جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ققنوس تجارت
    06 فروردین 1396 - 14:56
    شناسه : 45636
    0

    اگر افتتاح فروشگاهی جدید رویای شب های شما است ، این کتاب فرصتی مناسب برای نجات شما از یک ورشکستگی سریع خواهد بود . من چند سالی است که با چنگ و دندان ، خود را در مقابل این وسوسه فریبنده حفظ کرده ام و البته به شما حق می دهم که برای فرار از […]

    پ
    پ

    21 - ققنوس تجارت - مسعود رضائی خلیق

    اگر افتتاح فروشگاهی جدید رویای شب های شما است ، این کتاب فرصتی مناسب برای نجات شما از یک ورشکستگی سریع خواهد بود .

    من چند سالی است که با چنگ و دندان ، خود را در مقابل این وسوسه فریبنده حفظ کرده ام و البته به شما حق می دهم که برای فرار از بیکاری و یا کسب درآمد بیشتر در فکر ایجاد یک کسب و کار جدید باشید .
    زیرا شما هر روز شاهد برافراشته شدن پرچم کسب و کارهای جدید بوده و بیش از هر چیز ، مجذوب آهنگ سریع زایش و بلوغ آنها هستید و این را نشانه پویایی و چابکی اقتصاد جامعه می دانید .
    در حالی که همین فروشگاه یا کسب و کار نو رسته ، همچون ققنوس از خاکستر پیکر خود برخاسته است . بعبارت دیگر زایش سریع هر کسب و کار جدید بیش از هر چیز نشان دهنده ورشکستگی سریع فروشگاه قبلی و جوانمیری و کوتاهی چرخه عمر و طلوع ستاره ناکامی در طالع تجارت خرد ماست .
    چه بسیارند فروشگاه هایی که با بلندترین آرزوها ، نقشی بر سیمای شهر ها می افکنند و خیلی زود ، همچون طرح باد بر ماسه های روان ، با وزشی دیگر زدوده می شوند .
    این نوشتار بر آن است تا مانع باروری مجدد زهدان کسب و کارهای خرد شده و زایش فروشگاه های جدید را به بعد از مراحل طولانی درمان و احیانا جرح و تعدیل های لازم موکول نماید و بیش از آن نجات کسب و کارهای بیمار یا ناتوان موجود را رسالت اصلی خود می داند .
    اگر با خواندن این کتاب ، حتی به مدت یک سال در تصمیم خود برای افتتاح کسب و کار جدید تردید نمودید ، مطمئن باشید از قافله عقب نخواهید ماند.
    در حال حاضر تعداد واحد های صنفی دارای پروانه کسب در کشور از مرز دو میلیون واحد فراتر رفته و به این تعداد بیفزایید هشتصد هزار فروشگاه فاقد پروانه و نیز کسب و کارهایی را که از مراجع دیگر – غیر از اتحادیه های صنفی – مجوز فعالیت خود را دریافت نموده اند .
    از طرفی سالانه حدود 120 هزار پروانه صنفی جدید در کشور صادر می گردد که با یک حساب سر انگشتی ، اگر فقط چند دقیقه وقت خود را به مرور سطر های بعد اختصاص دهید ، جای خود را در صف متقاضیان دریافت پروانه فقط به یک نفر واگذار خواهید نمود .
    بیایید با هم سرانه واحد های صنفی کشور را به دست بیاوریم . اگر جمعیت ایران را که در آستانه عبور از مرز 80 میلیون نفری است در نظر بگیریم ، با تقسیم تعداد واحد های صنفی بر جمعیت کشور ، در می یابیم که به ازای هر 40 نفر ایرانی یک واحد صنفی در کشور دایر شده است .
    در حالی که سرانه واحد های صنفی در جهان معادل یک واحد صنفی برای 700 الی 1000 نفر جمعیت است و با این شرایط مقدار سرانه در ایران حداقل بیست برابر مقدار جهانی آن به دست می آید .

    نویسنده : مسعود رضائی خلیق

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.