شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41376 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هوش و مهندسی سیاسی
    24 اردیبهشت 1396 - 15:18
    شناسه : 54025
    0

    این روزها بسیار می شنویم که میگویند سران قوه ی مجریه کاری نکرده اند!… در این حالت دو فرضیه مهم به ذهن میرسد: 1. نمیخواسته اند کاری انجام دهند. 2.میخواسته اند در حد وسع و توان خود کارهایی انجام دهند، اما نگذاشته اند. به فرضیه ی شماره 2 دقت بفرمایید. اگر با کمی مطالعه و […]

    پ
    پ

    این روزها بسیار می شنویم که میگویند سران قوه ی مجریه کاری نکرده اند!…
    در این حالت دو فرضیه مهم به ذهن میرسد:
    1. نمیخواسته اند کاری انجام دهند.
    2.میخواسته اند در حد وسع و توان خود کارهایی انجام دهند، اما نگذاشته اند.
    به فرضیه ی شماره 2 دقت بفرمایید.
    اگر با کمی مطالعه و آنالیز مسائل مستور مانده در پس ویترین سیاست، به باوری درست و عادلانه درباره کاندیداتور مورد نظر خود رسیده اید پس مستقل، شجاعانه و با قدرت رأی دهید به کسی که میخواهد 4 سال، پرزیدنت حساس ترین و استراتژیک ترین کشور منطقه باشد.
    نگاهی ظریف به اصول 113 تا 155 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که اشاره به وظایف و اختیارات رئیس جمهور میکند، به راحتی میتواند بیانگر این مسئله مهم باشد که کدام یک از نامزدهای محترم ریاست جمهوری توان جایگزینی در این قالب بزرگ اجرایی را دارند.
    امروز تطبیق اوضاع و عملکرد کشور با سایر کشورهای جهان، بویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز اشتباهی بزرگ و قیاسی مع الفارق است. بنابراین حضور احساسات و خواسته های غیرمنطقی ممنوع.
    چون شهروندان عزیز فقط میتوانند در حوزه و محدوده ی مرزهایمان و با توجه به ماهیت مقدس نظام و شکل نظام و در چهارچوب قانون اساسی و دکترین راهبردی و مدیریتی کشور، مطالبات و امکانات را طبقه بندی و تقاضا نمایند.
    اجاره، رهن و فروش اراده و اختیار ممنوع.
    چون اهلیت حقوقی و قدرت انتخاب،از عالی رتبه ترین حقوق اولیه و تکریم به هویت و استقلال عمل شهروند است.

    نکته ای قابل تأمل:
    هم میهنان آگاه و اندیشمند ایران، تقاضا میکنیم نگذاریم امروز شکم گرسنه و دستان بیکار و… برای “مغزمان” تصمیم بگیرد.
    که همانا شکم گرسنه را یارای خفتن بر بستر است، اما “ذهن و تفکر زندانی” و بسته را هیچ وقت با وعده های از بنیان متزلزل نمیتوان به خواب غفلت فرا برد.
    به هوش باشیم و مقتدر … که انتخاب و الویت هایمان، نشان از اغنای درونمان دارد و وسعت خرد و تمدن.
    برخلاف اندیشه های “مکرم” پیشین، که بیان می داشت: سیاستمداران باید از قشر محروم جامعه باشند و حتی بعد از کسب مناصب دولتی و اجرایی نیز اموال منقول و غیرمنقول بسیار نداشته باشد، ما عقیده بر این داریم که رئیس جمهور “باید از خانواده ای بزرگ، غنی و بااصالت” به جامعه تقدیم شود تا اغنای مالی و معنوی اش، او را تمام قد آماده ی “خدمت” به ملت بزرگ و شریف ایران کند.
    درود بر مردم سرزمینم ایران، که همواره متحد، متفکر و مجری قوانین هستند.

    “عاطفه نیک پی”
    24 اردیبهشت 96


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم :انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “هوش و مهندسی سیاسی”
    1. بسیار عالی

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.