دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41318 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2368×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • از نمرات زیر ۱۰ زیباکلام به دولت روحانی تا نابودی صنعت هسته‎ای و عزت مردم
    07 اردیبهشت 1396 - 20:15
    شناسه : 52186
    0

    زیباکلام در پاسخ به الله کرم گفت: بزرگترین، بالاترین، مهمترین، اصلی ترین دلیلی که میخواهم به روحانی مجددا رای بدهم این است که کشور دوباره به سرنوشت ۸ سال احمدی نژاد دچار نشود به گزارش «بامردم»، مناظره صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و حسین الله کرم دبیرکل سابق انصار حزب الله در کافه خبر […]

    پ
    پ

    مناظره داغ زیباکلام و الله کرم - از نمرات زیر ۱۰ زیباکلام به دولت روحانی تا نابودی صنعت هسته‎ای و عزت مردم - مناظره الله کرم

    زیباکلام در پاسخ به الله کرم گفت: بزرگترین، بالاترین، مهمترین، اصلی ترین دلیلی که میخواهم به روحانی مجددا رای بدهم این است که کشور دوباره به سرنوشت ۸ سال احمدی نژاد دچار نشود

    به گزارش «بامردم»، مناظره صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و حسین الله کرم دبیرکل سابق انصار حزب الله در کافه خبر خبرآنلاین پیرامون انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

    زیباکلام با بیان اینکه برخی از نامزدها مسائلی را مطرح می کنند که شاید ضرب و تقسیم را یاد نگرفته اند، گفت: این نامزدها شاید هم ضرب و تقسیم می دانند اما به خاطر اینکه توده ها را با خودشان همراه کنند وعده های یارانه ۲۵۰ هزار تومانی می دهند.

    او ادامه داد: سال گذشته کل بودجه عمرانی که تخصیص پیدا کرد ۱۳ هزار میلیارد تومان است. البته بودجه مصوب ۳۸ هزار میلیارد تومان بود اما اینقدر خرج شد. در همین سال ۹۵، ۴۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه ۴۵ هزار تومانی پرداخت شد. اگر یارانه ۲۵۰ هزار تومان بشود قطعا تعداد یارانه بگیر شما بیشترمی شود و ۵ برابر می شود. آقای رییسی یا قالیباف یا روحانی این پول را از کجا می خواهید بیاورید که وعده می دهید؟

    زیباکلام گفت: اصل یارانه فله ای اشتباه بود. من صادق زیباکلام به عنوان استاد تمام دانشگاه تهران ۷ میلیون تومان حقوق می گیرم، ایرج ایامی که آبدارچی دانشکده است ۷۰۰ هزار تومان حقوق می گیرد. او ۴۵ هزار تومان یارانه می گیرد و من هم همینقدر می گیرم! منشاء این قضیه پوپولیسم بود که از سوی احمدی نژاد و اصولگرایان شروع شد. هیچ کس شهامت ندارد که بگوید این یارانه کشور را دارد نابود می کند. این غایت پوپولیسم است و کسی که بخواهد این یارانه ها را بیشتر بکند یا جدول ضرب بلد نیست یا اعداد را نمی داند. این به غیر از پوپولیسم چیز دیگری نیست.

    حسین الله کرم هم در ادامه این مناظره با بیان اینکه، دونوع پوپولیست داریم، گفت: یک نوع پوپلیست معروف است که که در غرب شکل گرفته که مردم فریبی است. مثلا آمارهای دولت های ما اکثرا پوپولیستی است. پوپولیست دیگر پوپولیست علوی است. دادن یارانه حق مردم بود آنهم وقتی قرار است سوبسید ها را قطع کنید، به مردم می گویند خودتان سوبسیدها را مدیریت کنید.

    وی در ادامه گفت: زیباکلام نمونه پوپولیست غربی است، چون میگوید منبع یارانه کجا است، در نظام اسلامی همه باید مساوی از بیت المال بردارد. آقای رئیسی یکی از کاندیداها گفت یارانه به سه دهک پاین بدهیم او می خواهد به توئه زیباکلام یارانه ندهد اگر لجت گرفته یک حرفی دیگر است. قالیباف می گوید ۲۵۰ هزار تومن به بیکارها می دهم این کم هم هست این حرف پوپولیستی نیست این یک نوع پوپولیست علوی است.

