سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41323 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2368×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • یارانه مستمری‌بگیران به ۲۴۰هزارمیلیاردتومان افزایش یافت|ایجاد ۹۵۵ هزار فرصت شغلی نیازمند سرمایه گذاری ۷۷۰هزار میلیارد تومانی
    08 خرداد 1396 - 15:49
    شناسه : 55509
    0

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر این که یارانه تولید به طور قطع در سال ۹۶ پرداخت می شود از افزایش یارانه مستمری بگیران از ۷۱هزار میلیارد تومان به ۲۴۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری خبر داد. به گزارش «بامردم»، محمد باقر نوبخت درمورد چگونگی نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در […]

    پ
    پ

    محمدباقر نوبخت 2 - یارانه مستمری‌بگیران به ۲۴۰هزارمیلیاردتومان افزایش یافت|ایجاد ۹۵۵ هزار فرصت شغلی نیازمند سرمایه گذاری ۷۷۰هزار میلیارد تومانی -

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر این که یارانه تولید به طور قطع در سال ۹۶ پرداخت می شود از افزایش یارانه مستمری بگیران از ۷۱هزار میلیارد تومان به ۲۴۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری خبر داد.

    به گزارش «بامردم»، محمد باقر نوبخت درمورد چگونگی نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در بودجه هر سال اظهارکرد: در سال های اخیر نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در تبصره ۱۴ ذکر می شود که در بودجه سال ۹۶ تصریح شده که دولت از منابع هدفمندی یارانه ها برای افزایش مستمری خانواده های تحت پوشش، افزایش اشتغال، افزایش یارانه تولید استفاده کند.
    وی ادامه داد: دولت از ابتدای امسال به طور متوسط میانگین مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) را از ۷۱هزار میلیارد تومان به ۲۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد و دولت مقید به اجرای قانون برنامه ششم توسعه که در تبصره ۱۴ بودجه ی سال ۹۶ مستتر بوده است.

    **اقشار کم درآمد توجه خاص دولت به آنها را از امسال در زندگی خود احساس می کنند.
    سخنگوی دولت با یادآوری این که دولت دوازدهم به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد توجه ویژه می کند، ادامه داد: اقشار کم درآمد از امسال توجه خاص دولت به آنها را در زندگی خود احساس می کنند و اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها نیز که مطالبه مجلس است، اجرایی می شود.
    نوبخت یادآور شد: یارانه تولید قطعا در سال ۹۶ پرداخت می شود و تولیدکنندگان می توانند بر روی این یارانه حساب کنند و برنامه های خود را بر این پایه تنظیم کنند.
    وی افزود:سالانه ۷۵۵هزار نیروی جدید وارد بازار کار می شوند.
    رییس سازمان برنامه و بودجه به تصویب لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و یادآور شد:هر اقدامی که تا سال ۱۴۰۰ توسط دولت دوازدهم اجرایی می شود براساس قانون برنامه ششم توسعه قابل تبیین و پیگیری است.
    وی با بیان این که در قانون برنامه ششم توسعه سالانه ۹۵۵هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است، ادامه داد: پیش بینی ها طی سال های اجرای برنامه این است که به صورت متوسط ۷۵۵ هزار نیروی جدید وارد بازار کار می شوند.

    **ایجاد ۹۵۵ هزار فرصت شغلی نیازمند سرمایه گذاری ۷۷۰هزار میلیارد تومانی
    سخنگوی دولت همچنین با یادآوری این که سالانه ۷۵۵ هزار نیروی جدید وارد بازار کار می شوند، گفت: هر سال حدود ۵۰۰ هزار شغل ایجاد می شود که در واقع با کسر از ۷۵۵ هزار نیروی جدید، ۲۵۰هزار فرصت شغلی سالانه وجود ندارد، لذا دولت برای کاهش بیکاری ۹۵۵ هزار فرصت شغلی را پیش بینی کرده است، که نیازمند سرمایه گذاری ۷۷۰هزار میلیارد تومانی در سال است.
    وی با بیان این که از سرمایه گذاری موردنیاز ۱۹۵هزار میلیارد تومان باید براساس جدول ۳ ماده ۳ برنامه ششم از منابع خارجی تامین شود، اظهار کرد:در ماده ۴ برنامه ششم ذکر شده که ۶۵ میلیارد دلار باید از سرمایه های خارجی به صورت فاینانس، سرمایه گذاری مشترک و فعالیت های خودگردان جذب شود.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است که سالانه ۷۱هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال برداشت شود.

    ایرنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.