×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

IMG 4362 - تاکید جعفرزاده بر بهره‌گیری از توان تشکل‌های مردم‌نهاد در امر گردشگری و احیای صنایع دستی -

صبح دوشنبه (۷ فروردین) غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با رضا علیزاده دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان؛ در این دیدار که در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برگزار شد؛ جعفرزاده با اشاره به جایگاه گردشگری در رونق اقتصادی و توسعه اشتغال؛ بر نگاه جامع و هم‌افزایی اجتماعی در تحقق این مهم تأکید کرد.

وی؛ توسعه زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در استان را یک ضرورت خواند و گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد نیز در امر گردشگری، حراست از میراث فرهنگی و احیای صنایع‌دستی جایگاهی ارزنده دارند.

این مسئول بابیان اینکه بهره‌گیری از توان و تخصص تشکل‌های مردم‌نهاد موجبات پیشرفت در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به دنبال دارد؛ فعال‌تر نمودن این سمن‌ها را مورد تأکید قرار داد.

جعفرزاده؛ گردشگری را تنها راه نجات برای رسیدن به تعالی استان معرفی نمود و گفت: باید تلاش شود تا در سال جدید تحول و انقلابی عظیم در این صنعت را به بار نشاند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی استفاده از توان و پتانسیل رسانه ملی برای معرفی چشم‌اندازهای توسعه اقتصادی از دریچه گردشگری را مورد انتظار خواند و افزود: مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز دراین‌باره جایگاه ارزنده‌ای دارند.

رضا علیزاده نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه گردشگری طی سه سال‌های گذشته، به موفقیت‌های این صنعت در گیلان اشاره کرد و گفت: امروز شاهد رونق و توسعه چشمگیری هستیم که در این موفقیت فعالان بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی مرتبط با حوزه‌های عملکردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نقش بی‌بدیلی را ایفا نموده‌اند.

وی تشکل‌های مردم‌نهاد را بازوان حمایتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان خواند و گفت: تشکل‌های صنفی بسیاری به‌صورت تخصصی با این اداره کل فعالیت دارند و در تلاش‌اند تا در نظام برنامه‌ریزی کلان مطلوب عمل نمایند.

علیزاده اذعان داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد به دلیل ارتباط و پیوستگی با لایه‌های مختلف جامعه، می‌توانند یک جریان اجتماعی تولید کنند که با آموزش و بسترسازی‌های فرهنگی منجر به تولید سرمایه‌های اجتماعی می‌شوند.

این مسئول؛ رویکرد فرهنگی را در تولید سرمایه‌های اجتماعی حائز اهمیت دانست و گفت: رویکرد فرهنگی مستلزم آموزش عمومی است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بهره‌گیری از آخرین دانش روز و نیز فعالیت نظام‌مند در شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به اهداف سازمانی تلاش می‌کند.

علیزاده؛ نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی را تکیه‌گاه امن مسئولان استانی قلمداد کرد و گفت: حمایت‌های این افراد توسعه همه‌جانبه استان را به دنبال دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.