شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شکاف طبقاتی در دولت نهم و دهم شکل گرفت | دولت توجه زیادی به اشتغال داشته است
    12 اردیبهشت 1396 - 14:56
    شناسه : 52792
    0

    مراسم افتتاح ستاد حجت الاسلام حسن روحانی عصر امروز در سیاهکل برگزار شد. به گزارش کاسپین، حمید رضا افروز رییس ستاد روحانی در سیاهکل عصر امروز در مراسم افتتاح ستاد حجت الاسلام حسن روحانی که با حضور جمعی از مردم انجام شد اظهار داشت : اولین ستاد در سطح شهرستان سیاهکل است که امروز افتتاح […]

    پ
    پ

    حمید رضا افروز - شکاف طبقاتی در دولت نهم و دهم شکل گرفت | دولت توجه زیادی به اشتغال داشته است -

    مراسم افتتاح ستاد حجت الاسلام حسن روحانی عصر امروز در سیاهکل برگزار شد.

    به گزارش کاسپین، حمید رضا افروز رییس ستاد روحانی در سیاهکل عصر امروز در مراسم افتتاح ستاد حجت الاسلام حسن روحانی که با حضور جمعی از مردم انجام شد اظهار داشت : اولین ستاد در سطح شهرستان سیاهکل است که امروز افتتاح می شود .

    وی افزود: ما رهروان و رهپویان اعتدال و اصلاحات هستیم چون اصلاحات لازمه قدرت بخشی به نظام جمهوری اسلامی است و معتقدیم که نباید دور ایران حصار بکشیم و می خواهیم با دولت روحانی، برجام به فرجام برسد .

    رییس ستاد روحانی در سیاهکل گفت: میخواهیم ایران هراسی را با رای به روحانی محو کنیم، باید زمانی که اسم ایران به میان می آید کلمه ی ترس ایجاد نشود بلکه از ایران چهره ای مطلوب به دنیا ارایه شود، امیدواریم که در این دوره از انتخابات هم شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم.

    هادی نوری مدرس دانشگاه و فعال سیاسی نیز در این مراسم گفت : دولت دکتر روحانی دولت خرد گرا و عقلانی است و بازگشایی ستادهای ایشان باعث خرسندی است چون معتقد به ادامه این عقلانیت در دولت هستیم.

    وی در خصوص انتخابات پیش رو عنوان کرد :در جوامع مدرنیته تمام دولت ها سعی می کنند از پتانسیل مردم بهره گیری کنند و هیچ دولتی به تنهایی از پس حل مشکلات خود به تنهایی بر آید و توان دولت ها محدود است .

    نوری افزود ؛ لذا دولت های مدرنیته سعی می کنند مردم را در قالب تشکل های مردم نهاد ، احزاب و انجمن ها سازماندهی کنند و همه ی نهاد ها هم سیاسی نیستند بلکه برای حل مشکلات زیست محیطی نیز از وجود مردم و مشارکت آنان استفاده می شود .

    وی ادامه داد : جوامعی که از حضور و مشارکت مردم بهره می گیرند جوامعی پویا هستند و این دولت ها همیشه چشم امیدشان به جامعه است، یکی از راههای پویایی جامعه و حیات حکومت ها ، انتخابات است .

    نوری خاطر نشان کرد : پیش از انتخابات فعالیت و مشارکت مردم است و در روز انتخابات ملاک ، صندوق رای است، هیچ راه سالمتر و ساده تری برای مطالبات مردم و انتقال آنها وجود ندارد به جز صندوق رای .

    وی اظهار داشت : کشورهای توسعه یافته نیز این صندوق رای و انتخابات را پذیرفته اند، تا عالی ترین سطح تصمیم گیری نظیر ریاست جمهوری ، مجلس و شوراهای شهر و روستا ، مردم مشارکت دارند و در بحث انتخابات مردم دارای شور و نشاط هستند .

    وی خاطر نشان کرد: نظام ما این پتانسیل را دارد که مردم در تمامی سطوح ها و اقشار بتوانند مشارکت کنند .

    نوری با یادآوری دوران دفاع مقدس اضافه کرد : پس از جنگ تحمیلی دولت سازندگی شروع به سازندگی کشور کرد و بعد از آن دولت اصلاحات نیز شاخصه های خود را داشت و کشور هم رو به جلو پیش می رفت .در دولت اصلاحات در سال ۷۶ ؛ قیمت نفت پایین بود و همانطور که می دانیم بخش اصلی درآمد دولت از نفت است .

    این استاد دانشگاه ادامه داد : بدترین شاخص اقتصادی که در دنیا تعریف شده مربوط به دولت قبلی بود و آنهم مربوط به رکود بوده است، دولت روحانی شاخصی که از دولت دهم تحویل گرفت تورم ۴۴ درصدی و شاخص اقتصادی -۶٫۸ درصد بود. قیمت مسکن در دولت گذشته افزایش داشت و قشر طبقه متوسط در آن شرایط ضرر کردند .

    وی اذعان داشت : در هشت سال دولت نهم و دهم درآمدهای نفتی بسیار افزایش یافت اما متاسفانه از آن شرایط بهره گیری نشد و کشور به شرایط فلاکت بار رسید.

    نوری گفت :قیمت خودرو به یکباره افزایش یافت و شکاف طبقاتی در دولت نهم و دهم شکل گرفت و این شرایطی بود که دولت روحانی تحویل گرفت .

    نوری با یادآوری دستاوردهای دولت یازدهم در خصوص برجام گفت : دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده ایران با پیروی از رهنمودهای رهبری توانستند به فرجام برجام برسند.

    وی با اشاره به احیای سازمان برنامه و بودجه توسط دولت یازدهم اظهار داشت : یکی از اقدامات موثر دولت روحانی احیای سازمان برنامه و بودجه بود بود که برنامه ریزی و اولویت پروژه ها را با توجه به بودجه در کشور مشخص می کند .

    وی تاکید کرد : دولت یازدهم توجه زیادی به بحث اشتغال و فضای کسب و کار داشته است و این روند همچنان ادامه دارد .واحدهای تولیدی راکد در دولت روحانی به سیستم تولیدی و صنعتی کشور باز گشته اند و همه این واحدها نیازمند تزریق اعتبارو تسهیلات هستند .

    نوری با بیان اینکه برخی ها عنوان می کنند که فعالیت های دولت روحانی ملموس نیست گفت : دو سال نخست دولت روحانی برای به ثمر رساندن برجام گذشت، دولت اول دکتر روحانی کنترل تورم را انجام داد تا بتواند از رکود خارج شود،  اگر خروج از رکود صورت گیرد به سمت اشتغال پیش رود و این امر هم نیازمند سرمایه گذاری است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.