×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

انتخابات 96 - وقتی حساب و کتاب عده ای در شورای شهر رشت به هم می خورد! -

جالب است که بسیاری از این افراد به هدف ده هزار رایی خود رسیدند اما غافل از آن بودند که میزان مشارکت مردم و حساسیت آن ها اینقدر بالاتر برود که با وجود هزینه های میلیاردی نتوانستند وارد شورا شوند و از همین جهت اکنون فغان سر داده اند که چه نشسته ایم که دیگران هزینه بیشتری کردند و وارد شورا شدند.

اختصاصی گیل خبر/ یکی از اتفاقات این دوره  انتخابات شورای شهر رشت برهم خوردن حساب و کتاب های عده ای برای کسب حداقل آرا جهت ورود به شورا بود. عده ای فکر می کردند این انتخابات نیز بر همان دور گذشته می چرخد که می توانند حداقل با ده هزار ای وارد شورا شوند و استراتژی خود را کسب همین ده هزار رای قرار دادند و از همین جا ضربه خوردند. جالب است که بسیاری از این افراد به هدف ده هزار رایی خود رسیدند اما غافل از آن بودند که میزان مشارکت مردم و حساسیت آن ها اینقدر بالاتر برود که با وجود هزینه های میلیاردی نتوانستند وارد شورا شوند و از همین جهت اکنون فغان سر داده اند که چه نشسته ایم که دیگران هزینه بیشتری کردند و وارد شورا شدند.

بازنده اصلی انتخابات بدون شک کسانی بودند که با وجود هزینه های هنگفت برای خرید آرا  نتوانستند وارد شورا شوند. این نشان می دهد که در این دوره عده ای همراه با خرید رای باید کمی پایگاه رای را نیز مد نظر می داشتند تا از این اتفاق جلوگیری کنند. البته در مجموع به دلیل این که در این دور شاهد  افزایش آراء به لیست ها بودیم و یا آرای افرادی چون محمد حسن علیپور نشان از آن می دهد که در این دور از انتخابات رشت شاهد انتخابات خیلی بهتری نسبت به دوره گذشته بودیم که میزان تخلفات به حدی زیاد بود که مدت ها فرمانداری و هیات و نظات بر سر تایید آن به اختلاف برخوردند و انتخابات تا مرز ابطال نیز پیش رفته بود. جالب است خیلی از این افراد در آن دوره نسبت به این سخنان توجهی نشان ندادند ولی اکنون به شدت معترض هستند.

هرچند شورای پنجم به دلیل ورود منفعت های شخصی و عدم سازماندهی مناسب از سوی ائتلاف ها نتوانست مانند شورای اصفهان، تهران ، کرج و یا انزلی شورایی یکدست تر و مشخص تر ارزیابی شود که در آن مردم بدانند با چه نیروهایی طرف هستند اما به هر صورت نشان داد که این پتانسیل را دارد که که از شورایی با ۱۵ عضو مختلف خارج شود و در آن نظرات شورایی بیشتر به چشم بیاید. اکنون همه بازندگان سعی می کنند نقش پول را در این انتخابات به عنوان عامل اصلی باخت خود اعلام کنند، اما مردم می دانند که بسیاری از کسانی که وارد شورا هم نشده ماهیگیران بدی نبودند اما ماهی را پیدا نکردند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.