پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان در رشت
    07 فروردین 1396 - 13:14
    شناسه : 46027
    0

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان در روزهای ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه خبر داد. به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده با اشاره به تاخیر صورت گرفته در زمان برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی اظهار داشت: این تغییر زمانی بدلیل اوضاع نامناسب جوی در زمستان […]

    پ
    پ

    علیزاده 1 - برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان در رشت -

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان در روزهای ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه خبر داد.

    به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده با اشاره به تاخیر صورت گرفته در زمان برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی اظهار داشت: این تغییر زمانی بدلیل اوضاع نامناسب جوی در زمستان گذشته و همزمانی با تعطیلات نوروزی صورت گرفته است.

    وی گفت: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در روزهای ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می گردد.

    این مسئول ضمن دعوت از عموم پژوهشگران و دانشجویان برای ارائه مقالات تخصصی، ابراز امیدواری نمود تا کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان به اقدامی موثر در تاریخ پژوهشی معماری و شهرسازی کشور بیانجامد.

    علیزاده بر حفاظت از میراث فرهنگی و همچنین فرهنگسازی آن از دوران دانش آموزی، بر تلاش برای حفاظت از ارزش های کالبدی، معنایی و کارکردی این میراث ارزشمند تاکید کرد و آن را وظیفه ای همگانی دانست.

    وی؛ بسترسازی از راه پژوهش، ایجاد بانک اطلاعاتی و ایستگاه تحقیقات در حوزه معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی و نیز تقویت فرهنگ بومی ساخت و ساز زیستگاه های شهری و روستایی را مهم قلمداد کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در تلاش است تا آرشیوی از الگوهای معماری معاصر ایرانی- اسلامی در گیلان را جمع آوری و به ترویج مطالعه و تحقیق در آن حوزه از سوی جوانان و دانشجویان رشته های مرتبط بپردازد.

    photo 2016 12 03 08 57 25 - برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان در رشت -

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.