مدیرکل محیط زیست کمیسیون اتحادیه اروپا و هیات ایرانی با حضور شعبانپور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و خانم فرشچی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با محوریت موضوع پسماند ٬ گردشگری ، آب و فاضلاب در بندرانزلی برگزار شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: در این نشست مسایل مربوط به سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت های گردشگری خصوصا گردشگری دریایی، ایجاد هتل ، مدیریت پسماند و احیای تالاب انزلی از اهم مسایل مطرح گردید .

وی افزود: فرصت تشکیل این نشست از جمله شناخت ظرفیت ها و پتانسیل های جدید برای احیای تالاب انزلی و مباحث سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و مدیریت پسماند و پساب پس از به فرجام رسیدن برجام مهیا شده است.
دکترمحمدپور همچنین اضافه کرد: انتظار می رود اینگونه نشست ها و تبادل اطلاعات فیمابین می تواند موجبات ارتباط دولت ایران خصوصا استان گیلان را با اتحادیه اروپا جهت سرمایه گذاری در زمینه های مدیریت پسماند ٬ گردشگری ٬ آب و فاضلاب جهت دستیابی به توسعه پایدار و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان فراهم آورد و با نگاهی اصولی و علمی منافع دو طرف را جهت تشکیل کارگروههای آب و فاضلاب ٬ توریسم و پسماند مرتفع نماید.
قربانعلی محمدپور در ادامه افزود: به منظور تبادل اطلاعات بیشتر در زمینه فوق الذکر مقرر شد جلساتی مدون و منظم به صورت کارگروه تشکیل شده و نتیجه آن در جلسات رسمی گزارش شود .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود با توافق طرفین اروپایی و ایرانی مقرر شد در جولای سال جاری میلادی گردهمایی به همین منوال برگزار شده و در این جلسه توانمندیها و پتانسیل های موجود در زمینه مسایل تخصصی محیط زیستی و گردشگری و پسماند مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد .
دکتر محمدپور اظهار امیدواری کرد اینگونه نشست ها می تواند امکان استفاده از فرصت های لازم و توانمندیهای موجود را برای طرف های ایرانی و اروپایی فراهم آورد .
سپس هیات اعزامی از تالاب بین المللی انزلی، منطقه آزاد تجاری – صنعتی بندرانزلی و جایگاه دفن پسماند سراوان بازدید نمودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.