×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آیت ا قربانی - روحانیون نباید نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب باشند | تبلیغات و انتقادات نباید مردم را از نظام دلسرد کند -

آیت‌الله قربانی با تاکید بر اینکه روحانیون نباید در جریان‌های سیاسی قرار گیرند، گفت: تبلیغات نباید به گونه‌ای باشد که مردم از نظام و انقلاب دلسرد شوند.

به گزارش «بامردم»، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و طلاب استان گیلان که در آستانه ماه‌رمضان به‌رسم هر ساله در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، ضمن تبریک به‌مناسبت در پیش بودن ماه مبارک، اظهار کرد: هدف از این گردهمایی ارائه رهنمودهای ضروری به طلاب برای تبلیغ مبانی دین در ماه مبارک است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شبهه میان مسلمانان گفت: دشمنان دنبال آن هستند تا میان گروه‌های مختلف در لباس دوستی و خدمت شبهاتی را ایجاد کنند و اختلافاتی را پدید آوردند لذا باید روحانیون نسبت به این شبهات و اختلافات هوشیار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان مکتب قرآن را بهترین مکتب برای زندگی انسان‌ها دانست و افزود: عمل کردن به قرآن رمز موفقیت در زندگی و برنامه‌هاست بنابراین علما وظیفه دارند مردم را با کتاب خدا و کلام انبیا آشنا کنند.

وی تبیین حقایق دین را یکی از ضرورت‌های دین دانست و گفت: ماه‌رمضان بهترین زمان برای تبلیغ دین است زیرا روح مردم به‌واسطه روزه آماده پذیرش حقایق دینی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه تبلیغات نباید به‌گونه‌ای باشد که مردم از نظام و انقلاب دلسرد شوند، یادآور شد: در نقدها و انتقادات نسبت به جناحی سیاسی که فکر و اندیشه متفاوت دارد باید آبروی نظام اسلامی در نظر گرفته شود.

آیت‌الله قربانی با تاکید بر اینکه روحانیون نباید در جریان‌های سیاسی قرار گیرند، یادآور شد: روحانیون نباید نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب باشند، بلکه باید ولایت‌مدار بوده زیرا سخنان‌شان برگرفته از قرآن، نهج‌البلاغه، مراجع و رهبر انقلاب است.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند آثار اسلام را از بین ببرند، تصریح کرد: علما و مبلغان باید شبهات دشمنان را بدانند و به دانش لازم برای پاسخگویی آن مجهز شوند.

آیت‌الله قربانی با تاکید بر اینکه روحانیون باید بسیاری از مسائل دین را که در اختیار دارند، برای مردم تبیین کنند، گفت: نباید سرگرمی تهدید کننده برای مردم ایجاد کنیم بلکه سرگرمی‌ها باید سازنده باشد.

وی با بیان اینکه علما و روحانیون وظیفه خطیری برعهده دارند، ادامه داد: مردم از علما توقع صداقت، تواضع، ایمان و عمل در کارها دارند. پیامبر اکرم(ص) قرآن را برای مردم تفسیر می‌کرد و علمأ باید قرآن و توضیح‌المسائل را برای مردم بیان کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مطالب آورده شده در سایت‌ها و شبکه‌های خارجی در راستای تحریف دین است، گفت: باید حقایق دین در زمینه جایگاه اقتصاد و اینکه آیا رفتارهای تروریستی جایگاهی در افکار اسلامی دارد با متانت به مردم گفته شود.

ایلنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.