شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است + تصاویر
    06 خرداد 1396 - 2:34
    شناسه : 55156
    0

    چهارمین جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری به میزبانی شهر لاهیجان برگزار شد. این جلسه استانی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون امور عمرانی استانداری، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری،نماینده مردم لاهیجان، فرماندار، ریاست شورای عالی استان و […]

    پ
    پ

    چهارمین جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری به میزبانی شهر لاهیجان برگزار شد.

    این جلسه استانی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون امور عمرانی استانداری، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری،نماینده مردم لاهیجان، فرماندار، ریاست شورای عالی استان و شورای اسلامی شهر لاهیجان، اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداران رشت و لاهیجان و مدیران شهرداری در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
    در این جلسه اهمیت ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه احیاء، بهسازی و نوسازی شهری بیان شد.
    گفتنی است در شهرهایی که سابقه مدنیت بیش از 30سال دارند، بافت فرسوده وجود دارد که می تواند به عنوان مراکزی که در موقع بحران، تنش و بحران در شهر ایجاد می کنند، مورد توجه قرار گیرند.
    این ستاد که یکی از سیاست های برنامه چشم انداز دراز مدت است، به ریاست فرماندار و دبیری شهردار متشکل از 5 کمیته به منظور برنامه ریزی و بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه احیاء، بهسازی و نوسازی شهری تشکیل شده است.

    کمیته های تخصصی و فنی ستاد شامل کمیته ساماندهی کالبدی، زیر ساختی و میراث فرهنگی، کمیته ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و سلامت، کمیته ارتقاء اقتصادی، مشارکت های مردمی و تسهیلات، کمیته حقوقی و پیش نگری و پیشگیری از گسترش محله های نا کارآمد شهری، کمیته تأمین منابع مالی، درآمدها و تجهیز منابع، و سایر کمیته ها به تناسب ضرورت می باشند.باید بین دستگاههای خدمات رسان و دستگاههای اجتماعی و امنیتی و حفاظتی تقسیم کار شود.

    شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است.

    با وجود اینکه امروزه سلسله مراتب شهری و محله محوری مورد کم توجهی قرار گرفته است، شهرداری لاهیجان طرح بازآفرینی و بازسازی هشت محل، هشت بهشت را آغاز کرده است.

    در این جلسه هریک از حاضران به بیان نظرات خود راجع به طرح و اعلام همکاری با ستاد پرداختند و اهم فعالیتهای ستاد بازآفرینی پایدار شهری اعلام شد.
    458945 1 - شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است + تصاویر - 458945 2 - شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است + تصاویر - 458945 3 - شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است + تصاویر - 458945 4 - شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است + تصاویر - 458945 5 - شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است + تصاویر - 458945 6 - شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است + تصاویر - 458945 7 - شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است + تصاویر - 458945 8 - شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است + تصاویر - 458945 9 - شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است + تصاویر - 458945 10 - شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است + تصاویر - 458945 11 - شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است + تصاویر -

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.