شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مخالفان برجام که انتظار سقوطش را می‌کشند اشتباه می‌کنند/دعوای برجامی را کنار بگذاریم
    22 اردیبهشت 1395 - 18:26
    شناسه : 5094
    0

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنان که با برجام مخالفت می کنند و انتظار سقوط آن را می کشند، نمی گوییم دلسوز نیستند، اما اشتباه می کنند به گزارش خبرگزاری بامردم ؛ آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در بازدید از طرح های عمرانی منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: ایران از موقعیت ویژه […]

    پ
    پ

    IMG_2897

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنان که با برجام مخالفت می کنند و انتظار سقوط آن را می کشند، نمی گوییم دلسوز نیستند، اما اشتباه می کنند

    به گزارش خبرگزاری بامردم ؛ آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در بازدید از طرح های عمرانی منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: ایران از موقعیت ویژه ای برخوردار است و می تواند چون خورشیدی در منطقه بدرخشد، ایران امن است و دنیا به ما احتیاج دارد.

    وی خاطرنشان کرد: ما با تجربه ای که در ۲ سال نخست انقلاب در مقابله با تروریسم حاد بدست آورده ایم، می توانیم به دیگران برای مقابله با تروریسم کمک کنیم.

    اهم اظهارات رییس مجمع تشخیص را بخوانید؛

    *می گوییم مخالفان برجام، دلسوز نیستند، اما اشتباه می کنند و بدون توجه به ارقام و اعداد محاسبه کرده اند.

    *برجامی که انجام شد، یک طرفه نیست و طرف مقابل، بیش از ما به این برجام احتیاج دارند چراکه می دانند در منطقه، کشوری مثل ایران وجود ندارد و ایران می تواند در منطقه تاثیرات اساسی بگذارد و با این دیدگاه باید روابط را پی گیری کرد.

    *در حال حاضر منطقه به عنوان کانون خطری برای دنیا تبدیل شده، تروریسم یک جریان خطرآفرین است و دنیا به این زودی ها نمی تواند از شر تروریست ها خلاص شود.

    *الان آنها از طریق فضای مجازی، مدیریت و سربازگیری می شوند و در هر جایی در حال سازماندهی هستند. تروریسم از افغانستان توسعه پیدا کرد و ناتو با همه توانش نتوانست کاری بکند.

    *مواد مخدر ۱۰ برابر و تروریسم به قدری قوی شد که هر کاری بخواهد می کند و کشورهایی که برای امنیت خود اهمیت قائلند، از این بابت نگران هستند .

    * موفقیت دولت روحانی در برقراری روابط با دنیا و کسب موفقیت در دستاورد هسته ای کار بزرگی بود، ما با داشته های خودمان و بدون حمایت دیگران در همه مراحل هسته ای می توانیم تاثیرگذار باشیم. باید از این موقعیت ها استفاده کنیم و دعواهای مربوط به برجام را که ثمری جز تفرقه افکنی ندارد، کنار بگذاریم .

    *مردم می فهمند کسانی که با برجام مخالفت می کنند، اشتباه می کنند و ما نمی گوییم سوء نیت دارند.  باید وحدتمان را حفظ کنیم و کشورمان را در دنیای پر آشوب، نگه داریم.

    *گر تنگ نظری های شعاریون را نداشتیم، تمام خطوط از ایران عبور می کرد. با توجه به موقعیت خوب منطقه آزاد انزلی، می توانیم با فراهم کردن شرایط لازم آن را به کانون داد و ستد منطقه خزر تبدیل کنیم.

    * قبل از شروع توسعه اقتصادی واقعی، در اواخر جنگ به این نتیجه رسیده بودیم که منطقه آزاد باید فعال شود .  قبل از ما، دوبی و ابوظبی فعال شده بودند؛ ما هم کارمان را شروع کرده و همین جا منطقه ویژه اعلام کردیم.

    *در چند سال گذشته، اشتباهات اساسی داشتیم که تحریم شدیم و در عین حالی که خزانه پر بود، اما استفاده نشد؛ فاصله ای طولانی صرف شد و فرصت ها از دست رفت. اگرچه آن فرصت از دست رفت، ولی دوباره دولتی بر روی کار آمد که تفکرات توسعه دارد.

    *ایران بهترین منطقه در اطراف خزر است، در اواخر دولت سازندگی، زمزمه فعالسازی کریدور شمال – جنوب آغاز شده بود. لان زمان مناسبی است؛ ارتباط ما با روسیه بهتر از گذشته شده و باید کریدور شمال – جنوب را به عنوان نقطه جدید جاده ابریشم قرار دهیم .

    *وقتی بخش خصوصی، سه هزار میلیارد ریال هزینه می کند، نشانگر ظرفیت بالای توسعه ای منطقه آزاد انزلی است .

    *منطقه آزاد یعنی اینکه بدون هیچ مانعی بتواند تولید کند، هماهنگی بین دستگاه ها برای اجرای طرح های اساسی مطلوب نیست.

    انتهای خبر/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.