چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41343 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • به جوانان اعتقاد داریم | نباید موضوعات را سیاست زده کنیم | با من فرماندار قهر کنید اشکالی ندارد اما با انقلاب نباید قهر کرد
    27 اسفند 1395 - 21:20
    شناسه : 43684
    0

    جلسه ستاد ساماندهی جوانان با حضور کارگروه های مختلف این ستاد شامگاه پنجشنبه تحت عنوان جوانان و مشارکت حداکثری در سالن فرمانداری لاهیجان برگزار شد. (+گزارش تصویری) سید محمد احمدی در این نشست اظهار داشت: از همان ابتدا که ستاد ساماندهی جوانان را تشکیل دادیم و  این جلسات را برگزار کردیم گفتیم که به برگزاری […]

    پ
    پ

    فرماندار لاهیجان در نشست با جوانان - به جوانان اعتقاد داریم | نباید موضوعات را سیاست زده کنیم | با من فرماندار قهر کنید اشکالی ندارد اما با انقلاب نباید قهر کرد - احمدی فرماندار

    جلسه ستاد ساماندهی جوانان با حضور کارگروه های مختلف این ستاد شامگاه پنجشنبه تحت عنوان جوانان و مشارکت حداکثری در سالن فرمانداری لاهیجان برگزار شد. (+گزارش تصویری)

    سید محمد احمدی در این نشست اظهار داشت: از همان ابتدا که ستاد ساماندهی جوانان را تشکیل دادیم و  این جلسات را برگزار کردیم گفتیم که به برگزاری این جلسات و جوانان اعتقاد داریم و با جدیت پیگیر مسائل مربوط به این حوزه هستیم، اما با این وجود نباید انتظار این را داشته باشیم که در کوتاه ترین زمان همه خواسته هایمان برآورده شود.

    وی با بیان اینکه دیدار و دسترسی به بنده سخت نیست، گفت: در جلسات قبل فرصت ارتباطات بیشتر ما و جوانان شهرستان فراهم آمد، گروهی از جوانان یک روز پس از جلسه قبل نیز با بنده دیدار داشتند و پیرامون برخی مباحث گفت و گو و همفکری کردند، گاها اگر تاخیری در برگزاری این جلسات پیش می آید به دلیل حجم زیاد کاری بنده و همکارانمان است.

    فرماندار لاهیجان در پاسخ به سوالات تعدادی از جوانان در رابطه با ورزش شهرستان، با بیان اینکه سیاسی بودن هر موضوعی خیلی بد نیست، خاطرنشان کرد: نبايد در ورزش أهداف سياسي غير صحيح و جرياني وارد شود بلكه باید ورزش را به افراد متخصص بسپاريم چرا که ورزش باید شور، نشاط و تندرستی را در جامعه ایجاد کند، مقام معظم رهبری می فرمایند که دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زده نه، سیاست زده یعنی اینکه در امور دروغ را مکمل کار کنیم.

    وی افزود: جوانان باید در سیاست دخالت کنند و سیاسی شدن کار بدی نیست بلکه سیاست زدگی، مسئله ای مذموم است.

    وی ادامه داد: به طور مثال از میادین نفتی مشترک کشور ما، قطر در طول ۸ سال دو برابر ایران استخراج کرد و این یعنی از بیت المال و حق السهم ۸۰ میلیون ایرانی برداشت کرد و متسفانه در هیچ کجا اعتراضی نشد، و امروزه ایران درست دو برابر گذشته از میادین استخراج می کند، چرا که اعتماد به نفس قبل آن ۸ سال را دوباره توسط جوانان به دست آوردیم.

    نماینده دولت در شهرستان لاهیجان افزود: به همین دلیل است که می گوییم استفاده از تریبون ها برای مقاصد یک جریان، یعنی سیاست زدگی، باید با مردم با صداقت صحبت کنیم.

    فرماندار لاهیجان در پاسخ به سوالی دیگر تصریح کرد: کوه خواری و زمین خواری همیشه واژه های درستی نیستند، آموزه های دینی به ما اجازه نمی دهد تا این موضوع ثابت نشده از این واژه ها استفاده کنیم، ضمن اینکه در ایام نوروز ممکن است افراد فرصت طلب زمین های ملی را به تصرف درآورند و به ساخت و ساز های غیر مجاز اقدام کنند و تمام تلاش ما این است که از این کار جلوگیری کنیم.

