پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41446 تعداد نوشته های امروز : 13 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تالار مطالعه دیجیتالی در گیلان افتتاح می‌شود
    30 اردیبهشت 1395 - 9:59
    شناسه : 5499
    0

    مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با بیان اینکه تالار مطالعه دیجیتالی در گیلان افتتاح می‌شود، گفت: با افتتاح این تالار پژوهشگران نیاز نیست به تهران مراجعه کنند و در ۱۰ سال آینده تیراژ نشر کتاب و نویسندگان در گیلان افزایش می‌یابد. به گزارش بامردم، حسین عباس‌نژاد اظهار داشت: سال گذشته در مدیریت ضبط ۵۰ […]

    پ
    پ

    حسین عباس‌نژا

    مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با بیان اینکه تالار مطالعه دیجیتالی در گیلان افتتاح می‌شود، گفت: با افتتاح این تالار پژوهشگران نیاز نیست به تهران مراجعه کنند و در ۱۰ سال آینده تیراژ نشر کتاب و نویسندگان در گیلان افزایش می‌یابد.

    به گزارش بامردم، حسین عباس‌نژاد اظهار داشت: سال گذشته در مدیریت ضبط ۵۰ ساعت تاریخ شفاهی مفاخر و نام آوران استان گیلان اقدام کردیم و اسکن ۵۰۰ برگ سند نفیس، شناسایی ۴۵ ناشر فعال استانی، از اقداماتی بود که انجام دادیم.

    وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۲۳ جلد پایان نامه دانشگاهی و بیش از ۶ هزار جلد کتاب اهدایی دریافت کردیم، افزود: رونمایی از ۱۰ کتاب برتر استانی، نقد بیش از ۲۵ عنوان کتاب، واسپاری ۱۴۱ عنوان کتاب، واسپاری ۱۲۵۳ شماره نشریه، رونمایی از ۳ نقشه دوران جنگ جهانی دوم از دیگر اقداماتی بود که انجام دادیم.

    مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با بیان اینکه سال گذشته امحا ۱۱۲ تن اوراق ادارت دولتی گیلان و آزادسازی ۵۵۰۰ مترمربع از فضای اداری ادارات استان انجام شد، تصریح کرد: سال گذشته موفق شدیم ۲۲۰۰ پرونده از ادارات دولتی گیلان را به آرشیو ملی گیلان انتقال دهیم و فهرست نویسی بیش از ۱۵۰ هزار برگ سند را در کارنامه خود ثبت کنیم.

    عباس‌نژاد از راه‌اندازی تالار مطالعه دیجیتالی استان گیلان در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: با افتتاح تالار دیجیتالی، دیگر لازم نیست که دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری برای نوشتن پایان‌نامه خود به تهران مراجعه کنند و می‌توانند به میلیون‌ها برگ، سند و کتاب دسترسی یابند.

    وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی استان گیلان این است که پژوهشگران و نویسندگان برای دسترسی منابع باید به تهران مراجعه کنند، اظهار کرد: با افتتاح این تالار پژوهشگران نیاز نیست به تهران مراجعه کنند و در ۱۰ سال آینده تیراژ نشر کتاب و نویسندگان در گیلان افزایش می‌یابد.

    مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با بیان اینکه استان گیلان در طراز نشر کتاب در کشور رتبه خوبی ندارد، عنوان کرد: نویسندگان و محققان گیلان مشکل منابع دارند و این تالار می‌تواند به مشکل رفع منابع کمک کند.

    عباس‌نژاد تالار مطالعه دیجیتالی را یک برند فرهنگی در گیلان عنوان کرد و گفت: این سهمیه فقط مربوط به گیلان نیست و استان‌های شمالی نظیر مازندران، گلستان و نیمی از اردبیل می‌توانند از آن استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه در این تالار در هر دقیقه ۷۰ نفر می‌توانند به‌طور هم زمان به مخزن کتابخانه ملی تهران وصل شوند، اظهار کرد: با مشارکت شهرداری، کمیسیون فرهنگی شورای شهر این تالار را در نیمه اول امسال افتتاح می‌کنیم.

    مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از احداث مخزن استاندارد در گیلان خبر داد و مطرح کرد: مخزن استاندارد مکانی است که با افتتاح آن می‌توانیم کلیه اسناد ما در تهران به گیلان ارسال می‌شود و ارزشیابی اسناد اداری را می‌توان در آن فضا نگهداری کرد.

    عباس‌نژاد با بیان اینکه مقرر شد شهردار رشت زمینی را برای احداث مخزن استاندارد در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان قرار دهد، تصریح کرد: نوبخت معاون رئیس جمهور هم وعده داد بعد از جانمایی زمین در جهت ساخت مخزن به ما کمک کند  و تا کنون تنها شیراز این طرح را انجام داده است.

    وی خاطرنشان کرد: با ساخت مخزن استاندارد در گیلان اسناد ناظری ما به رویت مردم می‌رسد و می‌تواند غرور ملی و پیروزی و امید را به مردم تزریق کند.

    تسنیم

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.