پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • طرح تفصیلی حلقه مفقوده مدیریت شهرها | توان پایین مالی شهرداری‌ها مانع اصلی هدایت امور شهری
    06 اردیبهشت 1396 - 13:22
    شناسه : 51873
    0

    رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با انتقاد از نداشتن طرح تفصیلی بسیاری از شهرهای کشور، گفت: توان پایین مالی شهرداری‌ها سبب بی‌توجهی به تدوین و اجرای طرح‌های تفصیلی شده است. به گزارش «بامردم»، مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت در خصوص ضرورت اجرای طرح‌ تفصیلی شهرها، گفت: طرح جامع، طرح […]

    پ
    پ

    456 - طرح تفصیلی حلقه مفقوده مدیریت شهرها | توان پایین مالی شهرداری‌ها مانع اصلی هدایت امور شهری -

    رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با انتقاد از نداشتن طرح تفصیلی بسیاری از شهرهای کشور، گفت: توان پایین مالی شهرداری‌ها سبب بی‌توجهی به تدوین و اجرای طرح‌های تفصیلی شده است.

    به گزارش «بامردم»، مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت در خصوص ضرورت اجرای طرح‌ تفصیلی شهرها، گفت: طرح جامع، طرح بلندمدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مختلف شهر مشخص شده و طرح تفصیلی بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر تدوین و اجرا می‌شود. در طرح تفصیلی میزان تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویت های مربوط به مناطق، نوسازی، توسعه و حل مشکلات شهری تعیین می شود.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه بسیاری از شهرها در شرایط کنونی طرح تفصیلی ندارند، تصریح کرد: بسیاری از شهرهای کشور از طرح جامع شهری برخوردارند اما طرح تفصیلی که مکمل طرح جامع است را ندارند در صورتی که طرح‌های تفصیلی باید با دقت بسیار تدوین و اجرا شود.

    وی با بیان اینکه توان پایین مالی شهرداری‌ها سبب بی توجهی به تدوین و اجرای طرح‌های تفصیلی شده است، افزود: دولت از منظر وظیفه حاکمیتی باید به هدایت امور شهری بپردازد بنابراین طرح‌های جامع و تفصیلی که یکی از راه‌هکارهای هدایت است که باید توسط شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی ( شورای عالی شهرسازی و معماری ) تهیه شود.

    لاهوتی ادامه داد: ممکن است طرح تفصیلی برخی شهرها مانند تهران تا حدودی اجرا نشود و در شهرسازی معیار و ملاک نباشد اما مهم‌ترین مشکل و نگرانی نبود طرح تفصیلی برای سایر شهرهاست.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح تفصیلی جزئیاتی را شامل می شود که طرح جامع به آن ها به صورت کلی پرداخته است و اجرای آن به شهرسازی دقیق، بهبود فضاهای شهری و کاهش تراکم فروشی کمک می‌کند هرچند برخی معتقدند که اجرای دقیق طرح تفصیلی در بهبود فضاهای محیط زیستی هم تاثیرگذار است.

    رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با یادآوری مصوبات لایحه هوای پاک، گفت: قطعا توجه به مسائل زیست محیطی در طرح تفصیلی خوب است اما برای مقابله با آلودگی هوا این اقدامات در اولویت های پایین قرار دارد بنابراین برای مقابله با مسئله بهتر است بر روی مسائلی چون انجام معاینه فنی و نوسازی خودورها و ناوگان حمل و نقل تمرکز شود.

    به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ طبق مصوبات نمایندگان در جریان بررسی و تصویب لایحه هوای پاک وزارت راه و شهرسازی را موظف کردند تا هنگام تهیه طرح جامع و تفصیلی شهرها، شهرک‌ها، شهرک‌های جدید و طرح های هادی روستایی و یا توسعه مناطق به نحوی برنامه ریزی کند که فصل جداگانه‌ای از مطالعات به بررسی مسائل زیست محیطی اختصاص پیدا کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.