    زیباکلام:به روحانی رای دهیم،احمدی‌نژادیسم برنگردد

    صادق زیباکلام در ادامه این مناظره با بیان اینکه، از سال ۸۷ هم این داستان یارانه مطرح شد قرار بود که به دهک های پایین بدهند. اما نتوانستند و این داستان مشکل آفرین شد. گفتن اینکه به فقرا یارانه بدهیم خیلی راحت است. اعلام می شود که فقرا بیایند ثبت نام کنند و ۷۵ میلیون نفر در سال ۹۲ ثبت نام کردند. این روش که جواب نمی دهد.

    او ادامه داد: از دی ۸۹ که پرداخت یارانه شروع شد این مساله مطرح بوده که به ثروتمندان ندهیم و به فقرا بدهیم اما عرضه نداشتیم. چه در دوران احمدی نژاد و چه در دوران روحانی چه در مجلس و مجمع نتوانستند که به چه کسی این مبلغ را بدهیم و به چه کسی ندهیم. من معتقدم که روش همان روشی است که غربی ها می کنند و آن ۴۳ هزار میلیارد تومان را فله ای پخش نمی کنند.

    در ادامه حسین الله کرم در مناظره با صادق زیباکلام گفت: جریانی که من قبول دارم جریان انقلابی است. شاخصه این جریان عدالتخواهی و ظلم ستیزی، ساده زیستی، پاکدستی، دین مداری، ولایت مداری و اعتقاد به ولایت فقیه است. این خصوصیان در آقایان رییسی و قالیباف خصوصا رییسی وجود دارد . او می تواند کشور را از بیکاری که پایه آسیب های اجتماعی مثل طلاق و مواد صنعتی مخدر رهایی ببخشد.

    او ادامه داد: نه به روحانی نه به بیکاری و نه به سقوط ساختارهای سیاسی در ارتباط با غرب است. دیگر عزتی برای مردم ایران نمانده است. الان نزدیک به ۴۰ درصد مردم رای نه به روحانی دارند. بنابراین یک جریان انقلابی با تفکر جهادی که معتقد است که چیزی را نه برای خودش که برای همه می خواهد، باید روی کار بیاید.

    الله کرم گفت: رییسی معتقد است که نگاه اقتصادی باید به داخل برگردد. ما می توانیم از منابع نفتی استفاده کنیم. نه به روحانی حفظ کارخانه ها است.

    زیباکلام اما در پاسخ به الله کرم گفت: بزرگترین، بالاترین، مهمترین، اصلی ترین دلیلی که میخواهم به روحانی مجددا رای بدهم این است که کشور دوباره به سرنوشت ۸ سال احمدی نژاد دچار نشود، ادبیات ایشان یادآور ادبیات سال ۸۴ و حرفای احمدی نژاد و حمایت اصولگرایان است. برای تکرار نشدن آن وضعیت و برنگشتن به آن سالها و شعارهای پوچ و توخالی باید به روحانی رای داد. من به آقای روحانی دوباره رای می دهیم که احمدی نژادیسم دوباره برنگردد برای برنگشتن احمدی نژادیسم باید به روحانی رای داد.

    زیباکلام: همین الله‌کرم‌ها بعد برجام بر سر آیت‌الله هاشمی فریاد کشیدند

    در ادامه این مناظره، زیباکلام گفت: اولین دلیلم که چرا «آری» به روحانی و چرا «نه» به رییسی، این است که تصور می کنم که دوباره احمدی نژادیسم به کشور بازخواهد گشت. من حافظه ام یاری می کند که چه بر سر این کشور رفت، مفاسد اقتصادی و تحریم ها، شیوه مملکت داری و… نمیخواهم کشور به سال ها ۸۴ تا ۹۲ برگردد و بنابراین نباید به رییسی رای بدهیم.

    زیباکلام گفت: گرچه به دولت روحانی نمره ۸ دادم چون هیچ گاه درباره حصر چیزی نگفت. اما فضای دانشگاه ها قابل مقایسه با زمان چهار سال دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد نیست چون در آن زمان گرده مرده پاشیده بودند. صدها دانشجو به کمیته های انضباطی احضار شدند چقدر محروم شدند از ادامه تحصیل. امروز دیگر این شرایط نیست. وضعیت اصلا قابل مقایسه نیست. در زمینه فیلم، موسیقی، نشر کتاب وزارت ارشاد روحانی با احمدی نژاد قابل مقایسه نیست.