    وی گفت: بسیاری از مشورت ها و موضوعات از جوانان به بنده منتقل می شوند که تمام تلاش خو را به کار می بریم تا بتوانیم این موضوعات و مشورت ها را اجرایی کنیم اما برخی از محدودیت ها و موانع باعث اجرائی نشدن برخی از موضوعات می شوند.ستاد ساماندهی امور جوانان لاهیجان 2 - به جوانان اعتقاد داریم | نباید موضوعات را سیاست زده کنیم | با من فرماندار قهر کنید اشکالی ندارد اما با انقلاب نباید قهر کرد - احمدی فرماندار

    احمدی با بیان اینکه همه ما ایرانی هستیم و اهل این مرز و بومیم، تصریح کرد: نباید نسبت به مدیر بومی و غیر بومی این حد تعصب داشت، بنده خودم مدتی فرماندار رودبار و هم اکنون فرماندار لاهیجان هستم مگر من رودباری یا لاهیجانی بوده ام؟ ما تعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران داریم، بسیاری از جوانان این شهرستان در آینده در شهرستان های دیگر مشغول به کار خواهند شد، آیا باید گفت چون لاهیجانی هستند نباید در تهران کار کنند؟! هدف این است که کار ها به درستی انجام شود هدف این است که در راستای اعتلای نظام و سیاست های دولت کار انجام دهیم.

    وی در رابطه با تاسیس پارک علم و فناوری در لاهیجان، گفت: اهمیت این موضوع را می دانیم و برای این موضوع با کمک جمعی از جوانان حاضر در این جلسه بسیار تلاش و پی گیری کردیم، اما محدودیتی وجود دارد، از ما ۱۰۰۰ متر مربع بنا می خواهند که بازهم ما پی گیری های لازم را انجام می دهیم و نباید خسته شویم، آنقدر باید به دنبال سرانجام رساندن کار ها برویم و پی گیری کنیم تا به نتیجه کار برسیم.

    فرماندار لاهیجان خاطرنشان کرد: باید قدری شور و نشاط و فعالیت های اجتماعی درون دانشگاه ها را افزایش دهیم و این در برنامه های ما در آینده نیز آمده است.

    احمدی در رابطه با سوال یکی از جوانان در رابطه با گردش نخبگان در شورا های اسلامی شهر و روستا، گفت: ما نمی توانیم بگوییم که چه کسی بیاید و عضو شورا بشود، این یکی از معیار ها و قابلیت های نظام ما می باشد، مردم سالاری یعنی همین، این که ما ادعا می کنیم بهترین کشور در بعد برگزاری انتخابات هستیم به همین دلیل است، وقتی از مشارکت حداکثری سخن می گوییم یعنی اینکه تمامی اقشار باید پای صندوق های رای بیایند،
    تا قشر خاصی نیاید و انتخاب خاصی انجام ندهد، ما به خاطر این انقلاب هزاران شهید دادیم باید به خاطر نظام ما و به خاطر انقلاب نه به خاطر اشخاص در انتخابات شرکت کنیم، با من فرماندار قهر کنید اشکالی ندارد اما با انقلاب و آرمان ها و ارزش ها نباید قهر کرد چرا که دشمن نیز دنبال همین است.

    نماینده دولت در شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: ما از تمامی ظرفیت هایی که قانون برای ما به عنوان اجرا کنندگان انتخابات تعریف کرده، استفاده خواهیم کرد، در کنار ما نیز هیات نظارت، نظارت می کنند، بنا نداریم که اجازه دهیم کسی در کار اجرایی دخالت کند، هدفمان این است یک انتخابات خوب، سالم و باشکوه را برگزار کنیم.

    اسماعیل ملک‌اخلاق رئیس مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری کشور نیز در این جلسه گفت: طرحی در حال بررسی است که بر اساس آن، عرصه برای فعالیت بیشتر زنان و جوانان در حوزه های مدیریتی بیشتر می شود و باید نسل جوان در راس امور قرار گیرند تا در سیستم مدیریت، جوان سازی صورت گیرد.
    در ادامه این جلسه، برخی جوانان حاضر نیز به طرح سوالاتی پرداختند.

    ستاد ساماندهی امور جوانان لاهیجان 3 - به جوانان اعتقاد داریم | نباید موضوعات را سیاست زده کنیم | با من فرماندار قهر کنید اشکالی ندارد اما با انقلاب نباید قهر کرد - احمدی فرماندار

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.