×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

81998747-70584583 وزیر امور خارجه روز جمعه در نشستی با دیپلمات ها، پژوهشگران و نخبگان در تایلند، تاکید کرد تروریسم تهدید جهانی است و همه کشورها را تهدید می کند. مردم ایران نیز براساس باورهای دینی مخالف کشتار و اقدامات تروریستی و خشونت هستند.


به گزارش خبرگزاری «بامردم» به نقل از ایرنا، ‘محمدجواد ظریف’ رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این نشست با عنوان ‘تغییر پارادایم از بازی حاصل جمع صفر به راه حل برد -برد با استفاده از تجربه برجام برای فهم بهتر و حل مشکلات جهانی و مقابله با افراط گرایی’ سخنرانی می کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران همواره به عنوان عضو ‘ان. پی.تی’ خواهان انرژی هسته ای صلح آمیز بوده است، گفت: ایران انرژی هسته ای را حق خود می دانسته است.
وزیر امور خارجه با تشریح روند مذاکرات در سال های گذشته، تصریح کرد دو طرف نظرات متفاوتی داشتند، از نظر آنها غنی سازی نباید انجام شود، اما از نظر ما غنی سازی صلح آمیز باید انجام شود.
وی تاکید کرد دو طرف به این نتیجه رسیدند که نمی توانند به خواست خود برسند مگر این که به خواست طرف مقابل توجه کنند و هیچکس نمی تواند بگوید که چه کار باید انجام داد.
وی خاطر نشان کرد تصمیم گرفته شد این مساله از ابتدا بررسی شود و نتیجه آن شد که ایران حق دستیابی و دارا بودن انرژی هسته ای را اکنون دارد.
ظریف به تلاش دانشمندان ایرانی در عرصه هسته ای اشاره کرد و گفت: طی این سال ها تعداد سانتریفیوژها در ایران به ۲۰ هزار رسید.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد بازی صفر – صفر در جهان هرگز موفق نخواهد بود، بلکه نتیجه آن منفی است.
رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان به فرهنگ و باورهای دینی ایرانیان اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ایران بر اساس باورهای دینی مخالف کشتار و اقدامات تروریستی و خشونت هستند.
ظریف با تاکید بر اینکه نباید اقدامات خشونت آمیز را به مذهب ارتباط داد، گفت: اسلام تاکید دارد که اگر فردی، فرد دیگری را به قتل برساند گناه کرده است.
وی گفت با توجه به مشکلات موجود در منطقه باید شرایط کنونی را تغییر داد.
وزیر امور خارجه بر ضرورت همکاری و مشارکت جهانی در مبارزه با افراط گرایی تاکید کرد و گفت که غرب تاکنون در مبارزه با افراط گرایی موفق نبوده است.
وی با تاکید بر این که مشکل داعش در سوریه نیز داخلی نیست بلکه جهانی است، افزود: خطر داعش تمامی کشورها را تهدید می کند.
دیپلمات ها، پژوهشگران و نخبگان شرکت کننده در نشست با رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین سئوالاتی را در خصوص تروریسم، ایران پس از اجرای برجام و مناسبات با آمریکا مطرح کردند.
یکی از شرکت کنندگان در این نشست از چگونگی مقابله با تروریسم سوال کرد که ظریف پاسخ داد همکاری با یکدیگر تنها راه حل برای مبارزه با تروریسم است.
وی افزود: ما احتیاج داریم مشکل را فهمیده و راه حل آن را پیدا کنیم. ما احتیاج به اقدام عملی و عزم جهانی در مبارزه با تروریسم داریم.
وزیر امور خارجه گفت که با شرایط کنونی، در حال حاضر شاهد افزایش آوارگان سوری هستیم.
یکی دیگر از شرکت کنندگان در مورد مناسبات اقتصادی ایران و نوع روابط با آمریکا و امکان برقراری آن سوال کرد.
ظریف نیز گفت پس از لغو تحریم ها علیه ایران، هیات های اقتصادی بسیاری به ایران سفر کردند و مذاکراتی انجام دادند.
وی ادامه داد: در مناسبات اقتصادی بین ایران و آمریکا نیز به سود نگاه می کنند. ایران بهترین بازار اقتصادی است.
رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: آمریکا می تواند نقش اصلی تری در این بازار داشته باشد و هر فردی می تواند مستقیم در این سود سیاسی و اقتصادی شرکت کند.
در ادامه یکی از پژوهشگران نظر ‘ظریف’ را در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جویا شد.
وزیر امور خارجه گفت: من در امور داخلی کشوری دخالت نمی کنم، اما این موضوع از بیرون جذاب است، ما نظاره گر هستیم.
وی یادآور شد: ایران با اوباما یا جان کری طرف نیست، بلکه با دولتمردان آمریکایی طرف است.
نشست وزیر امور خارجه کشورمان با دیپلمات ها، صاحبنظران و پژوهشگران تایلندی امروز جمعه در محل وزارت امور خارجه این کشور جنوب شرق آسیا برگزار شد.
سیام**۱۳۳۶

انتهای پیام /*

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.