    او ادامه داد: من معتقدم که ما فله ای نمی توانیم در مورد روحانی اظهارنظر کنیم که بگوییم هیچ کاری نکردند. درباره اینکه از مرداد ۹۲ تا امروز که اردیبهشت ۹۶ است دولت روحانی چه کرده است یا باید سیاسی برخورد کنیم و بگوییم هیچ کاری نکرده و یا اینکه من میگویم که مثل کارنامه یک دانش آموز ببینیم کارنامه روحانی چه نمره ای می گیرد. یکی در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد و توسعه سیاسی. من در سیاست خارجی به روحانی نمره ۱۹ می دهم. چون توانست کشور را از چاه هسته ای که اصولگرایان ملت را در آن انداخته بودند بیرون بیاورد. روحانی و ظریف از مساله هسته ای برای استکبارستیزی استفاده نکردند برخلاف احمدی نژاد که از هسته ای برای آمریکا ستیزی استفاده می کرد.

    زیباکلام با بیان اینکه من در اقتصاد به روحانی نمره ۱۱ می دهم، گفت: چون تورم پایین آمده و رشد بالا رفته است. اما چون بیکاری و رکود هنوز وجود دارد نمیتوانم نمره بالایی به او بدهم. نه صرفا به خاطر اینکه تورم را توانسته کنترل کند ردش نمی کنم به خاطر اینکه چقدر از اقتصاد کلان کشور به عهده دستگاه اجرایی کشور است؟ چه میزان زیر نظر سپاه، آستان قدس، بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان است؟ نهادهایی که یک ریال هم مالیات نمی دهند. اقتصاد ایران یک اقتصاد فاسد و ناکارامد دولتی است که موفق نخواهد شد. صرف نظر از اینکه چه کسی رییس جمهور باشد. برای اینکه از قرن ۱۸ تا به امروز یک نمونه اقتصادی دولتی نشان بدهید که موفق بوده است. این ها دلایلی است که باعث می شود سقف انتظارات من از روحانی بالا نباشد.

    او گفت: هر وقت بعد از برجام خارجی ها آمد در ایران سرمایه گذاری کند احمدی نژادی ها و همین الله کرم ها بر سر کسانی چون روحانی و آیت الله هاشمی فریاد کشیدند که ای وای ایران از دست رفت. در آخر در حوزه توسعه سیاسی به روحانی نمره ۸ می دهم. برای آزادی مطبوعات، برای انتخابات آزاد و مساله حصر روحانی را رد می کنم. گفته می شود مگر حصر و زندانیان سیاسی و درست روحانی است؟ من می گویم که من عقلم می رسد که این مسائل دست روحانی نیست اما از روحانی انتظار داشتم که لااقل در این ۴ سال حصر را به زبان بیاورد و نشان دهد که دارد به حصر فکر می کند.

    الله‌کرم: روحانی کاری کرد اردوغان هر روز به ما حمله می‌کند

    حسین الله کرم در بخش دیگری از این مناظره عنوان کرد: آقای زیباکلام باید به وضع کنونی پاسخ بدهد چهارسال آمدند و فرافکنی کردند، بگویند وقتی به کدخدا اعتماد کردیم، سر ما را تراشیدند و دورمون زدند، تحریم های بانکی و مالی را برنداشت مشکل اینجا بود. باز می خواهید همه چیز را گردن احمدی نژاد بیندازید؟

    حسین الله کرم گفت: من به سیاست خارجی نمره قبولی نمی دهم. آقای روحانی ما را می خواست از آوار هسته ای بیرون ببرد. ۱۵ همسایه داریم که ۸۰ درصد روابط اقتصادیمان با آنها است. صدها سال است با ترک ها روابط مثبت داریم. اما روحانی کاری کرد که هر روز اردوغان به ما حمله می کند. ظریف به کدخدا چسبید اما اروپا و همسایگان را از دست داد. در اقتصاد به دولت نمره زیر صفر می دهم چون روحانی گفتم احمدی نژاد پول داشت من نداشتم. در حالیکه روحانی بیشتر از احمدی نژاد پول داشت. ۵.۵ برابر بدهی دولت به صندوق بین المللی شده است. در مقایسه فروش نفت احمدی نژاد متوسط فروش نفت ۷۹ دلار بود اما آقای روحانی متوسط فروش نفتش ۸۲ دلار بود.

    وی افزود: مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۳۸ درصد رسید که به محرومین فشار آورد. اما کاهش مالیات بر درآمد حاصل شد که به نفع مرفهین است. چند بار برداشت غیرمجاز از خزانه برداشت. پول های بلوکه شده ایران قرار بود برگرداند اما پول های فروش نفت جدید هم برنگرداند. به نظر من رشد نقدینگی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به ۱۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسید که فاجعه است. حقوق های نجومی و وام های نجومی در این دوره اتفاق افتاد. برند های صنعتی ما همچون ارج، آزمایش و داروگر که در جنگ اتفاقی برایشان نیفتاد. اما الان چه وضعیتی دارد.

