×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

خدانگهدار شهردار آقاجانی :

هیچگاه برای ساختمان کلنگی تاریخ ” پایان کار ” صادر نمی کنند.

با مردم/ قاسم خوش سیما

بالاخره خبرهای ضد و نقیض نه چندان طولانی مدت در خصوص برکناری شهردار صومعه سرا به اتمام رسید و بنا به هر کیفیتی این کار انجام شد و مهر سرخ رنگ ” عــــــزل ” بر پرونده کارگزینی حسن آقاجانی نقش بست تا ایشان نیز به مانند دیگر شهرداران این شهر پررمز و راز و نجیب به دل تاریخ و کهنه صندوق خاطرات مردم این شهر مهاجرت کنند و شاید برای همیشه در موزه یادگاران بایگانی گردند. تغییری که هیچگاه صاحبان اصلی شهر یعنی مردم نخواهند فهمید اندرون این داستان چه گذشت و بالاخره چه کسی مقصر واقعی مسکوت ماندن ” نسبی ” امور در زمان صدارت این شهردار خوش برخورد بوده است.طلوع و افول دور جاری مدیریت شهری ولایتمان و سوالاتی که مانند رقص حباب های ” سبک وزن ” فکرمان را مشغول کرده است:
۱.آیا شورای شهر خواسته های نابجای خلاف مقررات از شهردار داشته و شهردار به دلیل تن ندادن به خواسته های نامعقول عزل شده است؟
۲.آیا شهردار اصطلاحا ” خود سر” عمل کرده و با تن ندادن به مصوبات شورا، موجبات برکناری خویش را فراهم نموده اند؟
۳.آیا شورای شهر نتوانسته است خوراک اجرایی مناسبی را برای اجرا به شهردار تسلیم نماید و عدم انجام امور موجب نارضایتی مردم از شهردار گردیده است؟
۴.آیا شهردار مصوبات شورای شهر را جدی نگرفته و از نام شهرداری برای رسیدن به مقاصد سیاسی و مطامع شخصی خود استفاده می نمود؟
۵.آیا شورای شهر استفاده مورد نیاز همه جانبه را از شهردار نموده و تاریخ مصرف وی را تمام شده دانسته است؟
۶.آیا شهردار خود را بزرگتر از شهر،شهرداری و افکار عمومی فرض می نموده است؟
۷.آیا شورای شهر از استراتژی فرار به جلو استفاده نموده و با امضای ” پایان کار شهردار ” خواسته است با تزریق هوای تازه تر به فکر بازیابی مقبولیت از دست رفته خود برای انتخابات دور آتی شوراها باشد؟
۸.آیا شهردار در بازی شطرنج سیاسی بازیی مشاوران آماتور خود مات شده است؟
۹.آیا شورای شهر با عزل شهردار سرپوشی بر عملکرد ضعیف خود گذاشته تا افکار عمومی به بیراهه هدایت شوند؟
۱۰.آیا در طناب کشی چند ماه اخیر میان شورا و شهردار جایی از طناب، پوسیده بوده است؟
وهزار درد بی درمان دیگر از چنین ” گمانه زنی هایی ” ادامه همان عدم شفافیت در امور بلدیه شهرمان به حساب می آیند که بارها در غالب مقالات مختلف از مراتب آن سخن گفتیم و مانند همیشه کسی به نظرات رسانه ای بنده و همه ی همکاران محترم رسانه ای اینجانب در شهرستان صومعه سرا اهمیتی نداد.جایی که می توانستیم با اندیشیدن تدابیر مناسب – به جای چنین گمانه زنی های درست یا غلط رسانه ای – افکار عمومی را در جریان امور زندگی شهروندی خود قرار می دادیم و با ادای احترام، آنها را تا این حد نامحرم نمی دانستیم.
حال و در هر صورت حسن آقاجانی به تاریخ پیوست و تا اطلاع ثانوی دیگر نامی از این مرد درشت اندام و بشاش لااقل در مجموعه شهرداری صومعه سرا نخواهیم شنید. مردی که به وسع خویش کارهایی را انجام داد و بابت اعمال نیکشان از خداوند متعال برای ایشان پاداش نیکوتر مسئلت می نمائیم و امیدواریم چنانچه در انجام امور، قصورات طبیعی و احتمالی هم داشته اند مالک یوم الدین، ستار العیوبشان باشد و اگر بنده نیز – در دنیای نقد رسانه ای – خدای ناکرده نقد غیر منصفانه ای از مدیریتشان داشته ام حلالم نمایند.
اما روی دیگر سکه، علی مانده است و حوضش و شورای شهری که می بایست استراتژی خود را برای ادامه زندگی مردم شهر- مقوله حقوق شهروندی – در یک سال و اندی باقی مانده مشخص نماید. جایی که گوشه ای از سوالات مهم و شفاف آن است که:
۱.آیا تجربه آقاجانی توسط شورای شهر آسیب شناسی علمی گردیده است؟
۲.آیا شورای شهر مهره دندان گیری را برای آینده تراشیده است؟
۳.شورای شهر برای تقویت بدنه علمی و فکری خود – جهت ادامه ی راه سخت پیش رو – چه برنامه ای دارد؟
۴.آیا شورای شهر می داند با حذف شهردار تمام آوارها – چند سال رکود در توسعه همه جانبه شهر – را به جان خریده است؟
۵.آیا شورای شهر می داند حذف شهردار سبب می شود همه نگاهها به طرف آنها معطوف شده و حجم زیادی از مطالبات حقه مردم به سویشان گسیل می گردد؟
در مجموع جهات ما مردم سرزمینی هستیم که با تغییرات میانه خوشی نداریم و خوشمان نمی آید آرایش پیرامونمان دستخوش تحولات گردد بنابراین در مسیر تغییرات، جای آسیب شناسی و درس گرفتن از گذشته، بیشتر به تخریب آن می پردازیم وآینده را فدای حرف و حدیث های قدیم می نماییم و این دور تسلسل در فرصت سوزی های بی پایان، همیشه در جریان است.
بدون شک شورای فعلی شهر صومعه سرا در معرض یک امتحان بزرگ قرار دارد که ناگزیر است تصمیم ” مرگ و زندگی سازمانی” خود را با شجاعت اتخاذ نماید. جایی که این اعضای محترم – به گواه مشاهدات – تاکنون نمره درخشانی از مردم دریافت ننموده و انتخاب مجدد شهردار در حقیقت همان ” امتحان شهریور ماه ” است که یک فرصت مجدد برای قبولی به آنها می بخشد.
در پایان ضمن عرض خدا قوت مجدد به حسن آقاجانی شهردار اسبق شهر صومعه سرا و آرزوی سلامتی برای ایشان و خانواده محترمشان همچنین اعضای شورای شهر، امیدواریم با اتخاذ تدابیر عاقلانه تر و استفاده از مشاوران عاقل و صالح، کشتی به گل نشسته صیانت از حقوق شهروندی این مردم نجیب به نحو شایسته تری هدایت گردد و اندک زمان باقی مانده با نیرویی بومی، جوان، متخصص، متعهد، دارای سوابق عالیه فرا شهرستانی و حتی فرا ملی در مدیریت شهری- که همکنون در شهرستان به سر می برند – به سوی بهبودی امور و کسب نمره قبولی حرکت نمایند. گروهی که در هر صورت برای تضمین بقای مدنی خود، همت مضاعف تری بنمایند در غیر این صورت افکار عمومی همواره ثابت نموده اند برای صدور پایان کار، با هیچ یک از مسئولین کم کار شهر تعارف ندارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.