×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

photo 2017 04 24 12 42 17 - حقوق شهروندی ما به توسعه و اعتلابخشی نمی رسد مگر با فرهنگ سازی | باید اعتماد از دست رفته مردم را به مجموعه مدیریت شهری برگردانیم -

رییس اتحادیه تجهیزات الکترونیک و موبایل رشت و فعال اقتصادی منتخب ائتلاف «رشت من»، دومین شخصی بود که در پنجمین جلسه پرسش و پاسخ  ائتلاف «رشت من» حضور یافت و در جمع حضار و اعضای شورای راهبردی این ائتلاف، اهداف و برنامه های خود را شرح داد.

به گزارش «بامردم»، احمد ملک فرنود، در آغاز سخنان خود، ابتکار و نوآوریی که در تشکیل ائتلاف «رشت من» و فرآیند انتخاب افرد در این ائتلاف وجود دارد را ستودنی خواند و گفت: اینکه در این ائتلاف یک جمع فرهیخته گرد هم جمع شدند و به یک اجماع رسیدند قابل ستایش است و همیشه در نوآوری حلاوتی است که در کار تکراری نیست.

احمد ملک فرنود در ادامه گفت: فارغ از هر شغل، سمت و رسته فعالیتی که داشته باشیم همه ما در شهروند بودن مشترکیم و همه ما دغدغه هایی در خصوص نابسامانی ها موجود داریم که برایمان آزار دهنده است.

وی با اشاره به تجربیات متمادی خود در مدت بیست سال در مدیریت بخش خصوصی، بیان کرد: معتقدم وقتی مدیران بخش خصوصی با مدیریت بر امکانات شخصی خود به طور موفق عمل می کنند، چنانچه در پست های دولتی قرار بگیرند، نسبت به مدیران دولتی بهتر عمل خواهند کرد.

ملک فرنود با بیان اینکه اصناف بار اقتصادی شهر را به دوش می کشند، خاطر نشان کرد: متاسفانه تا کنون اصناف نماینده ای در پارلمان شهری نداشتند تا منابع و نیازمندی های این دسته از شهروندان را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان جامع الاطراف نیست، اذعان داشت: تشکیل یک کمیته مشورتی را در دستور کار قرار دادیم و در آن از فرهیختگان این شهر که نام آشنا هستند یاری جستیم اما می دانیم که این به تنهایی کافی نیست و دست نیاز به سوی ائتلاف «رشت من» دراز کرده ودستتان را در هر دسته ای که تخصص دارید به گرمی می فشاریم.

این فعال اقتصادی در ادامه گفت: در طول ایام کاری خود هیچگاه انسان خود محوری نبودم و معتقدم اکنون باید از ابتدا به صورت تشکیلاتی عمل کنیم و با برنامه و پلان از پیش تعیین شده امور را پیش ببریم چرا که بعد از انتخابات فرصت چنین کاری را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه صنعت IT تکنولوژی روز دنیاست، اظهار داشت: در حوزه IT تیم هایی حرفه ای در کنار ما هستند که بر آنیم با بهره گیری از توانمندی ها و قابلیت های بالای این افراد، بسترهای لازم را برای حل مشکل بروکراسی حاکم بر ادارات فراهم کنیم.

ملک فرنود در خصوص حقوق شهروندی اظهار داشت: حقوق شهروندی ما به توسعه و اعتلابخشی نمی رسد مگر با فرهنگ سازی در این زمینه

وی در رابطه با همکاری NGO ها با مدیریت شهری خاطر نشان کرد: اگر از سوی مدیریت شهری از این نهادها حمایت صورت بگیرد، بازخورد آن به شهروندان بر می گردد.

رییس اتحادیه موبایل در ادامه گفت: با عده ای از دوستان بر روی موضوع گروه های همیار محله کار کردیم و دیتابیسی از محلات رشت آماده ساخته و اطلاعاتی از قبیل وسعت، جمعیت، ترکیب اقوام و مشکلات و نواقص  و آسیب هایی که به فراخور آن مناطق وجود داشت در فایلی جمع آوری کرده و این شناسایی درد را به جمع بندی رساندیم که البته نیاز به به روز رسانی دارد. همچنین باید شورایاری ها را فعال کنیم . به این ترتیب اجازه داده ایم اطلاعات از سمت مردم به سوی مدیریت شهری انتقال یابد.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته نه چندان دور ساکنین محلات به محله خود تعلق خاطر داشتند و شهروندان را به نام محله ای آن ها می شناختند و محله جایگاه هویتی افراد بود و همین نیز محرکی بود که در توسعه محله خود نقش آفرینی کنند. اکنون ما نیز باید با انجام نیازسنجی های درست، محله به محله مشکلات را بررسی کنیم و بر این اساس اقدام کنیم.

ملک فرنود با بیان اینکه تصمیم سازی ها غالبا در پشت درهای بسته اتفاق می افتد، بیان کرد: باید اعتماد از دست رفته مردم را به مجموعه مدیریت شهری برگردانیم. وقتی واژه شهر فرهنگی را یدک می کشیم بنابراین این موضوع را باید به منصه ظهور برسانیم.

این فعال اقتصادی در خصوص معضلات زیست محیطی اذعان کرد: موضوعاتی از قبیل تالاب عینک، رودخانه های گوهر رود و زرجوب و پسماند به صورت کلیشه ای مورد بحث قرار می گیرند اما باید به کمک یک اتاق فکر و همچنین موسسات مردم نهاد که در این موضوع دغدغه دارند نسبت به حل این مشکل همت گمارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.