    الله کرم اظهار کرد: دولت فعلی فقط صنعت هسته ای را نابود نکرد بلکه صنعت کشور را نابود کرد. وقتی کارخانه ای از کار می ایستد احیای آن زمان می برد. صندوق بین اللمللی می گوید بدهی ایران افزایش پیدا کرده است. طرح سلامت پولش به جیب پزشکان رفت.
    وی افزود: بحث توسعه سیاسی هدف دولت نبود. اصلا گفتمان دولت یازدهم براساس مذاکره با کدخدا بود اما دولت در فضای مجازی گام هایی را برداشت. دولت برای بسترسازی درباره فعالیت ضد انقلاب کار کرد. ادمین ها بازداشت شده گفتند خود وزیر اطلاعات ما را راه انداخت. آمدنیوز با موساد در ارتباط است. در این زمینه ها منافع ملی را زیر پا گذاشتند. بحث صوتی و مکالمه از طریق تلگرام را دولت بست. تسلیت می گویم چون دولت پسرفت داشت چون نگذاشت مردم از امکان صوتی تلگرام به طور مجانی استفاده کنند.

    الله کرم گفت: اگر خلق پول نمی رفت به بانک ها، اینها می توانست برود در ادامه مسکن مهر ۴۰۰ هزار شغل را احیا کند. با ساخت مسکن می توان این چرخ را به حرکت انداخت.

    در اینجای مناظره مجری مناظره از زیباکلام پرسید، الله کرم می گوید با مدیریت انقلابی می توان مشکلات را حل کرد؟ نگاه شما چیست؟

    زیباکلام گفت: ۸ سال هاشمی رفسنجانی و ۸ سال خاتمی به علاوه ۴ سال روحانی می شود ۲۰ سال. ۸ سال دولت انقلابی احمدی نژاد روی کار بود بگوید در این ۸ سال دولت انقلابی او چه دستاوردی داشت؟ آقای الله کرم می گوید اگر رئیس دولت با فساد مبارزه کند این طور می شود. سئوال من این است آیا غیر از این است که مدیران اجرایی که می خواهیم مقام به آنها بدهیم گزینش می شوند. باید انقلابی، جنگ رفته، ایثارگر و … باشند. ما بیش از کشورهای دیگر نهادها و دستگاه های مچ گیر زیاد تر داریم چرا با وجود این همه نهادهای مچگیر، چرا اینقدر مفاسد اقتصادی هر روز در کشور ما دارد بیشتر می شود. با کلی گویی نمی توانیم به جایی برسیم. چرا این همه مفاسد در ژاپن و هلند و اروپا نیست. به فرض آقای رئیسی رئیس جمهور شود قالیباف معاون اول او باشد. با وجودی که درآمد های کشور تقریبا ثابت است شامل درآمد نفت و مالیات می شود، اینکه گفته می شود بین ۵ تا ۷ میلیون بیکار داریم، برای ایجاد یک شغل باید ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان باید هزینه شود. معیار را ۱۰۰ میلیون بگیریم. برای ایجاد شغل برای ۵ میلیون نفر وقتی ضرب کنیم ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد حال آنکه سال ۹۵ هزینه عمرانی کشور ۱۳ هزار میلیارد تومان بود چون بیشتر حاصل نمی شود. دولت به عرب و عجم بدهکار است تمام پیمانکاران از دولت طلبکارند. این ۵۰۰ هزار میلیارد تومان را آقای رئیسی از کجا می خواهد بیاورد. ۴۰ سال است داریم شعار می دهیم از مدیریت انقلاب و جهادی صحبت می کنند.

    وی افزود: صادرات غیرنفتی ما سال گذشته ۴۰ میلیارد دلار بود. که بیشترش محصولات پتروشیمی و میعانات گازی است. با کلی گویی و شعار ما را داغون کرد. بگویند برای ۵ میلیون شغل می خواهند از کجا پول بیاورند. از موشک سازی، آموزش پرورش، محیط زیست، سوریه، لبنان یا بهداشت می خواهند بزنند تا ایجاد درآمد برای اشتغال زایی کنند؟ آقایان بگویند من کور شوم اگر بخیل باشم. اینها همه اش از روی خالی بندی بیان می کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.