«تبلیغات محیطی کاندیدها فقط در جایگاههای تعبیهشده مقدور است.»
علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اعلام این مطلب و با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در ۲۹ اردیبهشتماه سال جاری گفت: شهرداری رشت همچون دورههای مختلف، در کنار دیگر نهادهای شهرستان و دستگاههای مجری امر انتخابات، اقدامات لازم جهت شناسایی فضاهای تبلیغاتی، فراهمسازی امکانات لازم جهت تبلیغات و امحاء و پاکسازی فضاهای بصری شهر بعد از انتخابات را انجام خواهد داد.
وی تبلیغات محیطی، مجازی و شهری را از عوامل شناخت کاندیداهای شورای شهر و ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: شهرداری رشت در راستای فراهم کردن بستر حضور پرشور مردم اقدام به تعبیه جایگاههای ویژه تبلیغات انتخاباتی بهمنظور نصب اقلام تبلیغاتی نظیر پوستر، تراکت و.. در مناطق پنجگانه شهری کرده است
معاون خدمات شهری همچنین از افزایش تعداد این جایگاهها در سطح شهر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هزینههای زیادی از عوارض شهروندان و بودجههای سازمانی در طول سال صرف تعمیر و نگهداری از فضاهای شهری که جزو اموال عمومی به شمار آمده، میشود امسال نیز شهرداری با توجه به حساسیت این امر بر تعداد این جایگاهها افزوده تا علاوه بر فراهم کردن بستر حضور حداکثری مردم، از تخریب اموال عمومی نیز جلوگیری نماید.
وی با تاکید بر اینکه اموال عمومی متعلق به همه شهروندان بوده و آسیب به آنها تجاوز به حقوق شهروندان محسوب میشود، تصریح کرد: امیدواریم همه شهروندان خود را مالک اموال عمومی بدانند و نسبت به حفظ و نگهداری آن حساس باشند.
بهارمست از کلیه افرادی که در تبلیغات برای انتخابات پیش رو فعالیت مینمایند درخواست نمود از هرگونه شعارنویسی و دیوارنویسی جهت تعرفه کاندیدای موردنظر اکیداً خودداری نمایند و گفت: این عمل ضمن مغایرت کامل با مفاد قانون شهرداریها و تخریب و آسیب رساندن به سیمای بصری شهر، هزینههای بسیار زیادی را بعد از انتخابات جهت پاکسازی و امحای آن از بیتالمال به همراه خواهد گذاشت و مصداق کامل تخریب اموال عمومی محسوب میشود.
ثبت دیدگاه